Afmontage
Moderator:Beheerders
Hellow,
Ben begonnen mijn hardtailframe opnieuw te monteren. Wil deze zo licht mogelijk houden. Het frame weegt ongeveer 1500 gr. Het volgende zit er reeds op. Sram XO shifters en a-derailleur , Magura Louise schijtremmen , rigida taurus wielen en stuurpen Ritchey WCS. Denk voor de vork aan een RS Reba team met pop lock. De rest zoals zadelpen en stuur denk ik ook aan WCS . Of zijn der hier nog andere voorstellen door lichtgewicht kenners. Carbon onderdelen zie ik nie zo zitten doordat de prijs vaak veel hoger licht dan alu voor slechts enkele grammen verschil in gewicht. Welk crankstel??? Xt misschien? Alle voorstellen zijn welkom!!
Greetz
Ben begonnen mijn hardtailframe opnieuw te monteren. Wil deze zo licht mogelijk houden. Het frame weegt ongeveer 1500 gr. Het volgende zit er reeds op. Sram XO shifters en a-derailleur , Magura Louise schijtremmen , rigida taurus wielen en stuurpen Ritchey WCS. Denk voor de vork aan een RS Reba team met pop lock. De rest zoals zadelpen en stuur denk ik ook aan WCS . Of zijn der hier nog andere voorstellen door lichtgewicht kenners. Carbon onderdelen zie ik nie zo zitten doordat de prijs vaak veel hoger licht dan alu voor slechts enkele grammen verschil in gewicht. Welk crankstel??? Xt misschien? Alle voorstellen zijn welkom!!
Greetz
Re:Afmontage
Ik zou het niet zo allemaal uit m"n hoofd weten, maar check deze site eens:
http://weightweenies.starbike.com/listings.php
Succes!
http://weightweenies.starbike.com/listings.php
Succes!
De wielen en remmen dumpen, veeels te zwaar. Setje B4SL (kl*teremmen, wel licht) / Marta SL / Mono Mini"s eronder, of v-brakes natuurlijk. Wielen vervangen door tune/240"s op 717 met aerolite/cx-ray spaakjes. Vork: starre pace of titanium, geveerd een Skareb of Shit. Verder SLR zadel erop, lichte bandjes met Notubes erin, dat maakt al een redelijk licht fietsje....
idd zeker op je wielen moet je gewicht zien kwijt te raken lichtere wielen is snellere acceleratie makkelijker kklimmen enz. dat scheelt echt veel meer als waar op je fiets dan ook
-
rs reba is niet de lichtste in gewicht volgens mij...aan de andere kant is het ook niet de plek waar je moet besparen.. Wielen idd is een redelijk goedkope manier om je fiets te verlichten en ook het gevoel te verbeteren (acceleratie).
Crankstel zou ik xt holotech II nemen. dat is behoorlijk licht en ik vind het erg mooi.. BBB heeft ook leuke goedkope dingen ( zie 2005 folder) die lichtgewicht zijn vooral de nieuwe zadels zijn licht en nog te betalen ook.
Crankstel zou ik xt holotech II nemen. dat is behoorlijk licht en ik vind het erg mooi.. BBB heeft ook leuke goedkope dingen ( zie 2005 folder) die lichtgewicht zijn vooral de nieuwe zadels zijn licht en nog te betalen ook.
Crankstel, stuurpen, zadelpen:
Tune of Syntace of Extralite
Overige opmerkingen zijn al gegeven door andere forumleden
Tune of Syntace of Extralite
Overige opmerkingen zijn al gegeven door andere forumleden

Of natuurlijk een USE Alien zadelpen . . . ;D
Jep,
Mijn frame is enkel voor schijfremmen, dus V-brakes zijn geen optie . Het verschil tss een Marta SL en de Louise is wel 70 gram per set maar de prijs scheelt ook wel 100 euro per set. De wielen zijn idd wa aan de zware kant en zal deze wel met tijd vervangen door iets lichters. De bike wil ik wel met voorvering afmonteren . Ne RS SID is wel licht maar kan nie zo goe tegen schijfremmen. De bedoeling is gewoon om beneden de 10 kg te geraken met schijfremmen en verende vork.
Greetz
Mijn frame is enkel voor schijfremmen, dus V-brakes zijn geen optie . Het verschil tss een Marta SL en de Louise is wel 70 gram per set maar de prijs scheelt ook wel 100 euro per set. De wielen zijn idd wa aan de zware kant en zal deze wel met tijd vervangen door iets lichters. De bike wil ik wel met voorvering afmonteren . Ne RS SID is wel licht maar kan nie zo goe tegen schijfremmen. De bedoeling is gewoon om beneden de 10 kg te geraken met schijfremmen en verende vork.
Greetz
Benani schreef:
Het verschil tss een Marta SL en de Louise is wel 70 gram per set maar de prijs scheelt ook wel 100 euro per set.
[
Benani schreef:
De bedoeling is gewoon om beneden de 10 kg te geraken met schijfremmen en verende vork.
Ik ben bang dat je er dan moeilijk gaat komen, heb ik het donkerbruine vermoeden. Marta SL ben ik zelf wel heel erg over te spreken, zelfs in wat ruigere condities blijven ze super functioneren...
een sid kan best tegen schijfremmen... ok tis een flex vorkje maarjah kleinigheidje hou je toch. die sid en schijven gaat prima samen. , en dan die martha schijven of mini"s. lichte wielen (hierboven al gegeven 240 s naven of tune en 717 velg). licht zadeltje, flite TT of slr, lichte banden (fast fred 2,0 ofzo). dan kom je al een heel eind onder de tien als je zo doorgaat. en zeker je crankstel vervangen voor race face deus ofzo en de rest alles wcs...
Ninko
Ninko
-
- Contacteer:
Lichte fox vork pakken (kost wat heb je wat) ook al zijn die misschien niet de ALLERlichtste toch wel licht. Zeker andere wielset.. id 240s naven en dt velgen of mavic velgen. of wnr je geen beperkt buget hebt. Tune! Verder eff een licht cranksetje kijken bijv. RF, XTR Tune. Carbon stuur en andere componenten. XTR voor der. x.0 spul is goed! Lichte banden erop en Marta SL remmen!!
Die laatste bevallen mij perfect!!!

als je voort martha"s gaat kan je misschien beter kijken naar een 2e hands frame met velgrem nokken?