Re:Time Atac XS of Eggbeater Candy

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Ant
Time Atac XS of Eggbeater Candy

Bericht door Ant » za jan 01, 2005 10:45 pm

Ik wil mijn huidige ATAC"s gaan vervangen door nieuwe pedalen. SPD wordt het zeker niet want ik wil kunnen bewegen in mijn nieuwe pedalen (Overbelaste knieen gehad door SPD :(). Volgens mij zijn dit dan de meest interessante opties. Wat zijn jullie ervaringen en meningen over deze pedalen?

Alvast bedankt...!

Bruno

Bericht door Bruno » zo jan 02, 2005 1:02 am

Ik was niet echt tevreden van eggbeaters voor mezelf, liever time. Als je echter moeilijke knieën hebt zouden eggbeaters heel goed zijn omdat je er nog iets meer speling in hebt en iets losser zit in het pedaal zelf.

Cubeman

Bericht door Cubeman » zo jan 02, 2005 12:17 pm

Ik gebruik zelf de normale Eggbeaters en de Candy SL"s maar ik ben toch beter te spreken over de normale Eggbeaters.
De Candy SL"s klikken wat moeilijker in en draaien niet zo soepel.
De composite kooi die rond het klik-mechanisme draait die draait niet zo soepel als ik zou willen.
Hierdoor moet je af en toe wat kracht zetten om er in te komen.
Ik rij nod steeds met de originele Eggbeaters uit 2002 en die lopen nog als nieuw.
Alles is nog origineel, maar met wat onderhoud lopen ze nog spelingsvrij en soepel als toe ze nieuw waren.

janman

Bericht door janman » zo jan 02, 2005 1:04 pm

Al is gedacht aan Speedplay pedalen ? Ik heb er een tijdje mee gereden. super systeem ! Ongelooooflijk veel float. Dit zijn denk ik toch wel een van de beste pedalen voor mensen met slechte knieen. De prijs bij bike-discount is 125€ denk ik ( tita assen en boutjes kan je bij mij kopen ;) , dan heb je pedaaltjes van 200gr ;D

Nu ben ik overgeschakeld op eggbeater titanium. Deze zijn wel moeilijk in te klikken , maar je hebt minder float wat ik beter vind.

Ant

Bericht door Ant » zo jan 02, 2005 10:34 pm

Mijn knieen zijn nu ook al blij met Time dus dat is geen probleem voor beide pedalen..... Nog andere ervaringen?

Fast

Bericht door Fast » zo jan 02, 2005 10:41 pm

Zelf ben ik erg te spreken over Time, anderen zijn heel blij met Look 4x4 (eggbeaters met industrielagers).

marq

Bericht door marq » ma jan 03, 2005 12:11 pm

Heeft iemand net als ik slechte ervaring met Time Atac?

Ik heb net 500 km met de Atac XS gereden en een van de beugels is al krom en dus kan ik niet meer vastklikken! >:(

Komt dit vaker voor, ben ik gewoon een rampzalige fietser, of heb ik een blauwe-maandag-productie te pakken? :?

R@coon

Bericht door R@coon » ma jan 03, 2005 8:35 pm

Ik heb erg goede ervaringen met de Time ATAC XS 2004 pedalen, zou ze zeker aanraden. De Eggbeaters heb ik nog nooit mee gereden.

Pino

Bericht door Pino » ma jan 03, 2005 9:26 pm

marq schreef:

Ik heb net 500 km met de Atac XS gereden en een van de beugels is al krom en dus kan ik niet meer vastklikken! >:(

Komt dit vaker voor, ben ik gewoon een rampzalige fietser, of heb ik een blauwe-maandag-productie te pakken? :?

Heel veel ervaring met tacs zonder enig probleem.
In de korte tijd dat ze er zijn al meer ellende over Eggbeaters gelezen dan in totaal ooit over de Atacs.
Speedplays zijn minder geschikt voor Nederlandse modderomstandigheden (wel mooi licht).

Bruno

Bericht door Bruno » ma jan 03, 2005 11:53 pm

marq schreef:

Mss heb je er tijdens het fietsen een steen mee geraakt ofzo!? heb er ook nog nooit problemen mee gehad in 3à4j tijd.

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » di jan 04, 2005 9:49 am

Speedplays zijn minder geschikt voor Nederlandse modderomstandigheden (wel mooi licht).

Volgens mij ben je in de war ???
Je moet natuurlijk niet met een X serie op je ATB gaan rijden.
check www.speedplay.com
De Frog is zekerz geschikt voor ons modderig nederlandje ;)

Verder geen slechte berichten over de Time Atac pedalen.
Wel nog een mooi pluspuntje van de CrankBross Eggbeater zijn de inklik momenten, altijd raak ;D

Greetz S.

Pino

Bericht door Pino » di jan 04, 2005 10:03 am

Vandaag eens niet in de war. Ik ken meerdere renners die gedurende het seizoen van hun gesponsorde Speedplays zijn overgestapt naar Atacs wegens slecht inklikken.

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » di jan 04, 2005 10:50 am

Ieder zijn eigen ervaring :-*
Als je ff de link aanklikt zie je dat de schoenplaatjes verbeterd zijn en de problemen met het inklikken verholpen zijn.

Greetz S.

marq

Bericht door marq » di jan 04, 2005 6:58 pm

Bruno schreef:
[
marq schreef:
Komt dit vaker voor, ben ik gewoon een rampzalige fietser, of heb ik een blauwe-maandag-productie te pakken?

Mss heb je er tijdens het fietsen een steen mee geraakt ofzo!? heb er ook nog nooit problemen mee gehad in 3à4j tijd.

Nee, het heeft niets mee te maken met een steen ofzo.
De voorste beugel is gewoon uitgelubberd naar voren,
en dus is vastklikken niet meer mogelijk.

rene

Bericht door rene » wo jan 05, 2005 6:19 pm

Plaats reactie