Re:Voorvorken XC
Moderator:Beheerders
- Xircuit
- Contacteer:
Mijn Commencal VIP (disc) is besteld, nu moet ik nog kiezen voor een goede vork.
Duke XC U-turn: 249,- 63-108mm
Psylo XC U-turn: 249,- 80-125mm
Magura Vidar: 189,- 80mm
Marathon S 2003: 339,- 80mm (toch?)
Black Elite: 249,- 80/100mm
MX pro ETA, prijs staat niet op de site, maar ik denk dat die zo rond de 300 zal zitten.
Allemaal te koop bij S-tec, die Vidar lijkt me ook een goede vork én is ook wat goedkoper.
Welke vork zou jij kiezen?
Duke XC U-turn: 249,- 63-108mm
Psylo XC U-turn: 249,- 80-125mm
Magura Vidar: 189,- 80mm
Marathon S 2003: 339,- 80mm (toch?)
Black Elite: 249,- 80/100mm
MX pro ETA, prijs staat niet op de site, maar ik denk dat die zo rond de 300 zal zitten.
Allemaal te koop bij S-tec, die Vidar lijkt me ook een goede vork én is ook wat goedkoper.
Welke vork zou jij kiezen?
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Denk dat een marzocchi marathon in ano grijs wel heel stoer staat!
Rinse
Rinse
Rinse Appelstroop schreef:
Denk dat een marzocchi marathon in ano grijs wel heel stoer staat!
Rinse
Zeker, of een Pace. Van dat rijtje had ik een black gekozen
[s]Heb je er ook een u-turn demper inzitten??
[/s]
Edit: stomme vraag is HT ::)
Zou zelf voor de [s]psylo[/s] black gaan.
[/s]
Edit: stomme vraag is HT ::)
Zou zelf voor de [s]psylo[/s] black gaan.
-
100 mm is de max hoor in een vip.. zeker geen 100+ gaan rijden en gekke dingen gaan doen met een vip het is een echte cross country bak..dus psylo kan je zo weg strepen..
ik rij ook met 100 mm met veel sag dus als ik er op zit staat ie op 80 mm..(ik hou van soppig)
Mijn vip had een probleem met de anodisatie volgens commencal waardoor die te dun was geworden en dus ook brak. Maar gelukkig heb ik een nieuwe gekregen die duidelijk stijver en zwaarder is als mijn vorige.
Hulde aan DWCT en COMMENCAL ;D super service

@ xircuit: jij werkt toch in een fietsen toko,, dan bestel je die spullen toch niet bij s-tec???
ik rij ook met 100 mm met veel sag dus als ik er op zit staat ie op 80 mm..(ik hou van soppig)
Mijn vip had een probleem met de anodisatie volgens commencal waardoor die te dun was geworden en dus ook brak. Maar gelukkig heb ik een nieuwe gekregen die duidelijk stijver en zwaarder is als mijn vorige.
Hulde aan DWCT en COMMENCAL ;D super service
@ xircuit: jij werkt toch in een fietsen toko,, dan bestel je die spullen toch niet bij s-tec???
Ik zou voor de marathon s gaan als je niet echt op het gewicht kijkt.
- Xircuit
- Contacteer:
Zand er over schreef:
Ik werk inderdaad in een fiets toko, en in principe kan ik ook wel aan deze spullen kopen (zelfs voor inkoop prijzen,
maar dat is duurder dan bij s-tec....
-
IPV een Rond Vidair kun je wellicht voor een Asgard gaan. Das de O24U met een nieuwe naam. Luchtgeveerd, ietsje lichter, ietse duurder, maar dat past we op zon mooi frame. Ideetje?
Groeten, Lars
Groeten, Lars
Wat is er mis met gewoon een SID of een Duke XC Air? Anders een Pace RC31, voor het echte hard gaan!
- Xircuit
- Contacteer:
De Sid vind ik te ligt, zeker in combinatie met Schijfremmen, de Duke is wel een goede optie. Pace? nee, liever geveerd.Exar schreef: Wat is er mis met gewoon een SID of een Duke XC Air? Anders een Pace RC31, voor het echte hard gaan!
Asgard zou ook kunnen, maar ik weet niet hoeveel die kost, ik heb S-tec hierover gemailt, maar het e-mail adres werkt niet. Ik zou het liefste onder de 300 willen blijven, anders ga ik echt falliet. En als een Vidar een beetje n fatsoenlijke vork is, dan zou het financieel nog beter zijn. Is een Vidar bijvoorbeeld vergelijkbaar met een MX comp of is hij beter?
En inmiddels is vanmorgen het Frame geariveerd, en o o o o, wat een Schoonheid! :P
-
Xircuit™ schreef:
[Zand er over schreef:
Ik werk inderdaad in een fiets toko, en in principe kan ik ook wel aan deze spullen kopen (zelfs voor inkoop prijzen,
maar dat is duurder dan bij s-tec....
dan doe je toch echt iets niet goed hoor... ???
en over het frame.. echt super mooi is het..
-
- Contacteer:
Ik denk wanneer je goed bij s-tec rondzoekt daar de sterk afgeprijsde artikelen zoals bijvoorbeel overjarige geveerde voorvorken en bijv de x.0 schakelset dat de inkoopprijs van een zaak die niet al te veel in mountainbikes doet weleens (inclusief BTW) hoger kan uitpakken dan de door s-tec gevraagde prijs
ps. Mijn giant frame vind ik nu wel heel erg lelijk., kwil ook een nieuwe
ps. Mijn giant frame vind ik nu wel heel erg lelijk., kwil ook een nieuwe

ik heb ook heel lang zitten twijfelen tussen een Commencal (welliswaar de VIP S dan) en de RM, ik weet eigenlijk nog steeds niet precies waarom ik toen de RM gekozen heb.
Ik vond dat heveltje tussen bovenbuis en demper iig een beetje lullig, eerst 2 jaar zonder en dan opeens met
Verder als hardtail zeker 1 van de mooiste fietsen, en de service van DWCT schijnt erg goed te zijn, zul je wel nodig hebben........ ;D ;D
qua vork staat een Fox natuurlijk het beste, magoed.
Een Asgard is volgens mij een goede keuze en anderrs de Marathon S
dusssss©
Ik vond dat heveltje tussen bovenbuis en demper iig een beetje lullig, eerst 2 jaar zonder en dan opeens met

