Advies voorvork

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Mountainmaniac
Advies voorvork

Bericht door Mountainmaniac » di sep 07, 2004 11:13 am

Hallo Riders,
Ik wil mijn huidige voorvork (Manitou Spyder) van mijn Klein Pulse Comp gaan vervangen voor een nieuwe. Nu heb ik ff jullie hulp nodig omdat er tegenwoordig veel verschillende aanbieders met evenveel verschillende vorken.
Ik rijd veel op ritjes als Zoetermeer en Haamstede ---> dus het zal een XC gaan worden. Ik weeg 95 kg.
Wat raden jullie aan : merk, type, veerweg (80,100 mm) olie of lucht (zijn er voor/nadelen).
Ik heb zelf mijn oog al laten vallen op een Marzocchi MX Comp Air.

Alvast bedankt voor jullie reacties !! :)

Jumping Hansje

Re:Advies voorvork

Bericht door Jumping Hansje » di sep 07, 2004 2:57 pm

Begin eerst eens te vertellen hoe zwaar ben je, wat verwacht je van je nieuwe vork, is gewicht belangrijk, wat voor soort rijder ben je(cross country, marathon, enduro of free-ride).
Moet het een vork zijn met schijfrembevestiging?!?
Als "we" dat nu eerst eens weten dan komen de adviezen hier vanzelf wel.
Succes.

R@coon

Bericht door R@coon » di sep 07, 2004 4:44 pm

Als je naar een MX Comp kijkt neem ik aan dat je XC rijdt. Met een gewicht van 95 kg wordt het in ieder geval geen RockShox. Marzocchi is een prima keus; iets zwaarder, maar erg sterk.
Hoeveel wil je uitgeven ? Als je E500.- geen probleem vindt zou ik een Marathon nemen en geen MX Comp of een Magura Ronin is ook een goede optie.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di sep 07, 2004 9:50 pm

Ja en zo heeft een ieder zijn voorkeur en zelfs RockShox heeft hiervoor wel een vork en zo Manitou ook en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Laat eerst maar eens horen waar de vork voor gebruikt gaat worden, i.c.m. welk gewicht evt. voorkeur wel of geen luchtvering. Etc etc.

sickRick

Bericht door sickRick » di sep 07, 2004 11:02 pm

ik zou een fox nemen,
goede instelmogelijkheden
redelijk licht

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » wo sep 08, 2004 7:31 pm

jongens als hij aangeeft dat zijn oog op een mx comp is gevallen. dan doelt hij hooogstwaarschijnlijk niet op een FOX vork a min. 700 euro of wel.

MX comp is goede vork, zeker voor het geld, stijf goede eigenschappen en geschikt voor je gewicht. Een eta versie is te overwegen omdat je dan de geometrie wat kan verranderen als je bijvoorbeeld vlak rijdt met een 105 mm versie

Plaats reactie