Re:Rare afstelling achterderailleur

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
PsychoPeter
Rare afstelling achterderailleur

Bericht door PsychoPeter » di aug 03, 2004 12:58 am

Yo,

Ik heb al een tijdje last van een wat "nukkige" derailleur (Deore), de afstelling van het bereik (H&L) staan goed, echter de 4 middelste tandwielen geven problemen, als ik 1 tandwiel shift duurt het vaak even voordat hij het tandwiel pakt (of ik moet net door een kuiltje rijden) de 2 kleinste of de 2 grootste geven geen problemen.
De "truk" die ik nu gebruik is snel 2 tandwielen schakelen en dan meteen weer 1 terug dan reageerd het wel direct!!??

De binnenkabel heb ik al vervangen om er zeker van te zijn dat deze niet ergens weerstand zou geven.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?,...kabelspanning toch niet goed?
Met de derailleur is net iets meer dan 6000 Km gereden, kan dan toch nog niet rot zijn (Is van mijn Hybride, dus niet mijn MTB!)

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di aug 03, 2004 12:10 pm

Check ook je buitenkabel even vooral bij de derrailleur. Vaak zit er vuil tussen of is deze verroest of ingescheurd. Btw er bestaan al meerdere topics over dit probleem, kijk even verder en je zult nog veel meer evt. oplossingen vinden.

twanos

Bericht door twanos » di aug 03, 2004 12:19 pm

FF nieuwe kopen, xt-tje voor 30 eurootjes

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di aug 03, 2004 5:27 pm

twanos schreef:

Wat een onzin opmerking, zeg dan niks!!

Rob G

Bericht door Rob G » di aug 03, 2004 6:54 pm

makkelijkste is om even je buitenkabel en binnenkabel te vervangen. Voor hooguit een 10 euri ben je klaar als je ze meteen allebei pakt. De kabels lopen nu waarschijnlijk stroef doordat er zand en andere rotzooi tussen zit. De tefloncoating aan de binnenkant van de buitenkabel slijt in en de binnenkabel gaat stroef lopen, en daardoor gaat de derailleur moeilijker en minder precies schakelen.

Kan sowieso geen kwaad om regelmatig je kabels te vervangen, of ineens een goeie set van bijv gore-tex of XTR monteren. Die houden vuil iets beter buiten en de binnenkabel heeft ook een teflon coating waardoor het lichter schakelt.

Laterrrrrr

PsychoPeter

Bericht door PsychoPeter » vr aug 06, 2004 9:40 pm

Yo Twanos,

[
twanos schreef:

Als jij mij verteld waar ik een nieuwe XT (achter) Derailleur voor 30 Pleuro"s vind houd ik mij van harte aanbevolen (koop ik er meteen 2)
Bij voorkeur het 2003 model,....zou "beter" zijn dan het 2004 model volgens meerderen.

Greetz,
Psycho.

divere rules

Bericht door divere rules » za aug 07, 2004 8:08 am

Beter geen SHITmano sram X.0 rules :o :o

Rob G

Bericht door Rob G » za aug 07, 2004 8:58 am

Ik denk ook dat het lekker zal schakelen met je shimano shifters en een schammele X.O achterderailleur.....

Volgens mij kan hij dan beter zo door blijven rijden eerlijk gezegd.

Nieuwe XT derailleur is rapid rise. Rapid rise geniet al jaren mijn voorkeur, maar dat zal wel aan mij legge... Het werkt heerlijk!!!!!

B@rt

Bericht door B@rt » zo aug 08, 2004 3:42 pm

Ik had het zelfde probleem op de tandem waar pas de kabels van waren vervangen omdat ik in eerste instantie hetzelfde probleem had. Nadat de kabels waren vervangen was het probleem weg.

Toen het weer terug kwam heb ik de kabelspanning wat losser gezet. Probleem opgelost!

Plaats reactie