Re:Fietsbril

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Christopher
Fietsbril

Bericht door Christopher » za jul 31, 2004 9:10 pm

Hoi Mensen!

Even een vraagje....
Ik ben opzoek naar een fietsbril. Ik fiets nu met een metalen bril maar wil overstappen op een goedkoper plastic model ivm veiligheid. Ook vind ik het zonde van mn bril als daar iets mee zou gebeuren....
Ik zat zelf aan een oakley Racing Jacket te denken? Heeft er iemand ervaring mee? Of heeft iemand andere suggesties?
Alvast bedankt,

Chris

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za jul 31, 2004 9:21 pm

ik ben zeer tevreden met mijn rudy project kerosene met daarin racing red glazen. die glazen zijn met dit weer in het bos echt top. weinig last van overgangen van veel licht naar minder licht.
(mocht je lenzen of een bril gebruiken in het dagelijks leven, laat de geslepen glazen voor de sportbril dan bij een goede opticien=niet pearle slijpen.)

Christopher

Bericht door Christopher » za jul 31, 2004 9:32 pm

nej heb ik niet echt nodig....heb wel een bril maar die draag ik zelden... heb -0.25, -0.5
Maar ik vind die rudy"s persoonlijk niet zo mooi...
wel bedakt voor je bericht iig :)

Chris

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » zo aug 01, 2004 4:25 pm

Ga je voor mooi en imago, dan is Oakley 1e keus. Ik heb zelf een Pro M-frame en die hoort wat mij betreft bij het standaard bikers-uniform ;D ;D

Maar eigenlijk is het niet meer dan een hebbedingtje, want ga je puur voor functioneel, dan is eigenlijk elke fietsbril vanaf 15euro in orde. De helderheid/scherpte van een dure bril is maar fractioneel beter dan van een goedkope!

Nadeel van de Racing jacket vind ik dat je de lenzen niet kan wisselen, in tegenstelling tot de meeste andere brillen op de markt.

Groeten, Lars.

Cubeman

Bericht door Cubeman » zo aug 01, 2004 6:34 pm

Ik heb zelf meerdere Oakley"s die ik voor het fietsen gebruik, en zeer tevreden over ben.
Vandaag 85 km weg getrapt met een Romeo X-Metal met Black Iridium glazen, ideaal voor erg zonnige dagen met weinig bewolking.
Voor iets minder weer of zonnig weer in het bos heb ik een Fives met Gold Iridium glazen, vooral tijdens wiselingen van licht naar donker of zon naar schaduw erg fijn en rustig voor de ogen.
Voor bewolkt of half bewolkt weer heb ik een Switch Montoya edition met Blue Iridium glazen, erg fijne bril en een erg rustige kleur glazen.
Het is dat ik geen Pro M hoofd heb anders zou ik die wel kopen!
Echt top kwaliteit, stuk voor stuk een meesterwerkje van Oakley!

Free-Wheelz

Bericht door Free-Wheelz » di aug 03, 2004 12:32 pm

DRAGON Optical

Martijn..

Rob G

Bericht door Rob G » di aug 03, 2004 6:59 pm

Zelf heb ik hele goede ervaringen met oakley, als vrije tijds brillen en fietsbrillen.

Ik gebruik de oakley five met gold iridium lenzen, de oakley twenties met ice iridium lenzen, en de m-frame armstrong signature edition met een G30 lens.

Die laatste is vooral voor het fietsen een ideale lens. Overal inzetbaar, ook bij slecht weer. Bij hele sterke zon is de filtering voor mij ook nog voldoende. Mocht je willen dan kun je voor de m-frame ook nog heel veel verschillende lenzen krijgen, zodat je voor elk weertype een geschikte bril hebt. Ook kun je deze lenzen aanschaffen in de zogenaamde "vented" versie. De lenzen hebben dan ventilatiegaten aan de bovenkant bij het frame tegen het aanslaan.

