welke fiets computer???

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
backbone
welke fiets computer???

Bericht door backbone » wo sep 22, 2004 5:52 pm

Hey allemaal, ik zoek een fiets computer het liefste heb k een draadloze maar welke ???
En wat zijn jullie ervarige daarmee baterijen vaak verwissele of niet enzow ;D

Alvast bedankt groet stefan :)

Arno

Re:welke fiets computer???

Bericht door Arno » wo sep 22, 2004 5:57 pm

Kijk eens naar Specialized. De Turbo serie heeft geloof ik 2 draadloze modelle, heb zelf de Elite. Makkelijk afleesbaar, veel functies, probeemloze setup en de batterijen gaan erg lang mee. En nog mooi ook ;)

pauluzinie

Bericht door pauluzinie » wo sep 22, 2004 7:33 pm

Sigma BC1200 + RDS, werkt tot nu toe probleemloos. Alleen is de sensor (vork - wiel) gevoelig.

Misschien ook kijken naar Ciclosport?

rene

Bericht door rene » wo sep 22, 2004 7:39 pm

Heb zelf sigma"s (BC 800) Werkt al jarewn probleemloos. Zit nu te denken over een VCO 12.6 , heeft ingebouwde hartslagmeter, scheelt weer ruimte op "t stuur, en kost de wereld niet . ..

Gène

Bericht door Gène » wo sep 22, 2004 8:29 pm

Ik heb een VDO 10+ (geloof ik) maar hij is in ieder geval draadloos. Hou wel rekening met de batterijen die minimaal 1 keer in het jaar moet vervangen. Plus je kan af en toe 200km/h gaan rijden. Dit is te wijten aan de straling van bv electriciteitskabels, telefoons en andere electrice zooi.
Verder ziet het er wel ruig uit. Plus de computer is makkelijk in gebruik. Heeft de volgende functie"s : Klok, Tijdsduur rijtijd, stopwatch, Totaal meter, 2 dagafstanden, gemiddelde snelheid en maximum snelheid.
mzzl
Gène

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo sep 22, 2004 9:15 pm

Gène schreef:
Ik heb een VDO 10+ (geloof ik) maar hij is in ieder geval draadloos. Hou wel rekening met de batterijen die minimaal 1 keer in het jaar moet vervangen. Plus je kan af en toe 200km/h gaan rijden. Dit is te wijten aan de straling van bv electriciteitskabels, telefoons en andere electrice zooi.
Verder ziet het er wel ruig uit. Plus de computer is makkelijk in gebruik. Heeft de volgende functie"s : Klok, Tijdsduur rijtijd, stopwatch, Totaal meter, 2 dagafstanden, gemiddelde snelheid en maximum snelheid.
mzzl
Gène

volgens mij komt die 200 km/h doordat de sensor heen & weer langs de magneet gaat als je stil staat bijv.
Ik had dit ook altijd met de C-10+, met de HC 12.6 heb hier geen last van.

dusssss©

jojo

Bericht door jojo » wo sep 22, 2004 9:21 pm

Heb VDO 15+ Perfecte fiets computer, alleen beetje jammer dat je zo vaak de batterij moet verwisselen. wel 2 keer in het jaar.

Zand er over

Bericht door Zand er over » wo sep 22, 2004 10:19 pm

ik krijg de indruk dat iedereen hier draadloos rijd?? zelf heb ik geen teller omdat het me niet zo veel uitmaakt op de mtb.. je kunt ze alleen maar verliezen of beschadigen..

R@coon

Bericht door R@coon » do sep 23, 2004 9:21 am

Ik heb 2 draadloze fietscomputers gehad en vond "t allebei diepe ellende (een Cateye Cordless 7 & Sigma BC1200RDS) kwamen langzaam op gang reageerde langzaam op versnellen en vertragen, deden het soms überhaupt niet (daar had die Cateye erg veel last van...) dus ik rijd nu gewoon weer lekker met een Sigma BC1200 en moet zeggen dat dit zonder twijfel mn fijnste computer: werkt altijd (en snel)

rene

Bericht door rene » do sep 23, 2004 9:24 am

rene schreef:
Heb zelf sigma"s (BC 800) Werkt al jarewn probleemloos. Zit nu te denken over een VCO 12.6 , heeft ingebouwde hartslagmeter, scheelt weer ruimte op "t stuur, en kost de wereld niet . ..

Oeps, sorry. Vraag slecht gelezen: Ik rijd niet met een draadloze sigma. Ben dat ook nit van plan: vindt "t een tikkie onzinnig: kost extra batterijen en meer kans op storing. Waarom persé draadloos?

Johnny Santos

Bericht door Johnny Santos » do sep 23, 2004 1:27 pm

Heb sinds een half jaar de Cateye Cordless 7. NIET KOPEN. Bevestiging op voorvorkpoot is beroerd. Verder alleen maar ellende, snelheden varieren van 0 - 120 km/h. Gewoon eentje kopen met een ouwerwetse verlengsnoer.

Gène

Bericht door Gène » do sep 23, 2004 3:15 pm

Waarom draadloos:
1 het ziet mooier uit.
2 draadje kan nergens tussen blijven hangen.
3 draadje kan niet overgetrokken worden.
4 je hebt geen tig tieraps om je voorvork

waarom niet:
1 stroom gebruik
2 kans op storingen
3 je moet de zender in de buurt van de ontvanger houden (max 20 cm bij VDO)

Dus dit zijn de voor en tegens. Maar ja ieder moet voor zich weten wat hij/zij aanschaft.
zolang het maar draadloos blijft ;D
mzzl
Gène

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do sep 23, 2004 3:26 pm

Ik heb ook een Sigma 1200+RDS (draadloos dus) en die werkt prima, tegen een prima prijs. Het nieuwe bevestingings systeem, het een draaibevestiging, werkt beter als het oude schuifsysteem. In principe werkt van mij altijd, zelden heb ik last van een stroring.

Zelf vind ik een teller niet zo heel interessant, het is leuk om te weten hoeveel je fietst maar het is geen vereiste voor me.

backbone

Bericht door backbone » do sep 23, 2004 4:35 pm

Hey allemaal hartelijk bedankt voor jullie informatie ;D

Ik denk dat ik nu voor de vdo c10 +ga ::) die ziet der wel mooi uit en lijkt me ook wel goed :)

De groete stefan :)

Bruno

Bericht door Bruno » vr sep 24, 2004 8:45 pm

Cateye Enduro 8?
met verstevigde draad voor MTB, 8 functies
heb zelf de oude versie ervan, enduro 2, gaat al 6 jaar mee en nog nooit een batterij moeten verwisselen!

boktor

Bericht door boktor » vr sep 24, 2004 9:02 pm

Enduro 8 heb ik ook, prima tellertje. Heb ook nog een Cat Eye van 5 jaar oud liggen, batterij is nog steeds niet leeg.
Ik kan er natuurlijk wel om heen blijven draaien, maar Cat Eye roeleert gewoon de pan uit! 8)

Plaats reactie