Index covers (shimano LX)
Moderator:Beheerders
Rijdt iemand hier zonder de index van een LX versteller?
Ik bedoel dus zonder dat rode indicatortje wat aangeeft in welke versnelling je rijd. Ik vond ze maar lelijk maar durfde ze er niet eraf te halen. Gisteren heb ik ze er toch eraf gehaald. Ik heb nu stukjes kevlar tape over de opening geplakt en de schroefjes weer terug in de gaten gedraait.
Ik heb begrepen dat er voor XTR afdekkapjes zijn gemaakt. Heeft iemand die en waar kan ik ze krijgen. Of kan ik ze zelf maken?
Als iemand ze heeft er even vanaf kunnen halen, ze even op papiers na trekken en even op de mail zetten? Zou ook al fijn zijn.
mzzl
Gène
Ik bedoel dus zonder dat rode indicatortje wat aangeeft in welke versnelling je rijd. Ik vond ze maar lelijk maar durfde ze er niet eraf te halen. Gisteren heb ik ze er toch eraf gehaald. Ik heb nu stukjes kevlar tape over de opening geplakt en de schroefjes weer terug in de gaten gedraait.
Ik heb begrepen dat er voor XTR afdekkapjes zijn gemaakt. Heeft iemand die en waar kan ik ze krijgen. Of kan ik ze zelf maken?
Als iemand ze heeft er even vanaf kunnen halen, ze even op papiers na trekken en even op de mail zetten? Zou ook al fijn zijn.
mzzl
Gène
Re:Index covers (shimano LX)
Ik heb XT shifters gehad, en heb die indicators ook verwijderd, omwille van het gewicht. ;D
Ik heb gewoon een velletje carbon gepakt, de indicator eropgedrukt, zoals op de shifter en overgetrokken, uitgeknipt en opgeplakt met een beetje lijm.
Ik heb gewoon een velletje carbon gepakt, de indicator eropgedrukt, zoals op de shifter en overgetrokken, uitgeknipt en opgeplakt met een beetje lijm.
Hey thnxs, ik had gedacht om er stukje metaal voor te pakken maar een carbon vel ziet veel meer profi uit.
Verdere tips zijn nog altijd welkom. Trouwens: dat shimano ze niet meer maakt is wel jammer maar dat een ander ze niet maakt begrijp ik niet. Is een goude handel om van die kleine dingtjes te cutomizen en zeker als die personen lui of twee linkerhanden hebben.
mzzl
Gène
Verdere tips zijn nog altijd welkom. Trouwens: dat shimano ze niet meer maakt is wel jammer maar dat een ander ze niet maakt begrijp ik niet. Is een goude handel om van die kleine dingtjes te cutomizen en zeker als die personen lui of twee linkerhanden hebben.
mzzl
Gène
Je moet gewoon zo van die carbon stickertjes kopen die gebruikt worden om plaatsen op je frame waar de kabel schuurt mee af te plakken. bijvoorbeeld Pace en Lizard Skin. ff op maat knippen en kleven , ziet er vet uit !
ps. : Als er iets opstaat bijv. merk kan je er zo afkrijgen.
ps. : Als er iets opstaat bijv. merk kan je er zo afkrijgen.
Nixol schreef:
Ik heb XT shifters gehad, en heb die indicators ook verwijderd, omwille van het gewicht. ;D

Mag toch hopen dat dat een grapje is..........
trek zelf je conclusie...
Waarom carbon stickertjes als je het ook met zwarte isolatieband kan doen?
Waarom carbon stickertjes als je het ook met zwarte isolatieband kan doen?
[jojo schreef:
Mag toch hopen dat dat een grapje is..........
Nee, dit is werkelijkheid, maar ze zijn weer verwijderd, en vervangen door Sram rocket draaigrepen, die doen 182 gram tegen 223 gram voor de XT shifters. Zodat hij nu 7,92 kilo weegt.
::)
ps. Had je beter dat carbon wat je er op geplakt had ook achterwege kunnen laten, dat weegt ook allemaal ja veels te veel..........
ps. Had je beter dat carbon wat je er op geplakt had ook achterwege kunnen laten, dat weegt ook allemaal ja veels te veel..........
jojo schreef:
::)
Had ook gekund ja, maar dan moet ik om de paar maanden mn shifters reviseren omdat er rotzooi en zo inzit.
Ik kan het gewoon niet snappen waarom alles nou altijd perce lichter moet, wil het denk ik ook niet weten ook.
Gaffer tape. Is nog lichter en werkt prima ;D