Shiver dc of boxxer race?
Moderator:Beheerders
Ik heb nu een shiver dc 2003 maar ik twijfel of ik ze zou weg doen en een boxxer kopen of dat ik de shiver zou houden.
Ik rij meestal in de ardennen en doe af en toe een paar drops(max. 2m).
Wat raden jullie me aan te doen.
Alvast bedankt.
Grtz
Ik rij meestal in de ardennen en doe af en toe een paar drops(max. 2m).
Wat raden jullie me aan te doen.
Alvast bedankt.
Grtz
-
Re:Shiver dc of boxxer race?
ik zou het persoonlijk bij je shiver dc houden.
trouwes de boxxer staat ook niet bekend als een schitterende vork hé
TwoFourToy schreef:
vertel, ervaring mee dan?
ik prefereen een boxxer boven n shiver tenzij je dr alleen maar llompe shit mee doet. boxxer is wat lichter en iig te tunen. heeft wel n kortere draaicirkel maar ja
shiver is wel te tunen en de 2005 heeft een kleinere draaicirkel (je bedoelde waarschijnlijk grote draaicirkel)...
TwoFourToy schreef:
ik zou het persoonlijk bij je shiver dc houden.
Als je niet weet waar je het over hebt houd dan je mond. Zulk advies word niemand wijzer van.
Anyways,
Shiver is een prachtige allraound vork. Zowel voor race als voor freeride levert deze vork uitstekende prestaties. Je kan hem idd laten tunen, zowel bij Mojo als bij Stendec. Alletwee in de U.K.
http://www.mojo.co.uk/
http://www.stendec-works.com/
Mojo voorziet de vork van FOX internals en daarmee heb je waarschijnlijk de beste vork van het moment, al zijn de kosten daar wel naar. Ik denk persoonlijk dat het niet nodig is want de shiver is van zichzelf voor ons "normale" mensen goed genoeg. Daarmee is een shiver ook zeer onderhouds ongevoelig en kan je hem zelf heel makkelijk ontluchten waardoor service niet vaak nodig is. Ook de kortere draaicirkel is een reden waarom ik de shiver prefereer boven een boxxer.
Dan de boxxer.
Er zijn van de boxxer natuurlijk verschillende uitvoeringen van matig tot zeer goed. De zeer goede uitvoering is natuurlijk ook vrij prijzig (boxxer world cup).
Je ziet dat veel boxxers getuned zijn door Tim Flooks,
http://www.tftunedshox.com/home.htm
omdat een boxxer eigenlijk pas echt goed tot zn recht komt als hij getuned is. Boxxers zijn wel erg licht wat veel mensen als voordeel zien.
Ik vind de shiver licht genoeg en zou ik een andere vork nemen zal dit waarschijnlijk een dorado worden ipv een boxxer.
Als ik jou was zou dus ik dus zeker die shiver houden, zeker omdat je een beetje in de ardennen rond rijd is tunen in mijn ogen ook niet nodig, misschien een zwaarder setje veren als je merkt dat je snel bottomt of mss wat meer olie voor extra progressievieteit maar meer heb je waarschijnlijk niet nodig.
Std is een boxxer race helemaal niet zo"n schitterende vork, zeker dan voor zijn (normale) verkoopprijs, dan steekt de shiver er qua werking toch een heel stuk bovenuit. De Boxxer is echter wel bijna een kilo lichter en als je hem laat tunen door TF is hij naar "t schijnt idd wel een heel stuk beter. Een Shiver is idd voor de gewone mensen als ons niet echt nodig te laten tunen, bij een Boxxer is het wel aan te raden. Ze wordt dan ook helemaal naar je wensen en rijstijl aangepast. Echter met die korte draaicirkel daar heb ik het ook zo niet mee, je komt zeker niet tekort bij het rijden maar in trage technische stukken heb ik toch graag wat extra over (dat zit allemaal maar tussen de oren hoor
)

-
thx bruno toch nog iemand die mij erges gelijk geeft
ik had het over een standaard boxer tegenover een standaard shiver
als jullie niet ff overdreve rap op zo"n manier reagere..ik ken genoeg mense die rijde en die zeggen ook hun gedacht over het materiaal waar ze mee rijde waar ik dan uiteindelijk ook maar van verder ga
iedereen heeft zijn eige mening of iets goe of niet is maar de reactie van dude is zwaar overdreven
ik had het over een standaard boxer tegenover een standaard shiver

