Re:Rock Shock Pike Race
Moderator:Beheerders
Verbeterde versie van dit topic
Sinds vandaag in het bezit van een Pike. De vork ziet er indrukwekkend uit. Maar zegt dat iets over de rijkwaliteiten?
Vrijdag ga ik, weer of geen weer, de vork voor het eerst aan de tand voelen. daarna dus meer
(sorry Boss en Dekerfs dat jullie reactie is gedeleted)
Sinds vandaag in het bezit van een Pike. De vork ziet er indrukwekkend uit. Maar zegt dat iets over de rijkwaliteiten?
Vrijdag ga ik, weer of geen weer, de vork voor het eerst aan de tand voelen. daarna dus meer
(sorry Boss en Dekerfs dat jullie reactie is gedeleted)
Ben zeer benieuwd Jurr....

Ik hoop dat hij beter bevalt als de Psylo, de service is iig verbetert
dusssss©

dusssss©
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Rock Shock??
Nieuwe Chinese rip off?
Wat kunnen jullie blijven zeiken en zeuren over een merk vork en service. Ga toch fietsen!!
Dusssssssssssssssssss
JJ
Nieuwe Chinese rip off?
Wat kunnen jullie blijven zeiken en zeuren over een merk vork en service. Ga toch fietsen!!
Dusssssssssssssssssss
JJ
ik ga niet zeiken en zeuren over Rock shox.
Ik ga lekker Piken
Ik ga lekker Piken

Waarom geen Rrrrrrrrrrrrreba?
Omdat het hiervoor een Psylo was. Pike is daar de opvolger van.
Beetje dwangmatig of niet? Lijkt mij dat die Pike nog wat meer FR is dan de Psylo, de Reba U-Turn wat minder.
De Pike is wel erg ruig: 1,5DM veerweg! Dat is like van hier tot dáár... Reba is stoer genoeg IMHO. Maar desalniettemin erg goed geregeld,. neem aan dat dit via SRAM/Agu is gegaan en Vertexcs een keer gedropt word als RS importeur?
-
***Afzeikmode aan:
Gaat toch voor een echte vork: een zocchi...
(Bijna) nooit onderhoud nodig, een importeur veel beter dan wie dan ook.
TBB
Afzeikmode uit***
TBB
Afzeikmode uit***
Dwangmatig, nee want een gegeven paard kijk ik niet in de bek.
Eeerst indruk van de vork:
Marzocchi heb je echt niet meer nodig!
Vork werkt zoals het moet zijn.
Doet me denken aan mijn BoxXxer.
uitgebreider testverslag volgt nog.
Eeerst indruk van de vork:
Marzocchi heb je echt niet meer nodig!
Vork werkt zoals het moet zijn.
Doet me denken aan mijn BoxXxer.
uitgebreider testverslag volgt nog.
-
Wel jammer dat die Zocchi vorken lelijk, zwaar, niet goed in te stellen zijn en ook niet erg lekker rijden ;DTall Boy Bram schreef: ***Afzeikmode aan:
TBB
Afzeikmode uit***
Chri$$tiaan schreef:
[Tall Boy Bram schreef:
***Afzeikmode aan:
TBB
Afzeikmode uit***
Wel jammer dat die Zocchi vorken lelijk, zwaar, niet goed in te stellen zijn en ook niet erg lekker rijden ;D
Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens, smaken verschillen natuurlijk maar marzocchi heeft nog altijd de best uitziende vorken, ze zijn indd wat aan de zware kant (daarom ook zo stevig), die van mij is iig wel heel erg goed in te stellen (ETA, preload en rebound --> Z1 drop off 1 2004) en het belangrijkste:
hij rijdt echt super fijn!
maargoed, die discussie is al tussen RS, Rond, marzocchi enz. enz....
groeten

veel plezier trouwens met je Pike pyreneeën King !!!
-
Ahg gut krijgen we weer een RS/ MArzo discussie...
Heb liever een korte impressie van de rij ervaring met die Pike!!
Ben erg benieuwd
Heb liever een korte impressie van de rij ervaring met die Pike!!
Ben erg benieuwd
ja maar ik wil ook helemaal geen discussie daarover
.
Ik wil ook wel graag weten hoe de Pike rijdt...
Sorry voor degenen bij wie ik een verkeerde indruk achter liet om een discussie te beginnen.... :-*

Ik wil ook wel graag weten hoe de Pike rijdt...

