Re:Shimano XT disc brake
Moderator:Beheerders
Jep,
Op m"n Genius heb ik de shimano XT "04 schijfremmen. Heb hier nie echt klagen over. Zou wel graag de voorste schijf vervangen door een grotere, mijn schijven zijn niet met het centerlock systeem. Zijn deze dan dezelfde schijven als van de vorige XT"s? Volgens m"n lbs is er enkel een 170 mm te krijgen en 10mm meer zal nie veel verschil uitmaken denk ik. Kan ook zijn dat ik deze remmen op m"n hardtail overbouw en iets anders op m"n fully zet. Had hierbij aan de Hope"s gedacht. Of heeft er hier iemand nog andere suggesties ???Had in Riva toch het gevoel dat de remmen wa kracht te kort kwamen in snelle afdalingen en vooral vlug warmliepen ,maar ja m"n maat met Louise FR moest ook geregeld stoppen om de boel te laten afkoelen !! ;D Misschien wa tragger in"t vervolg!! ;D
Op m"n Genius heb ik de shimano XT "04 schijfremmen. Heb hier nie echt klagen over. Zou wel graag de voorste schijf vervangen door een grotere, mijn schijven zijn niet met het centerlock systeem. Zijn deze dan dezelfde schijven als van de vorige XT"s? Volgens m"n lbs is er enkel een 170 mm te krijgen en 10mm meer zal nie veel verschil uitmaken denk ik. Kan ook zijn dat ik deze remmen op m"n hardtail overbouw en iets anders op m"n fully zet. Had hierbij aan de Hope"s gedacht. Of heeft er hier iemand nog andere suggesties ???Had in Riva toch het gevoel dat de remmen wa kracht te kort kwamen in snelle afdalingen en vooral vlug warmliepen ,maar ja m"n maat met Louise FR moest ook geregeld stoppen om de boel te laten afkoelen !! ;D Misschien wa tragger in"t vervolg!! ;D
Benani schreef:
Misschien wa tragger in"t vervolg!! ;D
Wat trager? Dan rem je meer, en dan wordt het nog warmer.
Ik zou (als ik jou was) voor een setje hope gaan kijken. Ik ben ook dit jaar aan het gardameer geweest, en kwam ook maar net toe met 160.
Oja, minder remmen = meer risico = meer pijn...
170 mm is voor Postmount, 203 mm is voor DH, die zal wel wat harder remmen.
-
Heb zelf met 160 gereden en nu met 170 mm schijven en dat scheelt toch wel merkbaar. Is ook logisch Pi maal diameter is in dit geval 1 cm meer maal Pi dus 3.14 cm meer schijfomtrek/ remweg/ koelvermogen. En volgens mij zijn de schijven hetzelfde, als je voorvork het aankan/ mag (i.v.m. garantie) is een 203 schijf in Garda een aanrader. Heb er zelf daar ook mee gereden resultaat--> (veel) meer remvermogen, betere koeling schijf, met 1 vinger remmen en beter doseerbaar. Wat betreft het kracht te kort komen bij het remmen zijn er bijna geen betere remmen dan de XT 2000/2001/2002/2003 4 pot remmen. Zeker met een 203 MM schijf.
Hey,
Als jij op je voorrem een grotere remschijf wilt gaan plaatsen denk je wel aan je voorvorkvering want het zou kunnen dat ie een grotere remschijf niet aankan
Deefke
Als jij op je voorrem een grotere remschijf wilt gaan plaatsen denk je wel aan je voorvorkvering want het zou kunnen dat ie een grotere remschijf niet aankan

Deefke
-
Als je voorvork het aankan/ mag (i.v.m. garantie) is een 203 schijf in Garda een aanrader. Ik weet het niet zeker hoor, maar stond er al niet zoiets in "mijn" tekst?!?
Maar Deefke heeft verder wel gelijk er zijn namelijk merken waar de garantie op je vork vervalt als je een grotere schijf monteerd.

Heb ne Marzocchi MX comp 120 mm. Weet nie of daar zo"n grote schijf op kan/mag. Zouden die XT"s 2003 nog nieuw te krijgen zijn ? Hope heeft er in alle geval ook met 4 zuigers. Iemand ervaring mee?Dus, met 170 mm scheelt het ook al wa? Was eigenlijk van plan om m"n schijf vooraan te vervangen door een met 180 mm diameter. Bestaat die ? Of is het direct 203? Volgens m"n lbs bestaat die enkel voor centerlock( de 180 mm dan). Ze hadden die XT"s 2003 NOOIT mogen veranderen , waren toch goeie remmen ?
Allez alvast THANX
Greetz Benani

Allez alvast THANX
Greetz Benani
-
Klopt hadden ze inderdaad nooit moeten veranderen.
Nog een tip: Probeer eens een Grimeca schijf van 180mm en een adapter voor 20mm vergroting, hope adaptertje HBS20 dacht ik. Ik zit er namelijk ook mee dat mijn XTR schijfremmen niet krachtig genoeg zijn en deze zijn natuurlijk ook 160mm.
-
Tja dit wil je misschien niet horen, maar zien dat je de XT 4 pot remmen te pakken krijgt en dan evt. voor met een 203 mm schijf.
Over je remmen zul je dan niets meer te klagen hebben.
Over je remmen zul je dan niets meer te klagen hebben.
Thanx voor alle tips, maare denk dat ik de remmen binnenkort zal vervangen door een setje Hope"s met 4 zuigers schijf van 180 vooraan en 160 achteraan . Heeft iemand ervaring met Hope remmen ??? Ziet ze in alle geval nie veel.