Stem en Riser

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Pimiento
Stem en Riser

Bericht door Pimiento » do jun 17, 2004 10:11 am

Even een vraagje:

Ik rijd nu op een Giant ATX (of dat was het ooit) en heb nog een orginele Giant stuurpen, zo"n eentje die schuin omhoog loopt, gemddelde lengte. Daarbij heb ik een gewoon plat stuur (BBB flatbar oid). Ik heb echter de laatste tijd wat last van mijn handen tijdens en na afdelingen, en ik weet niet prcs waar het aan ligt. Mijn idee was dat ik teveel op mijn handen leun als gevolg van de zitpositie.

Nu zou ik graag willen weten of een riser bar wat meer comfort zou kunnen bieden (rechtere zit, mider druk op handen), en of het noodzakelijk is om de sloping stuurpen te vervangen door een korte rechte stuurpen (ook ivm de looks). Ik rijd btw met een Zocchi MX comp 105mm, dus de voorkant is zowieso ietswat hoger dan het standaard was (70mm).

Zand er over

Re:Stem en Riser

Bericht door Zand er over » do jun 17, 2004 5:19 pm

ik denk niet dat je met een riser veel rechterop komt te zitten.. of je moet een hele forse riser nemen..wanneer je last van je handen hebt zou je ook eens kunnen kijken naar andere handvatten, bijvoorbeeld die van bbb, met dat kevlar omhulsel..Als dat nix is kan je altijd nog naar een riser toe voor de looks 8)

jojo

Bericht door jojo » do jun 17, 2004 5:34 pm

Riser en kortere stem hebt altijd wel een beetje. maar andere handvaten kunnen ook een uitkomst wezen.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do jun 17, 2004 6:06 pm

Zand er over schreef: bijvoorbeeld die van bbb, met dat kevlar omhulsel.

Die zwart/witte.... die heeft ie al.... ;)

Overlord

Bericht door Overlord » vr jun 18, 2004 12:17 pm

Alsje een riser neemt en je rijd alleen xc neem dan ook een xc riser.
freeride en dh sturen hebben een veel dikkere wand en zijn dus stijver.
Wat betekend dat weer meer trillingen naar je handen worden door gegeven.

Giedo

Bericht door Giedo » vr jun 18, 2004 12:41 pm

Ik heb hier nog een Specialized low rise liggen, wat mij betreft mag je hem komen ophalen om uit te proberen. Mocht ie bevallen, zie ik wel een steje der.wieltjes tegemoet (nee geen Sram xo"s) ;)
Zoniet zie ik hem wel terug! Zag dat je uit Duiven komt dus vlakbij... Mail maar even

Pimiento

Bericht door Pimiento » vr jun 18, 2004 2:14 pm

You"ve got mail

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » wo jun 23, 2004 2:19 pm

Zoals reeds eerder genoemd probeer andere handvatten en als je deze nog niet draagt handschoenen, eventueel met vulling op de binnenkant voor demping. Als je nu een langere voorvork erin hebt zitten dan eerst dan zit je dus al meer achterover waardoor je handen al meer ontlast worden. Dus testen maar. ;)

Plaats reactie