Remblokken
Moderator:Beheerders
-
Kan iemand mij iets vertellen over koolstop remblokken voor Shimano XT schijremmen?!? Mijn blokken zijn aan vervanging toe en nu vertelde een kennis mij dat koolstop blokken harder remmen en ook nog langer mee gaan. Meestal is het toch zo dat als blokken harder remmen(bijten) ze ook harder slijten. Ik weet nog niet welke ik nu moet aanschaffen. ???
Re:Remblokken
Ik heb de Koolstop remblokken nu op mijn fiets zitten met XTR remmen. Alleen nog maar ingereden en nog geen tocht gemaakt.
Dezelfde remblokken als de XT"s als ik het goed heb.
Wat een wereld van verschil zeg. Ze remmen niet alleen veel harder maar krijsen ook (nog) niet en bijten lekker. Misschien dat het nieuwigheid is maar deze remblokken zijn zeker aan te bevelen boven de standaard shitmano remblokken.
Dezelfde remblokken als de XT"s als ik het goed heb.
Wat een wereld van verschil zeg. Ze remmen niet alleen veel harder maar krijsen ook (nog) niet en bijten lekker. Misschien dat het nieuwigheid is maar deze remblokken zijn zeker aan te bevelen boven de standaard shitmano remblokken.
-
Klinkt goed dus, ben nog wel benieuwd op langere termijn hoe het gaat met slijtage.
Klinkt goed! Waar kan ik zulke blokken vandaan halen?

wil ik ook wel weten mijn blokjes van xt schijfies zijn ook al ver heen.
Ik vind die van shimano niet slecht, maar als het beter kan is het altijd welkom.
deze zijn het dus:
Ik vind die van shimano niet slecht, maar als het beter kan is het altijd welkom.

deze zijn het dus:

Het onderwerp is al wel weer 2 weken oud...hopen dat ze nog reageren. Het staat nu iig weer bovenaan
Ja klopt maar ondertussen slijten onze blokjes verder en op de site van koolstop staat alleen maar een dealer in belgie en dat is te ver voor paar blokjes. Dus waar haal je koolstop vandaan??! ;D
-
Je hebt geluk je reactie wordt nog gelezen, ik heb ze zelf bij S-tec gehaald. Nou moet ik zeggen dat ik daar bijna 2 wekelijks kom en dus de laatste keer maar een setje heb meegenomen.
Morgen vertrek richting Riva en dan de Altissimo af de ultieme test voor fiets, berijder en REMMEN!!!
Morgen vertrek richting Riva en dan de Altissimo af de ultieme test voor fiets, berijder en REMMEN!!!
Bedankt! ;D
-
Ik weet niet hoe snel je ze nodig hebt, maar ik heb voor mijn beide fietsen deze remblokken gehaald en bij 1 fiets zijn ze ondertussen ingereden, maar tot nog toe remmen ze niets beter dan de orginele Shimano blokken. Wellicht dat het nog gaat komen?!? Over de levensuur/ slijtage van de blokken kan ik uiteraard nog niets zeggen. Over 2 weken ben ik weer terug uit Italie ik zal het dan gelijk laten horen hoe het gegaan is.
-
Nou ben net terug van Italie onder ander de Altissimo gedaan en bij mij werken de koolstop remblokken niets beter dan de orginele Shimano XT remblokken. Dussss
Misschien zijn er mensen met andere ervaringen dan hoor ik het graag.
Misschien zijn er mensen met andere ervaringen dan hoor ik het graag.