Laterrrrr

ing. jakke

Bericht door ing. jakke » di aug 03, 2004 8:20 pm

Ikzelf heb een adidas evil eye, een stuk goedkoper dan al die oakley"s en beter om te fietsen,

Deze bril is volledig aanpasbaar aan het hoofd, neusstuk verstelbaar in twee standen, oorsteun verstelbaar in drie standen (onder - midden - boven). Perfect verlucht zonder storende wind in je ogen, nog nooit last gehad van aandampende lenzen (heb hem nu 2.5 jaar). Hij wordt geleverd met een afneembare strip tegen het zweet (boven op de bril gemonteerd, zit tegen je wenkbrouwen, best wel aangenaam) dus geen zweet meer in je ogen. Mogelijk om corrigerende glazen te plaatsen in een afneembaar frame.

Verder krijg je er een tweede paar lenzen bij, allemaal dingen die je bij een Oakley niet hebt. (lets just face it, oakley is rommel om mee over straat te lopen, niet om te sporten)

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » di aug 03, 2004 8:47 pm

Kijk maar ff bij dit topic:

http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=15673

(ik zeg trwns Oakley Oakley Oakley 8) :-*)

Christopher

Bericht door Christopher » wo aug 04, 2004 5:28 pm

@ Lars...Ik vind de Pro M een beetje standaard...elke fietser fietst ermee en als ik voor pure functionaliteit zou gaan ging ik wel voor een voor een Polaroid van 20E....maar ik ga ook voor uitstraling, vandaar evt de Racing jacket.
Nu gebruik iknog mn Juliet, die zit bij het fietsen toch beter dan een wire. Ik vind het echter redelijk eng om met mn Juliet te fietsen omdat het metaal toch vrij hard is en het idee van een half in mn hoofd verzonken brilpoot me toch niet echt aanstaat.

Chris

Cubeman

Bericht door Cubeman » wo aug 04, 2004 5:53 pm

Christopher schreef:
@ Lars...Ik vind de Pro M een beetje standaard...elke fietser fietst ermee en als ik voor pure functionaliteit zou gaan ging ik wel voor een voor een Polaroid van 20E....maar ik ga ook voor uitstraling, vandaar evt de Racing jacket.
Nu gebruik iknog mn Juliet, die zit bij het fietsen toch beter dan een wire. Ik vind het echter redelijk eng om met mn Juliet te fietsen omdat het metaal toch vrij hard is en het idee van een half in mn hoofd verzonken brilpoot me toch niet echt aanstaat.

Chris

Ik ken dat gevoel, heb hetzelfde met m"n Romeo X-Metal!
Het formaat is wel prettig, maar hij is toch niet echt geschikt om te biken!

Christopher

Bericht door Christopher » wo aug 04, 2004 5:57 pm

pcies....X-metal...prima materiaal verder....t eenige nadeel is dat het harder is dan mijn hoofd....(denk ik...geen zin om t uit te proberen)

Cubeman

Bericht door Cubeman » wo aug 04, 2004 6:07 pm

Christopher schreef:
pcies....X-metal...prima materiaal verder....t eenige nadeel is dat het harder is dan mijn hoofd....(denk ik...geen zin om t uit te proberen)

Ik ben sowieso niet zo"n voorstander van een montuur gemaakt van enig metaal voor op de bike.
Beter plastic, dat is iets zachter dan schedel of oog.

Christopher

Bericht door Christopher » wo aug 04, 2004 6:41 pm

Daarom dat ik op zoek ben naar wat anders...voor t fietsen dan

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » do aug 05, 2004 9:51 am

M Frame is errug standaard inderdaad, maar wel gewoon stijlvol en 100% functioneel.
Dat de Racing Jacket geen verwisselbare glazen heeft vind ik wel een serieus nadeel.