Sorry voor degenen bij wie ik een verkeerde indruk achter liet om een discussie te beginnen.... :-*
Misschien een idee voor "Tests"??? Ik wil wel helpen!!

Wel, ik ben/was ook een echte Marzo freak, maar krijg steeds meer goesting om toch ook eens zo een Pike of een Fox 36 te proberen, om van DH vorken nog te zwijgen. Alleen zijn die prijzen iets minder leuk.
Alleen, wat in mijn ogen nogal vreemd is, een Pike is voor stevig FR en DJ werk enzo, waarom dan in godsnaam een lockout ??? Dat ze die rommel er dan toch af laten en dat enkel houden voor een meer all mountain vork als de Reba.
Okok, die dient bij RS dan ook wel voor de compressie te regelen.
De onderhoudsintervallen zijn iig wel ruimer geworden bij RS. Voor mij iig liever een Pike dan een Marzo DJ van 3.2kg
Alleen, wat in mijn ogen nogal vreemd is, een Pike is voor stevig FR en DJ werk enzo, waarom dan in godsnaam een lockout ??? Dat ze die rommel er dan toch af laten en dat enkel houden voor een meer all mountain vork als de Reba.
De onderhoudsintervallen zijn iig wel ruimer geworden bij RS. Voor mij iig liever een Pike dan een Marzo DJ van 3.2kg
Het is geen "echte" lock-out, je kunt de vork ermee ook "iets minder open" zetten. Maar voor te klimmen lijkt het me zowieso wel handig enzo, en ze hadden de techniek toch ontwikkeld, beetje duf om alleen op de Reba toe te passen..
- Xircuit
- Contacteer:
Bruno schreef:
Ik heb een stevig stuk met die RS Pike gereden en was erg blij met de lock-out; ook /freeriders/all-mountainbikers moet soms (stevig) klimmen.
De vork kwam erg solide over, iets wat ik van RS meestal niet gewent ben. Hij is wat log, maar het dempt perfect.
Is wel een echte lockout, maar je kan wel de overdruklep regelen. Heb les gehad van RS verdeler/service center ;DBrum. schreef: Het is geen "echte" lock-out, je kunt de vork ermee ook "iets minder open" zetten. Maar voor te klimmen lijkt het me zowieso wel handig enzo, en ze hadden de techniek toch ontwikkeld, beetje duf om alleen op de Reba toe te passen..
Maar rij zelf ook nog een beetje XC (vroeger niks anders) en heb dat nooit nodig gehad, heb een vork gehad die er een had en in begin is dat leuk, maar na een tijdje zag ik er niet meer naar om, waar hij wel van pas kwam was in de Alpen, maar hoe dikwijls zit je daar? En zelfs dan was het "handig" maar niet nodig, dus ik snap niet waarom tegenwoordig ook heavy duty FR vorken dat hebben, is niet de bedoeling daar mega steile beklimmingen mee te doen, straks nog de dh-vorken, je moest zo eens een vlak stuk tegenkomen.
Vooral lockout waarbij de knop bovenaan de vork zit (had ik ook) vind ik zo goed als nutteloos, ik kan begrijpen dat als je er een hebt op het stuur dat je er wel geregeld gebruik van maakt.
De U-turn lijkt me veel handiger om je geometrie wat aan te passen om te klimmen.
Tja, ik zal ne rare mens zijn e
Maar wat je zegt Brum is mss wel waar; ze hebben de techniek toch, duss....
de techniek is trouwens ook veel eenvoudiger geworden, niet meer nodig te ontluchten zoals het Pure systeem o.a.
