Die goud kleurige coating, teflon denk ik, is aan de binnenkant aan het slijten. Zo erg dat de coating al weg is...
Het gaat hier om een Rock Shox Judy sl uit 2001, dus hij heeft zijn langste tijd wel gehad.
Er zit wel nog geen speling op, is er nog wat aan te oen of moest ik maar eens op zoek gaan naar een nieuwe vork?
mzzl
Gène
ik bedoelde vork i.p.v frame.
Re:Teflon Coating vork
Moderator:Beheerders
Ik zou zo lang het goed gaat de vork goed werkt nog niks vervangen.
Gaat het goed dat is er toch ook geen probleem???
Gaat het goed dat is er toch ook geen probleem???
je hebt problemen met je vork en vraagt of je een nieuw moet aanschaffen ??? ???
Dat die coating verdwijnt zou wel eens een o
oorzaak kunnen zijn van achterstallig onderhoud of de verkeerde smeermiddelen gebruiken.
dusssss©
Dat die coating verdwijnt zou wel eens een o
oorzaak kunnen zijn van achterstallig onderhoud of de verkeerde smeermiddelen gebruiken.
dusssss©
Of slijtage?
Mijn Quake had na een servicebeurt ook nieuwe binnenpoten gekregen omdat de coating was versleten, wát een verschil. Maar bij RS zijn die niet te vervangen tenzij je erg veel $$$ er tegen aan gooit, bij deze vork niet echt de moeite lijkt mij.
Dus: of gewoon zo doorrijden, of een nieuwe vork.
Mijn Quake had na een servicebeurt ook nieuwe binnenpoten gekregen omdat de coating was versleten, wát een verschil. Maar bij RS zijn die niet te vervangen tenzij je erg veel $$$ er tegen aan gooit, bij deze vork niet echt de moeite lijkt mij.
Dus: of gewoon zo doorrijden, of een nieuwe vork.
Die goudkleurige coating is een harde anodisatielaag. Ik heb hier thuis nog een mooi exemplaar van een Manitou SX staan met hetzelfde probleem. Echter werd er vrij lang mee door gereden.. zover dat de alu buizen zelf begonnen in te slijten. Ik ken uit mijn omgeving nog zo"n voorbeeld... en die heeft er ook erg lang mee door gereden. Ik zeg; spelen met je leven.. aangezien je dus op dat moment gewoon je buis aan het verzwakken bent. De RockShox van voorbeeld twee is dus ook daadwerkelijk geknapt. Gelukkig zonder dat de rijder er op zat, maar hij is wel door... Ik wil niet weten wat te gevolgen zijn als je dát overkomt tijdens een ritje...
Opletten dus.. en jah.. dat kost geld... maar wat is je meer waard??

Opletten dus.. en jah.. dat kost geld... maar wat is je meer waard??
Dat het € gaat kosten is verwachten, maar goed, dat is nog het minste probleem. Ik probeer de winter ermee uit te rijden en dan ga ik eens shoppen voor een nieuwe vork.
Dank aan jullie voor de reacties
mzzl
Gène
Dank aan jullie voor de reacties
mzzl
Gène