Notubes ZTR 535?
Moderator:Beheerders
Notubes ZTR 535?
Iemand ervaringen en/of info?
Prijs?
Wie kan dit leveren?
Duurzaamheid?
Alvast bedankt!
EDIT: ah ja, de site van notubes had ik al wel gezien, maar ik doelde meer op de praktijk, op die site staat vooral theorie..
Iemand ervaringen en/of info?
Prijs?
Wie kan dit leveren?
Duurzaamheid?
Alvast bedankt!
EDIT: ah ja, de site van notubes had ik al wel gezien, maar ik doelde meer op de praktijk, op die site staat vooral theorie..
Re:Notubes ZTR 535?
Welke velgen bedoel je? De ZTR 355 of de ZTR (545) freeride?
Wat betreft die eerste, ze schijnen nog wel eens te breken, op de lasnaad.
Ze zijn duur, en als je lichte velgen wil, kan je beter de American classic nemen. Deze zijn de helft goedkoper en net zo zwaar.
Wat betreft de tweede, deze zijn net nieuw, dus daar is nog niet veel over te vertellen.
Kijk eens op MTBR op het forum onder "Save some weight" daar wordt dit dagelijks gevraagd.
Ze zijn duur, en als je lichte velgen wil, kan je beter de American classic nemen. Deze zijn de helft goedkoper en net zo zwaar.
Wat betreft de tweede, deze zijn net nieuw, dus daar is nog niet veel over te vertellen.
Kijk eens op MTBR op het forum onder "Save some weight" daar wordt dit dagelijks gevraagd.
Nixol schreef:
Welke velgen bedoel je? De ZTR 355 of de ZTR (545) freeride?
Oeps, typefoutje, ik bedoelde dus idd de ZTR 355!
De American Classic zijn dus betrouwbaarder?
Hmm, eens verder zoeken!
Maarreuh, zijn deze velgen te krijgen in NL? Zelf spaken wil ik niet aan beginnen dus velgen koop ik in principe bij degene die ze inspaakt
Wellicht weet Luc hier iets meer van?
Voor zover ik weet zijn noch Stan"s velgen, noch de AC velgen los te krijgen, enkel als volledige wielset.
En wat duurzaamheid betreft, geldt hier hetzelfde als bij alle super lichtgewicht parts: je zit daar zwaar op de limiet en duurzaamheid is dus een vraagteken. Specifiek gebruik en gewicht van de biker spelen hier een belangrijke rol in.
En wat duurzaamheid betreft, geldt hier hetzelfde als bij alle super lichtgewicht parts: je zit daar zwaar op de limiet en duurzaamheid is dus een vraagteken. Specifiek gebruik en gewicht van de biker spelen hier een belangrijke rol in.
Same as Nixol : ga voor American Classic. Veel betere prijs / kwaliteitsverhouding !
Velgen zijn nog niet los verkrijgbaar, maar dit gaat binnenkort gebeuren. Verdeler zit in Duitsland en heet Radac.
Als je complete wielen wilt kun je ook voor een volledige set gaan. American Classic spaakt haar velgen om eigen naven (voor 64 gram, achter 240 gram). Sets zijn niet heel prijzig en onder de 1500 gram.
Dit is dus non-disc, maar disc ook in assortiment .
Velgen zijn nog niet los verkrijgbaar, maar dit gaat binnenkort gebeuren. Verdeler zit in Duitsland en heet Radac.
Als je complete wielen wilt kun je ook voor een volledige set gaan. American Classic spaakt haar velgen om eigen naven (voor 64 gram, achter 240 gram). Sets zijn niet heel prijzig en onder de 1500 gram.
Dit is dus non-disc, maar disc ook in assortiment .
Even wat gezocht en gegoogled en toch een leverancier in europa gevonden die de velgen los kan leveren:
http://www.xx-light-bikes.de/shop/pi187 ... tegoryId=5
Overigens heb ik al een setje Tune disc naven in mijn bezit.
Gebruik: XC/Tour
Gewicht: 85 kg
Aangezien ik met een fully rij, worden de klappen niet alleen door de wielen maar ook door de vering opgevangen...
Dus wellicht durf ik het wel aan om voor een setje AM velgen te gaan... dat in combinatie met aerolites of cx-ray"s kan een licht setje opleveren..
http://www.xx-light-bikes.de/shop/pi187 ... tegoryId=5
Overigens heb ik al een setje Tune disc naven in mijn bezit.
Gebruik: XC/Tour
Gewicht: 85 kg
Aangezien ik met een fully rij, worden de klappen niet alleen door de wielen maar ook door de vering opgevangen...
Dus wellicht durf ik het wel aan om voor een setje AM velgen te gaan... dat in combinatie met aerolites of cx-ray"s kan een licht setje opleveren..
msxx schreef:
Aangezien ik rijd met een fully worden de klappen niet alleen door de wielen maar ook door de vering opgevangen...
Met een fully zul je waarschijnlijk ook wat minder op kuilen e.d. letten, waardoor je velgen toch weer wat meer belast worden ..................
ChrisSS schreef:
[msxx schreef:
Aangezien ik rijd met een fully worden de klappen niet alleen door de wielen maar ook door de vering opgevangen...
Met een fully zul je waarschijnlijk ook wat minder op kuilen e.d. letten, waardoor je velgen toch weer wat meer belast worden ..................
Got a point.. anyway, zo bruut tour ik ook weer niet, heftige jumps zijn niet aan mij besteed

Met 85kg. zou ik toch nog eens goed nadenken voordat ik zulke velgen zou kopen.
Post anders eens op het form van Weighweenies.com, daar lopen gebruikers zat rond van Stan"s velgen!
Maar ik las daar ook dat de Stan"s velgen niet gebust zijn, heb hier m"n vraagtekens bij.
Volgens mij alleen geschikt voor soepel racers onder de 75kg.
Maar ik las daar ook dat de Stan"s velgen niet gebust zijn, heb hier m"n vraagtekens bij.
Volgens mij alleen geschikt voor soepel racers onder de 75kg.