Verder als hardtail zeker 1 van de mooiste fietsen, en de service van DWCT schijnt erg goed te zijn, zul je wel nodig hebben........ ;D ;D

qua vork staat een Fox natuurlijk het beste, magoed.
Een Asgard is volgens mij een goede keuze en anderrs de Marathon S
dusssss©
- Xircuit
- Contacteer:
Ik ben er nog niet helemaal uit, ik denk dat het of de Duke wordt, of de Black....
Dan nog een vraagje i.v.m. het frame; is het belangrijk dat de balhoofdbuis gefreest word? of maakt het allemaal niks uit....???
Dan nog een vraagje i.v.m. het frame; is het belangrijk dat de balhoofdbuis gefreest word? of maakt het allemaal niks uit....???
-
ik heb het niet gedaan. het zag er zij mij allemaal netjes uit.
Xircuit™ schreef:
Ik ben er nog niet helemaal uit, ik denk dat het of de Duke wordt, of de Black....
Dan nog een vraagje i.v.m. het frame; is het belangrijk dat het balhoofd gefreest word? of maakt het allemaal niks uit....???
RS zou ik nog eens heel goed over nadenken........vraag maar aan Jurriaan

dusssss©
- Xircuit
- Contacteer:
Ik denk dat het een Black elite word.
Ik vond dat heveltje tussen bovenbuis en demper iig een beetje l*llig, eerst 2 jaar zonder en dan opeens met
Dat heveltje ligt aan de framemaat. De maat S heeft het niet, de rest wel.
Ik zou nog eens nadenken over die Black. Las gister een review in de O2, stond dat de vork op 80mm superstug was, niet echt geschikt om af te dalen.
Nou wat betreft de mx pro. Ik vind het een uitstekekende vork, helemaal vaar de prijs.
Heeft echt bijna geen onderhoud nodig. Heb de 100mm versie in mij cannondale caad3 frame. Als je de stuurhoek te stijl vindt worden neem je gewoon wat meer sag.
Op topsnelheid een bocht bezaaid met boomwortels is geen enkel probleem.
Het enige waar je problemen mee kan hebben is het gewicht.
Als racen niet je prioriteit heeft dan is het de perfecte vork.
Heeft echt bijna geen onderhoud nodig. Heb de 100mm versie in mij cannondale caad3 frame. Als je de stuurhoek te stijl vindt worden neem je gewoon wat meer sag.
Op topsnelheid een bocht bezaaid met boomwortels is geen enkel probleem.
Het enige waar je problemen mee kan hebben is het gewicht.
Als racen niet je prioriteit heeft dan is het de perfecte vork.
-
Ik zou voor de Black gaan heb zelf een SID naar de eeuwige jachtvelden gereden i.c.m. een schijfrem. Let wel in nog geen 4 maanden tijd en ik weeg rijklaar met Camelbag etc. ongeveer 70 kg. Rijdt nu al weer een jaar met Black zonder enig probleem, overigens heb ik nogal een ietwat agressieve rijstijl.
- Xircuit
- Contacteer:
@ zand er over: is een VIP frame met geintergreerd balhoofd of niet?
Pimiento schreef:
Ik zou nog eens nadenken over die Black. Las gister een review in de O2, stond dat de vork op 80mm superstug was, niet echt geschikt om af te dalen.
De "04 modellen (met 30mm travel adjust) zouden dat niet meer moeten hebben...
Ik zou voor de magura gaan. Goede service en weinig onderhoud.
mzzl
Gène
mzzl
Gène
- Xircuit
- Contacteer:
Het is de Black geworden, 80-100 mm en kleurt perfect bij het frame. Ik heb de fiets vanmiddag in elkaar gezet en is practisch klaar.
Frame: Commencal VIP, maat L, disc
Vork: Manitou Black elite 80-100
Balhoofd: Ritchey WCS
Velgen: 317
Spaken: DT
Naven: XT
Remmen:Magura Louise 2004
Crancks: Shimano LX (kosten drukkertje
)
A-deraileur: Sram X.9
Shifters: Sram 7.0 gripshift
V-derailleur: wordt aan gewerkt.
Pedalen: Shimano M540
Zadelpen: Roox
Stuurpen: RF prodigy
Stuur: RF air alloy flatbar
Zadel: Flite titanium
Banden: Comp S light
En daar ben ik best een beetje erg trots op!
[sub]En ik heb geen rode cent meer....[/sub]
Frame: Commencal VIP, maat L, disc
Vork: Manitou Black elite 80-100
Balhoofd: Ritchey WCS
Velgen: 317
Spaken: DT
Naven: XT
Remmen:Magura Louise 2004
Crancks: Shimano LX (kosten drukkertje

A-deraileur: Sram X.9
Shifters: Sram 7.0 gripshift
V-derailleur: wordt aan gewerkt.
Pedalen: Shimano M540
Zadelpen: Roox
Stuurpen: RF prodigy
Stuur: RF air alloy flatbar
Zadel: Flite titanium
Banden: Comp S light
En daar ben ik best een beetje erg trots op!

[sub]En ik heb geen rode cent meer....[/sub]