als jullie niet ff overdreve rap op zo"n manier reagere..ik ken genoeg mense die rijde en die zeggen ook hun gedacht over het materiaal waar ze mee rijde waar ik dan uiteindelijk ook maar van verder ga
iedereen heeft zijn eige mening of iets goe of niet is maar de reactie van dude is zwaar overdreven
t Gaat er niet om of je gelijk hebt maar het gaat erom dat je ergens over lult waar je geen reet van weet.
t Internet zit vol mannetjes zoals jou die mensen over dingen adviseren die ze van hun vriendjes hebben gehoord. Als je zelf geen ervaring hebt met een bepaald onderwerp hoe kan je er dan iemand advies over geven?
t Internet zit vol mannetjes zoals jou die mensen over dingen adviseren die ze van hun vriendjes hebben gehoord. Als je zelf geen ervaring hebt met een bepaald onderwerp hoe kan je er dan iemand advies over geven?
Hoeveel kost het een een boxxer te laten tf tunen?
Grtz
Grtz
-
ik heb dan ook nooit gezegd dat er niemand was die de boxxer goe vond ofzo ik heb gezegd da ik PERSOONLIJK het bij de shiver zou houden
sgewoon mijn mening meer niet
trouwes iedereen heeft toch zijn eige mening over bepaalde onderdelen.
maar ik ga hier echt genen ambras beginne make om zoiets dom ze
sgewoon mijn mening meer niet
trouwes iedereen heeft toch zijn eige mening over bepaalde onderdelen.
maar ik ga hier echt genen ambras beginne make om zoiets dom ze
martijnie schreef:
Hoeveel kost het een een boxxer te laten tf tunen?
Grtz
BOXXER
Price
"98-"02 - Strip Down, Clean, Inspect, "TF Tuned" Rebound Tuning & New Oils - FAQ"s for details
£40.00 = +- 60 euro
"98-"04 - Strip Down, Clean, Inspect - (Previously "TF Tuned") £30.00 = +- 44 euro
"03 Boxxer - Strip Down, Clean, Inspect, TF Tuning" & New Oils - FAQ"s for details
£60.00 = +- 89 euro
"03 Boxxer Race - "03 Team Conversion (Adds High & Low Speed Compression Adjust + TF Tuning) - FAQ"s
£175.00 = +- 258 euro
Add... Replace both Samurai Wiper & Oil Seals
+ £30.00 = +- 44 euro
Add... Replace bushings
+ £38.00 = +- 56 euro
Add... Spring to match rider weight if necessary
+ £25.00 = +- 37 euro
"04 Boxxer Race - "04 Team Conversion (Adds High & Low Speed Compression Adjustment)
£150.00 = +- 221 euro
"98 & "99 Boxxer 7" (178mm) Conversion. BETD kit fitted, TF Tuning & New Samurai Wiper & Oil Seals
£170.00 = +- 251 euro
Boxxer TF Tuning plus Fox, RockShox or 5th Rear Shock DH race set-up - The right Springs/Custom Valving/Oils etc - Be Faster from the START! prices from
£130.00 = +- 192 euro
Moeilijk hé om ff te kijken op de links die ze hier posten :P
Grtz,
Animine
Ja heel moeilijk.
Grtz
Grtz
wa ik ondertusse al begin te snappe is da dirty pages besta uit een grote bende zeikers, die denke da ze et beste kunne rijde en alles wete
allemol zevere op dinge da ze ni kenne , zeike op andere mense die iet minder goe rije en
2 hoofdpunte van dp en de weinige mense die er wel iet van af wete blijve ier gewoon weg door mense zoas dude me een TE groot bakkes

umh tja wa ik ervan kan zeggen ik heb met een boxxer 2002 gereden en met shiver dc en de shiver is een stuk beter !
zoiezo kwa instellen veel makelijker en je merkt er ook wat van kan ik van die boxxer nie zeggen
zoiezo kwa instellen veel makelijker en je merkt er ook wat van kan ik van die boxxer nie zeggen

-
Leer eerst eens schrijven voordat je je bek los trekt.bansheebeest schreef: wa ik ondertusse al begin te snappe is da dirty pages besta uit een grote bende zeikers, die denke da ze et beste kunne rijde en alles weteallemol zevere op dinge da ze ni kenne , zeike op andere mense die iet minder goe rije en
2 hoofdpunte van dp en de weinige mense die er wel iet van af wete blijve ier gewoon weg door mense zoas dude me een TE groot bakkes
![]()
moest ik niet gehandicapt zijn , dan zou ik het wel weten (ik heb boxxers, dorados, monsters en shivers gehad/gereden) :
ik zou voor een 888 gaan dat is standard de beste vork, alleen die 20cm veerweg is overdreven maar voor de rest een aanrader !
ik zou voor een 888 gaan dat is standard de beste vork, alleen die 20cm veerweg is overdreven maar voor de rest een aanrader !
@ plons: welke 888 is dan het best de r of de rt of heb je al de nieuwe 66 kunnen testen?
Grtz
Grtz
Bansheefeest: je woont maar enkele km"s van mijn deur, kom eens een clavier halen waar ALLE letters opstaan, dat leest makkelijker voor ons!

martijnie schreef:
@ plons: welke 888 is dan het best de r of de rt of heb je al de nieuwe 66 kunnen testen?
Grtz
helaas kan ik niet zeggen welke 888 ol gereden heb: maar ze had wel rebound en compression knoppekes, dus ik denk de duurste van 2004.
Iemand ervaring met het laten TF-tunnen van een boxxer of de Mojo-box voor in een boxxer?
Grtz
Grtz
en waar woont onzen el perro dan ?
in 2005 kome er toch meerdere modellen van de t8 uit dacht ik ? en 1 met 170mm , die staat op de kona stab
kan wel zijn da et enkel eerste montage is
da weet ek ni juist dus check bij bruno
in 2005 kome er toch meerdere modellen van de t8 uit dacht ik ? en 1 met 170mm , die staat op de kona stab

;)Pansheefeest: Kontich= North shore town!
bansheebeest schreef:
wa ik ondertusse al begin te snappe is da dirty pages besta uit een grote bende zeikers, die denke da ze et beste kunne rijde en alles weteallemol zevere op dinge da ze ni kenne , zeike op andere mense die iet minder goe rije en
![]()
Beter hou je je mond, das beter voor je tanden.
oh no , dude scared the shit out of me..
aloewel et wel grappeg was
aloewel et wel grappeg was

eneuhm kenne we den el perro persoonlijk ? of me wa rijdt em ? :p