Christopher

Bericht door Christopher » do aug 05, 2004 6:17 pm

Dan koop ik er toch 2...1 met G30 glazen en 1 met black iridium ofzo ;)
;D ;D

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » vr aug 06, 2004 9:21 am

Christopher schreef: Dan koop ik er toch 2...1 met G30 glazen en 1 met black iridium ofzo ;)
;D ;D
Dan zou ik er eerder 1 nemen met Gold Iridium en 1 met Persimmon 8)

(Bij Balk in Nieuw Vennep hebben ze een super brute met Black Chrome frame en Persimmon glazen, 190 euri slechts ;D )

Christopher

Bericht door Christopher » ma aug 09, 2004 7:01 pm

Hej heeft er iemand ervaring met High Intensity Yellow Glazen?
Ik kan/ga m op sterkte nemen en zat aan die glazen te denken....dan kan ik m ook als gewone bril gebruiken voor naar school ofzo ;) In ieder geval ook voor hockey :)
Maarre...graag wat info over die HIY glazen

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » ma aug 09, 2004 8:27 pm

Jep, heb ik. Is 1 tintje lichte dan Persimmon. Gebruik hem sowieso bij slecht weer en schemering en in het bos ook wel somers als alles dicht begroeid is.

Verhoogt het contrast en diepte, net als perimmon, maar je kunt hem tegen de scherming net iets langer ophouden.

Lars

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » ma aug 09, 2004 10:04 pm

ik heb een racing jacket maar of die goedkoop is ??? ::)
een betere bril kun je niet hebben die is gewoon perfect

Christopher

Bericht door Christopher » wo aug 11, 2004 3:25 pm

Mooi :) dat wordt m dus......ik denk uiteindelijk met gewoone heldere glazen.

BlackBox

Bericht door BlackBox » do aug 12, 2004 2:35 pm

OAKLEY pro m-frame OFCOURS of splice voor vrijetijd...

laters BlackBox

BLRacing

Bericht door BLRacing » do aug 12, 2004 8:34 pm

Ik heb nu net een Briko Endure aangeschaft. Een zeer fijn fietsbrilletje en lichter (ook in de portemonnee) dan zo"n zwaar overpriced en overhyped oakley gevalletje ;). Plus je krijgt er gelijk drie verschillende glazen bij. Meer heb je niet nodig. Ik wou persé een bril met weinig dode hoeken onderin dus is het een grijze endure geworden. Zo"n pro-m oakley heeft dat ook maar ik vind het niet echt een mooie bril meer en eigenlijk qua styling hopeloos verouderd en rete duur.
Afbeelding

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » do aug 12, 2004 8:57 pm

Kleine Benjamin schreef:
Ik heb nu net een Briko Endure aangeschaft. Een zeer fijn fietsbrilletje en lichter (ook in de portemonnee) dan zo"n zwaar overpriced en overhyped oakley gevalletje ;). Plus je krijgt er gelijk drie verschillende glazen bij. Meer heb je niet nodig. Ik wou persé een bril met weinig dode hoeken onderin dus is het een grijze endure geworden. Zo"n pro-m oakley heeft dat ook maar ik vind het niet echt een mooie bril meer en eigenlijk qua styling hopeloos verouderd en rete duur.
Afbeelding

kvind oakley toch chiccer dan dit hoor ::)

BLRacing

Bericht door BLRacing » za aug 14, 2004 12:07 pm

Over smaak valt niet te twisten maar voor mij zoiezo geen oakley meer. Racing jacket krijg ik last van mijn oor bovenin. Allergische reactie ofzo. Plus hij komt altijd tegen mijn helm aan. Zal de vorm van mijn hoofd wel zijn..
Minute zit al zo veel speling op de scharniertjes dat het lijkt alsof die elk moment uit elkaar zou kunnen vallen. Kortom qua kwaliteit is het om te huilen en is het gewoon niet de prijs waard die je ervoor moet betalen. Tenzij jij ook mee wil met de massa. Ik weet dat je voor vele malen minder geld een kwalitatief betere bril kan krijgen die niet zo snel uit elkaar valt en geen hoofdpijn krijgt. ;)
Check ook eens die rudy project brillen. Ik heb de Ekinox gehad en was een zeer fijn brilletje.

Plaats reactie