Re:Steekas achter

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
N I E L S
Steekas achter

Bericht door N I E L S » wo aug 18, 2004 6:07 pm

Hoeveel heb je daar werkelijk aan? Misschien een beetje een vreemde vraag maar ik vroeg me dat zo af. Achternaven met steekas 12mm zijn namelijk nogal aan de prijs en er zijn zoveel fietsen zonder die steekas achter. Is het onmisbaar voor een downhill fiets? En hoe zien de dropouts achter eruit die steekas zijn?

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » do aug 19, 2004 11:04 am

De dropouts zijn dan geen dropout meer maar een gat waardoor de as gaat, deze draai je aan en aan de zijkant van het gat zitten boutjes om de as ook nog eens in het frame te klemmen, dus het is uiteindelijk een sterker en stijver geheel.
Bij downhill krijgt de achterkant veel meer te verduren dus moet je snelspanner al behoorlijk goed vast om het zaakje op zijn plek te houden, doe mij maar een steekas achter, stijfer en veiliger.

Animine

Bericht door Animine » do aug 19, 2004 3:40 pm

Of een Atomlab Aircorp achternaaf die je met 2 bouten vastzet, is een gewone standaard achternaaf waar snelspanner door kan maar is draad in getrokken zodat je hem met 2 bouten kan vastzetten. Rijd er al jaren mee, heel tevreden over.

Grtz
Animine

Gast

Bericht door Gast » do aug 19, 2004 6:19 pm

inderdaad , ik heb nu een hub van dabomb , oek me moere en da moved ok ni za :d en ok dh krijgt klappe , ma ik rij ni zoooooo clean op dirt en ik bots dus soms en soms vrij hard en da sta ok recht en etzelfde:d

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » vr aug 20, 2004 10:22 am

thr3E schreef:
Hoeveel heb je daar werkelijk aan? Misschien een beetje een vreemde vraag maar ik vroeg me dat zo af. Achternaven met steekas 12mm zijn namelijk nogal aan de prijs en er zijn zoveel fietsen zonder die steekas achter. Is het onmisbaar voor een downhill fiets? En hoe zien de dropouts achter eruit die steekas zijn?

vraag maar eens aan sly van hier opt forum...

hij heeft in morzine zijn QR uit zijn bike getrokken door naar beneden te rijden en hij is ni zacht neergekomen...

resultaat: 90° hayes schijf, veel pijn, QR kapot, en nimeer te vertrouwen zo een QR op een DH track...

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » vr aug 20, 2004 12:20 pm

op mijn DH velo kan je kiezen. Met da mijn 12mm nog ni klaar was heb ik een paar dagen met QR gereden.
SERIEUS wa stijver met steekas! Scheelt echt massas

Gast

Bericht door Gast » zo aug 22, 2004 10:33 pm

je merkt da ook vooraan , qr of moeren -steekas

TwoFourToy

Bericht door TwoFourToy » do aug 26, 2004 8:02 pm

dit weekend is tijdens de DH in coo van iemand die ik ken zijn qr gebroken met als gevolg dat hij plots een wiel minder had ;D
dus steekas is zeker de nuttig als je het mij vraagt

rene

Bericht door rene » do aug 26, 2004 8:09 pm

Misschien domme opmerking, maar je kan toch ook gewoon een as nemen met "bolt on axle" à la veel Singlespeed fietsen ??? Dus QR as eruit, massieve stalen erin -> Hoppa!

les alpes

Bericht door les alpes » vr aug 27, 2004 4:26 pm

hoelang duurt het dan om een nieuwe band te steken? lijkt me dat het losmaken van het wiel wel aardig wat meer tijd in beslag neemt.

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » ma aug 30, 2004 9:58 pm

duurt zeker 10 seconden langer

Plaats reactie