continental diesel?
Moderator:Beheerders
weet iemand of continental diesels goed beschermen tegen snake-bites? ik heb met mn kujo dh alleen maar :-[ rij vooral street (trappen droppen, gaps enz) en af en toe op de crosbaan en snowworld (ernaast dan).
Re:continental diesel?
Ik heb dit al één maal gehad met die band. Ik heb de fiets tweedehands gekocht en de binnenband liet zien dat dit zeker niet de eerste keer was. Aangezien de persoon waar ik deze fiets van heb gekocht niet echt een technisch wonder was kan het zijn dat de band niet goed was gemonteerd. Met een nieuwe binnenband heb ik er nog geen last van gehad.
n00by schreef:
weet iemand of continental diesels goed beschermen tegen snake-bites? ik heb met mn kujo dh alleen maar :-[ rij vooral street (trappen droppen, gaps enz) en af en toe op de crosbaan en snowworld (ernaast dan).
Ik heb nu een Continental diesel als achterband.
Hij staat erg hard omdat de zijkanten v/d band aan de dunne kant zijn.
Ik zou een andere band kiezen voor street, trappen en drops.
Voor BMX en andere is het wel een ideaal bandje (licht, veel grip en niet duur)
Voor street in combinaite met dual/4X-achtige dingen zou ik eerder deze nemen :
http://www-test.bike2build.nl/toonartikel.php?id=8144
vooral die "2 ply casing with butyl insert" is goed tegen snakebites.
Lynx schreef:
[n00by schreef:
Ik heb nu een Continental diesel als achterband.
Hij staat erg hard omdat de zijkanten v/d band aan de dunne kant zijn.
Ik zou een andere band kiezen voor street, trappen en drops.
Voor BMX en andere is het wel een ideaal bandje (licht, veel grip en niet duur)
Voor street in combinaite met dual/4X-achtige dingen zou ik eerder deze nemen :
http://www-test.bike2build.nl/toonartikel.php?id=8144
vooral die "2 ply casing with butyl insert" is goed tegen snakebites.
hey dat is ook wel een mooie, ik vind die hookworms maar niks omdat je dan niet ff lekker in het gras kunt rossen.
Deze zien er nog leuker uit ook en niet zo duur

hm.... ik rijd nu ook al een tijdje met coninental diesels en heb er nog geen problemen mee gehad..
mar als ik jou was zou ik ook voor die andere kiezen cker als je er mee gaat streeten
kooz
mar als ik jou was zou ik ook voor die andere kiezen cker als je er mee gaat streeten
kooz
Hookworms.
Als je die te zwaar vindt, DMR Motos
Als je die te zwaar vindt, DMR Motos

Sinds dat ik een Vertical met Protection rijdt, heb ik geen snakebite meer gehad. Ik rij nu ook een Diesel Protection voor, ook nog steeds geen snakebites. Ik vind het een goede droog weer off-road band, maar ik heb nog niet zo heel veel verschillende banden gereden in het verleden.