HAYES HFX9 HD

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Pieter en zijn V10
HAYES HFX9 HD

Bericht door Pieter en zijn V10 » di sep 28, 2004 9:45 am

ok ik had ff vraagje : na een maand te hebben gereden met mijn HAYES HFX9 HD, is de remkracht al zeer ernstig verminderd, ik moet de rem nu hel ver inknijpen wil die wat doen, en hij remt nu dus minder krachtig, moet ik nu de olie verversen of wat anders, en ik vind dit wel heel snel
graag advies
mzzl pieter

dobbel our zero

Re:HAYES HFX9 HD

Bericht door dobbel our zero » di sep 28, 2004 9:47 am

lekt ie ergens ofzo?

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » di sep 28, 2004 9:52 am

nee volgens mij niet, ik wou hem eerst wel naar fietsenmaker brengen, maar ik vind dit wel zeer snel, en allebei de remmen hebben het. dus is beetje vaag.
maar lekken doet die niet, ze zijn gewoon lekker gebruikt, maar ja na een maand moeten ze toch nog niet moeilijk doen????????

jojo

Bericht door jojo » di sep 28, 2004 10:21 am

Draai het kleine inbus boutje in je hendel maar eens wat meer in of uit, dan komt je hendel verder van je stuur te staan en krijg je ook eerder de juiste kracht voor het remmen weer terug

Luc

Bericht door Luc » di sep 28, 2004 10:33 am

De afstelboutjes voor de remgrepten hebben bij Hayes inderdaad de zeer vervelende neiging van niet vast te blijven zitten. Nog spijtiger is dat er blijkbaar absoluut niks aan te doen is.

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » di sep 28, 2004 10:35 am

ok zal het eens ff bekijken, proberen bedankt,
maar jullie denken dus dat het niet ligt aan de olie

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » di sep 28, 2004 10:56 am

ok idd het remt wel weer krachtig en dergelijke, wel is het irri dat de remgrepen iets verder weg zijjn,, maar het is kiezen of delen,bedankt :P mzzl pieter

SebaZ

Bericht door SebaZ » do sep 30, 2004 1:04 pm

Luc schreef:
De afstelboutjes voor de remgrepten hebben bij Hayes inderdaad de zeer vervelende neiging van niet vast te blijven zitten. Nog spijtiger is dat er blijkbaar absoluut niks aan te doen is.

Beetje Loctite erop helpt al heel veel :)

N I E L S

Bericht door N I E L S » di okt 12, 2004 9:31 am

SebaZ schreef:
[
Luc schreef:

Ik zou zeker GEEN loctite op zulke kleine stelboutjes doen omdat je ze dan echt snel ver*****.
Beetje vet ertussen misschien.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di okt 12, 2004 10:04 am

Je hebt Loctite ook verschillende sterkte"s hoor. Gebruik hiervoor de borg serie en dan de zwakste zodat je later de boutjes nog steeds met een sleutel kan draaien. Uit mijn hoofd is dat de Anaerobe 2000 serie.
Hoe hoger de cijfers achter de 5 des te sterker de verbinding/ toepassing.
Of let op de kleuren paars is zwak, blauw is gemiddeld en rood is sterk.
Succes ermee.

SebaZ

Bericht door SebaZ » di okt 12, 2004 12:19 pm

darkevilangel666 schreef:
[
SebaZ schreef:
[
Luc schreef:

Ik zou zeker GEEN loctite op zulke kleine stelboutjes doen omdat je ze dan echt snel ver*****.

Ik had hetzelfde probleem en ik heb er gewoon een klein druppeltje op gedaan.
Werkt perfect (hij blijft nu zitten) en het schroefje kan je nog gewoon draaien.
Beter dan om de 3 uur m"n inbus uit m"n zak moeten graaien :-X

N I E L S

Bericht door N I E L S » di okt 12, 2004 5:37 pm

SebaZ schreef:
[
darkevilangel666 schreef:
[
SebaZ schreef:
[

Ik had hetzelfde probleem en ik heb er gewoon een klein druppeltje op gedaan.
Werkt perfect (hij blijft nu zitten) en het schroefje kan je nog gewoon draaien.
Beter dan om de 3 uur m"n inbus uit m"n zak moeten graaien :-X

Hmm, je moet het zelf weten natuurlijk maar met een beetje vet blijft ie ook gewoon zitten. Je draait die dingen zo aan gort en als je ze dr dan uit wil hebben, lijkt me een ramp.

Bruno

Bericht door Bruno » di okt 12, 2004 7:46 pm

Je kan de hendel zowat uiteenhalen, dat de hendel van de master cylinder is, op die manier kan je aan dat boutje om het bereik in te stellen. Doe er dan loctite op, 243 ofzo, over de gehele lengte van de schroefdraad maar leg het er ook niet te dik op, laten drogen en dan de hendel terug in elkaar steken, probeer het eens, denk dat dat wel succes zou kunnen hebben. Standaard zit er al loctite op maar die houdt het niet lang uit, met vet draaien ze in principe nog makkelijker dus is geen oplossing.

Verlies aan remkracht op korte tijd (kom je veel tegen bij streetbikes) komt doordat de blokjes verglazen, de blokjes lichtjes opschuren. Dat verglazen heb ik vooral al gezien op streetbikes met 8" schijven. De blokjes worden nooit warm gereden en zien totaal niet af zoals het zou moeten. zachtere blokjes kunnen al veel doen, en evt een 6" schijf, die zou het in die omstandigheden beter moeten doen doordat die logischerwijze sneller warm lopen.

Dat de hendel te dicht bij je stuur staat doet niets aan de remkracht zelf !!!!!
Probleem met remkracht ligt meestal aan de blokken, anders is er iets mis in het systeem.

tank24

Bericht door tank24 » wo okt 13, 2004 7:38 am

of vaker remmen om de verglazing tegen te gaan, maar dat is natuurlijk geen echte optie

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » wo okt 13, 2004 8:51 am

ok zal het proberen
thanks allemaal

Plaats reactie