Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
BLRacing - Berichten:2754
Revolutionaire crank van Stronglight
Bericht
door BLRacing » ma okt 25, 2004 7:32 pm
Heb je deze al gezien.
De volgende slimme technieken.
Stalen beschermplaat op de crank om het carbon te beschermen tegen de schoen die wel eens langs de arm sleept.
Pedaal insert van alu waarmee je kan kiezen tussen 170mm of 175mm cranklengte.
Wat mij betreft een carboncrank die tenminste wat toevoegd aan al die carbon cranks
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » ma okt 25, 2004 8:45 pm
Idee is leuk.. hoop de uitvoering ook. Ben doorgaans niet zo"n fan van samengestelde delen op een zo hoog belast punt als een crankarm...
-
Bruno - Berichten:834
Bericht
door Bruno » ma okt 25, 2004 9:12 pm
Leerink schreef:
De volgende slimme technieken.
Stalen beschermplaat op de crank om het carbon te beschermen tegen de schoen die wel eens langs de arm sleept.
Wat mij betreft een carboncrank die tenminste wat toevoegd aan al die carbon cranks
Moet dat niet zijn een alu plaat tegen de wrijving met je schoen en een stalen insert voor je pedaal? Anders heeft 1. carbon niet veel zin (alleszins niet om gewicht te besparen) want dan blijft het een zware crank en 2. een alu insert geraakt sneller beschadigd (draad) dus zoals het hier staat zou het gewoon dom zijn ::)
Maar ik heb ze idd al gezien en ziet er erg mooi en speciaal uit (en licht). en dat idee voor die pedaalinsert is wel interessant, je hoeft geen keuze meer op te geven bij je bestelling en de fabrikant hoeft ook maar 1 type te maken.
-
legion
-
Contacteer:
Bericht
door legion » ma okt 25, 2004 11:45 pm
Alleen jammer dat ze intens lelijk zijn...
-
zwelg - Berichten:130
Bericht
door zwelg » di okt 26, 2004 6:06 pm
Het transparante stukje in de traparm zou een elastomeer zijn die trillingen wegfilterd.
-
De Lars Cuevas - Berichten:1023
Bericht
door De Lars Cuevas » di okt 26, 2004 6:45 pm
Leerink schreef:
Namens alle lanbenigen zeg ik:
JULLIE ZIJN DE 180MM STAND VERGETEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zucht... :P :P
Stronglight noemde deze cranks op de beurs ook zeer geschikt voor tandems, omdat je de linkse en rechtse inserts kunt verwisselen. De man wist waarschijnlijk niet dat je op een tandem 3 cranks met spider nodig hebt ;D
De verwisselbare insert voor 170/175 en links/rechts is gewoon een manier om te beparen op productiemallen.
Tot slot: Stronglight levert wel mooie gewone (tandem)cranks!
Groeten, Lars
-
Bruno - Berichten:834
Bericht
door Bruno » di okt 26, 2004 11:08 pm
De Lars Cuevas schreef:
De verwisselbare insert voor 170/175 en links/rechts is gewoon een manier om te beparen op productiemallen.
uiteraard, maar is toch ook praktisch voor de consument
-
wictor
Bericht
door wictor » do okt 28, 2004 9:36 am
Als ze nou handig zijn leveren ze zowel inserts voor de rechtercrank met normale als tegengetapte draad. Kan Lars drie rechter cranks kopen, twee met normale en één met foute draad! ;D
Overigens schijnt het "wrijven" langs composiet cranks heel erg mee te vallen, dus of een beschermingsplaatje nodig is... En dan die elastomer...hmmm. I say baloney. Net zoiets als die rubberen dop op de oude Easton Mag stuurpen. "Ja meneer, die pennen zijn zo stijf, dat die dop nodig is om de trillingen te dempen." ::)
-
De Lars Cuevas - Berichten:1023
Bericht
door De Lars Cuevas » do okt 28, 2004 11:12 am
Bijna goed Eric, maar het is nog net ff iets moeilijker. Voor een tandem heb je nodig.
1 normale rechtercrank voor rechts-achter
2 rechtercranks met verkeerde draad voor de gehele linkerzijde
1 linkercrank met verkeerde draad voor rechtsvoor.
Met je overige uitspraken ben ik het wel eens hoor. Dat stuk staal is waarschijnlijk nodig om de verwisselbare inserts te kunnen plaatsen, maar gelukkig kunnen de spindoctors van de marketingafdeling er altijd een mooi verhaal van maken ;D
Die carbo wegcranks van Stronglight zijn trouwens wel retelicht! 595gr inclusief as, volgens de folder. Da"s ongeveer 150gr lichter dan een Dura-ace!?
Groeten, Lars
-
BF = DeJean - Forumbeheerder
Bericht
door BF = DeJean » do okt 28, 2004 4:52 pm
zwelg schreef:
Het transparante stukje in de traparm zou een elastomeer zijn die trillingen wegfilterd.
hmm als ik dat lees dan denk ik: ze kunnen ni echt met carbon werken.
elastomeer in een crank klinkt als serieus verlies in rendement.
t is minder sterk als full carbon en met een beetje te spelen met lagen, orientaties en harsen moeten ze de juiste trillingen kunnen dempen zonder energieverlies.
Anders is t zn geld ni waard.
ugh
-
Tall Boy Bram - Berichten:1502
Bericht
door Tall Boy Bram » wo nov 03, 2004 11:59 pm
En een elastomeer hardt op den duur uit. Dus die trillingen komen hoe dan ook weer terug.
Ik zeg een broodje aap verhaal oftewel marketinggeblaat...
TBB
-
Gène - Berichten:2371
Bericht
door Gène » do nov 04, 2004 12:30 pm
Lijkt me dat het enige onderdeel dat zo hard mogelijk moet zijn is het crankstel. Als ze daar nou elastromeren in gaan proppen lijkt me dat niet zo schlim.
En ik heb ze in ut eggie gezien op de bikemotion en in het echt zijn ze nog lelijker.
mzzl
Gène
-
BLRacing - Berichten:2754
Bericht
door BLRacing » vr nov 05, 2004 12:22 pm
Zo"n elastomeer zit ook in die zadelpennen en zelfs race frames van Specialized. Onder de marketingnaam Zertz

. En het zit echt in alle carbon frames van specialized, zonde. Dat haalt dus echt niks uit he.