Re:Nieuwe voorvork
Moderator:Beheerders
-
Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe voorvork, voor XC gebruik. Ik heb het andere forum nagekeken maar ik ben eigenlijk toto de volgende keuze gekomen.
ik weeg 95 kg en ben 1,90 m lang en rij momenteel op een Manitou Six... :-X
1. Manitou Black Super Air
2. RockShox Duke Race / Psylo Race
3. Marzo Marathon
Ik ben op zoek naar een nieuwe voorvork, voor XC gebruik. Ik heb het andere forum nagekeken maar ik ben eigenlijk toto de volgende keuze gekomen.
ik weeg 95 kg en ben 1,90 m lang en rij momenteel op een Manitou Six... :-X
1. Manitou Black Super Air
2. RockShox Duke Race / Psylo Race
3. Marzo Marathon
No. 3

-
De Marzocchi lijkt me ook een goede keuze. Ik wil hem alleen in het zwart hebben en dan op lucht....
Dan zit je vast aan een SL. Die stukken duurder dan een S, die enkel in coil te krijgen is. Beiden zeer goed vorkjes!
pauluzinie schreef:
De Marzocchi lijkt me ook een goede keuze. Ik wil hem alleen in het zwart hebben en dan op lucht....
spuit je hem over :P
-
Toevallig interesse in een Psylo C?
-
Psylo is toch voor een andere dicipline dan XC?
Wat is eigenlijk een "coil" bij de Marzompie? Ik dacht altijd dat dit gewoon een veer was. Alleen dak kan ik me niet goed voorstellen bij zo´n dure vork.
Persoonlijk prefereer ik een luchtvork.
Of ben ik nu raar aan het l*llen...? :-X
Maaruh... De Mantitou Black is dat wat? Nu in de aanbieding bij b2b.
Wat is eigenlijk een "coil" bij de Marzompie? Ik dacht altijd dat dit gewoon een veer was. Alleen dak kan ik me niet goed voorstellen bij zo´n dure vork.
Persoonlijk prefereer ik een luchtvork.
Of ben ik nu raar aan het l*llen...? :-X
Maaruh... De Mantitou Black is dat wat? Nu in de aanbieding bij b2b.
Euh, een vork op staalveren heeft niets met prijs te maken, laten we dat voorop stellen. Wel is het zo dat geavanceerde luchtvorken (terralogix, SPV) vaak aan de wat duurdere kant zijn. Coil betekent idd gewoon veer, dus een vork met staalveren. En zo duur is een S niet.
-
-
Psylo C is juist de XC versie van Psylo.
Ik wil er eentje met instelbare rebound, deze kan je alleen de lengte variëren. Van 80-125.
Ik wil er eentje met instelbare rebound, deze kan je alleen de lengte variëren. Van 80-125.
-
Ik zie trouwens dat die Psylo XC heet.
Dan ben ik mijn X kwijt!!!!!!!
Of heette het 2003 model C en het 2004 model XC?
Dan ben ik mijn X kwijt!!!!!!!
Of heette het 2003 model C en het 2004 model XC?
2004 MARATHON S COIL is zo duur omdat ze volgende instellingen heeft :pauluzinie schreef: http://www.bike2build.nl/toonartikel.ph ... 1e051f599f
Ik vind hem dus wel duur.
>ETA Extension Travel Adjustment Je kan de vork induwen zodat je een scherpere hoek krijgt (vb van 105mm naar 50mm) en en toch nog 3cm veerweg hebt
>Open Bath HSCV cartridge High Speed Compression Valve = het beste demping systeem van Marzocchi, daarom is deze vork zo duur. Andere modellen hebben SSV ofwel SSVF en die zijn iets minder goed en dus goedkoper.
>External air preload door met een air pomp extra lucht in je vorkpoten te pompen, kan je de vork harder maken.
>External rebound adjuster hiermee kan je de snelheid van het "terugkomen na compressie" mee afstellen.
Met >Dual coil springs bedoelen ze 1 veer per poot, met een open bath olie constuctie, makkelijk te onderhouden en de olie houd alles lekker smooth. (De marathon AIR versie noemt Marathon SL)
Marzocchi"s zijn erg sterk en stijf wat een pluspunt is als je +90kg weegt.
-
Wat ook een optie is, is nog ff wachten tot de nieuwe RockShox Reba uit is. Als ik het goed begrijp is dit de opvolger van de Duke. Maar weet iemand of deze vorken geschikt zijn voor mijn gewicht (95 kg) ?
En maar even kijken hoe duur ze worden bij S-Tec...
En maar even kijken hoe duur ze worden bij S-Tec...
-
- Contacteer:
Wnr je de Marzo duur vind waarom komen deze 2 dan ook voor,RockShox Duke Race / Psylo Race .Ik geloof dat die toch een mooi stukkie duurder zijn. (iig bij b2b)
Voor de zocchie € 485,00
Rock Shox - Psylo Race U-Turn € 675,00
Rock Shox - Duke Race € 585,00
Manitou black super air € 385,00 alleen deze is cheaper
Voor de zocchie € 485,00
Rock Shox - Psylo Race U-Turn € 675,00
Rock Shox - Duke Race € 585,00
Manitou black super air € 385,00 alleen deze is cheaper

-
Ze zijn allemaal duur. Ik reageerde op een post waarin aangegeven werd dat zompie "niet zo duur" was. Vooral voor een met veren (tenminste zo redeneerde ik op dat moment...)
En ik vind het dus wel een hoop poen.
Dat mag je vinden!pauluzinie schreef: Ze zijn allemaal duur. Ik reageerde op een post waarin aangegeven werd dat zompie "niet zo duur" was. Vooral voor een met veren (tenminste zo redeneerde ik op dat moment...)

Maar als je ziet dat de Zocchi Mara S stukken billiger is dan de andere vorken die je noemt (en bij B2B ook nog in de aanbieding!), én daarbij zegt dat je op zoek bent naar een nieuwe vork, begrijp ik je redenatie niet helemaal. (Wil je nu een vork kopen of niet?). 485 euro is niet veel geld voor een top-vork als de Zocchi, zo bedoelde ik "niet zo duur". Maar goed.
-
Ik zou voor de Black Super gaan heb reeds een Psylo race gehad op lucht, constant problemen met de bussen. Heb nu nog een Psylo Sl, maar is staal geveerd wel met U turn en lock out, maar niet zo fijn instelbaar als een luchtvork.Rijdt zelf nu met een Black Super geweldige vork goed instelbaar op lucht, geen speling, stijf en variabele veerweg (80-100) mm handig als je een keer een lange afdaling moet maken. Dus samenvattend de Black Super. Eerlijk gezegd heb ik met de Zoggi geen ervaringen.
-
Weet iemand wat een Ronin kost bij S-tec?
Black Super geweldige vork
Agree

Lexus
-
Na veel onderzoek gepleegd te hebben en na veel twijfelen is mijn keuze toch gevallen op een Magura Ronin 80mm.
Bedankt voor alle reacties!
De vork is besteld en maandag hoor ik wat de levertijd wordt. Nu maar hopen dat dat een beetje kort is....
Het zal een hele verbetering zijn op de Manitou Six, waar ik momenteel mee rij....
Bedankt voor alle reacties!
De vork is besteld en maandag hoor ik wat de levertijd wordt. Nu maar hopen dat dat een beetje kort is....
Het zal een hele verbetering zijn op de Manitou Six, waar ik momenteel mee rij....