Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
superdude - Berichten:5
Hfx-9 lekkage
Bericht
door superdude » wo jul 07, 2004 11:59 pm
Ik fietste laatst een stuk en ik kwam er achter dat de voor-rem steeds slechter remde en hij bleek te lekken Nu is hij bijna helemaal leeg. Ik ging meteen naar de oorzaak zoeken en toen bleek dat een van de 2 schroeven los was gegaan (de schroeven die de 2 helften van de caliper bij elkaar houden). :"(
Nu ben ik een eens in de handleiding gaan zoeken en daar staat uitdrukkelijk dat ze niet los mogen wat dus wel is gebeurt. Heb ik nu blijvende schade of de remmen weer laten vullen en dat is dan genoeg

?
groeten
Het is me een raadsel hoe ze los zijn gegaan maar t zou best kunnen dat mn broertje er met zn tengels aan heeft gezeten >:(
-
Space Man Spiff - Berichten:834
Bericht
door Space Man Spiff » do jul 08, 2004 10:00 am
die 2 torx vijsjes die het expansie vat erop houden?
gewoon vastzetten en dan bleeden
-
Luc
Bericht
door Luc » do jul 08, 2004 10:31 am
Goed leren lezen: "de schroeven die de 2 helften van de caliper bij elkaar houden".
Best terug vastzetten met Loctite dan.
-
superdude - Berichten:5
Bericht
door superdude » do jul 08, 2004 10:52 am
Opzich dus niks aan de hand? dan zal ik m deze week ff langs de fietsenboer brengen dan gebeurt dat iig goed he
-
Fry
Bericht
door Fry » vr jul 09, 2004 5:17 pm
en blokskes ook vervangen, die zullen nu wel onder de olie zitten
-
Bruno - Berichten:834
Bericht
door Bruno » vr jul 09, 2004 7:00 pm
Loctite aan schroeven doen alvorens te monteren, maar tussen de 2 helften zit ook ergens een o-ringetje als afdichting, moet zeker goed op zijn plaats zitten, alles goed afkuisen en ontvetten, schijf ontvetten, bleeden, remblokken verv. en gaan fietsen
Wat me iig verbaast is dat deze bouten vanzelf zijn losgetrild want door overmatig gebruik van loctite van fabriek uit draaien deze echt wel moeilijk + dat deze af fabriek echt wel VAST staan! ???