Hayes met SC vork?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
aj
Hayes met SC vork?

Bericht door aj » ma jun 21, 2004 12:10 pm

Hayes HFX9 DH schijfrem: Referentie op het gebied van downhillremmen, met een superprijs. 200mm remschijf, aanpasbaar aan Postmount of International Standard systeem, dubbele zuiger, super agressief, niet voor montage op een voorvork met enkele vorkkroon. Eenvoudig, krachtig, doeltreffend en betrouwbaar. Geleverd klaar voor montage.

Aldus barracuda.be. Alleen voor double crown vorken dus? Is dat echt zo? Dus een dirtjumper die zou dit niet trekken bijvoorbeeld?

HoPe

Re:Hayes met SC vork?

Bericht door HoPe » ma jun 21, 2004 12:36 pm

nonsens als ge "t mij vraagt.. Mono6ti"s afraden voor een sc is begrijpelijk, maar de HFX9DH kan voor alles zowat gebruikt worden, ook 200mm schijven.. de MAG"s heb ik nog niet echt kunnen testen dus daar ken ik de kracht nie van.

jojo

Bericht door jojo » ma jun 21, 2004 2:35 pm

Volgens mij valt dat reuze mee, heb ze zelf ook met 200mm op mijn psylo zitten en werkt nog steeds, ook nog niks kapot.

Zane!

Bericht door Zane! » ma jun 21, 2004 3:21 pm

zolang t geen shiver sc is...?! :)

zane

Black Tragic

Bericht door Black Tragic » ma jun 21, 2004 4:49 pm

Een vriend van mij heeft zen Hayes mag met 8" schijf eens op een SID gemonteerd....
Ging ook prima maar SID heeft gelukkig plaats geruimd voor FOX 125 RLC...

Rij nu al 2 jaar met een Psylo met 8" Hayes, daarvoor met Judy race, qua stijfhied geen klagen gehad....

grts.

BT

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » ma jun 21, 2004 4:53 pm

HoPe schreef:
nonsens als ge "t mij vraagt.. Mono6ti"s afraden voor een sc is begrijpelijk, maar de HFX9DH kan voor alles zowat gebruikt worden, ook 200mm schijven..

Mono6 is niet zoveel krachtiger hoor.
Moduleert gewoon beter (op papier) en dissippeert de hitte beter

aj

Bericht door aj » ma jun 21, 2004 5:00 pm

Allright, het blijkt te kunnen ;)
Die 100 euro bij Barracuda is niet veel.. maar als ik nu die dingen eerst op mijn EXR-comp doe, en later op de vervanging daarvan.. ga ik dan geen gedoe met verworpen garantiebepalingen etc krijgen?

HoPe

Bericht door HoPe » di jun 22, 2004 5:01 pm

BF = Chief Wiggum schreef:
[
HoPe schreef:
nonsens als ge "t mij vraagt.. Mono6ti"s afraden voor een sc is begrijpelijk, maar de HFX9DH kan voor alles zowat gebruikt worden, ook 200mm schijven..

Mono6 is niet zoveel krachtiger hoor.
Moduleert gewoon beter (op papier) en dissippeert de hitte beter

In een review op Chainreactioncycles over die mono6 was er iemand die er een sc vork armer was op geworden, kan best zijn dat dit al es gebeurd is met hayes remmen, maar daar weet ik nie van. Ik kan me trouwens heel in "t begin van de nieuwe lijn van Hope een SID herinneren met mono6 gemonteerd maar ik denk toch niet dat dit gezond kan zijn voor headtube en sc vork.

Plaats reactie