Wat mij helemaal nutteloos lijkt is een u-turn op een boxxer waarmee je de veerweg kan verkleinen naar 130mm ???. Omgekeerde wereld.
-
@ the Pyrenenen King
Wat denk je is de vork geschikt voor Bikeparken ala winterberg, Todtnau, Bad Wilbad??
Wat denk je is de vork geschikt voor Bikeparken ala winterberg, Todtnau, Bad Wilbad??
pike bevalt goed.
pike is wel een stuk zwaarder, dus steviger?
steekas systeem is goed, even simpel als qr. (dat niemand dat eerder toegepast heeft..)
pike voelt stijf aan, steviger ook.
motion control werkt zonder dat het hinderlijk is, maar minder soepel dan zonder mc. voordeel van de pike, mc is makkelijk uit te zetten.
uitgaande demping is beter af te stellen dan van de psylo.
werking van de vering is gewoon goed. ik zie geen verbeterpunten. qua soepelheid vergelijkbaar met een psylo.
psylo had een betere remkabelgeleiding, bij de pike ontbreken de accesoires om de kabel goed te geleiden. (ik had ze nog van m"n psylo dus probleem opgelost)
psylo en pike halen allebei niet de aangegeven veerweg.
betrouwbaarheid van een pike? kan ik nog niet zeggen want nog "weinig" mee gefietst. lijkt mij beter dan psylo omdat ie groeter is. de onderdelen zijn dus ook groter, minder fragiel.
vork lijkt mij zeker geschikt voor bikeparken. bouwt niet te hoog in en bied toch een cm of 13 veerweg. Motion control is perfect op het gewicht van de rijder in te stellen zonder geeter met ene hogedrukpomp
overall, pike is beter dan psylo. maar psylo was zeker geen slechte vork.
over een sherman kan ik niks zeggen, nooit mee gefietst.
pike is wel een stuk zwaarder, dus steviger?
steekas systeem is goed, even simpel als qr. (dat niemand dat eerder toegepast heeft..)
pike voelt stijf aan, steviger ook.
motion control werkt zonder dat het hinderlijk is, maar minder soepel dan zonder mc. voordeel van de pike, mc is makkelijk uit te zetten.
uitgaande demping is beter af te stellen dan van de psylo.
werking van de vering is gewoon goed. ik zie geen verbeterpunten. qua soepelheid vergelijkbaar met een psylo.
psylo had een betere remkabelgeleiding, bij de pike ontbreken de accesoires om de kabel goed te geleiden. (ik had ze nog van m"n psylo dus probleem opgelost)
psylo en pike halen allebei niet de aangegeven veerweg.
betrouwbaarheid van een pike? kan ik nog niet zeggen want nog "weinig" mee gefietst. lijkt mij beter dan psylo omdat ie groeter is. de onderdelen zijn dus ook groter, minder fragiel.
vork lijkt mij zeker geschikt voor bikeparken. bouwt niet te hoog in en bied toch een cm of 13 veerweg. Motion control is perfect op het gewicht van de rijder in te stellen zonder geeter met ene hogedrukpomp
overall, pike is beter dan psylo. maar psylo was zeker geen slechte vork.
over een sherman kan ik niks zeggen, nooit mee gefietst.
-
Hoezo de Pike haalt zijn 140mm veerweg niet?
Wat bedoel je daarmee?
- is de 140mm veerweg niet aanwezig?
- je bent nog niet in een situatie terrecht gekomen waar de max. veerweg nodig was?
Wat bedoel je daarmee?
- is de 140mm veerweg niet aanwezig?
- je bent nog niet in een situatie terrecht gekomen waar de max. veerweg nodig was?