Re:Bomber ETA als Dirt Jumper?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Lalmeister
Bomber ETA als Dirt Jumper?

Bericht door Lalmeister » di mei 18, 2004 9:30 am

Hallo,

Sinds een aantal weken ben ik de gelukkige eigenaar van een "zocchi Bomber Drop Off 1. Op deze vork zit ETA, oftewel, ik kan de veerweg verkorten. In deze stand heb ik zo"n 25 tot 30 mm veerweg.
Nu de vraag: als ik wil dirt jumpen, kan ik dan de ETA "aanzetten" zonder dat bij de landing mijn vork uit elkaar ploft of iets dergelijks? :? ???

Oke, dat was het,

Alvast bedankt,

Sk

Yvkov

Bericht door Yvkov » di mei 18, 2004 10:05 am

Hag, das wel uitdagen dat ge doet é. Trouwens bij een landing kan je toch goed die vering gebruiken! Niet?? Of zit het em in den aanloop tot den jump dat je dan een korte veerweg verwacht?
Eigenlijk is de ETA gemaakt om te klimmen, niet om er vollenbak mee op je neus te stuiken!! Maar probeer es é, laat je het ons weten op je een explosie gehad hebt? :o

Lalmeister

Bericht door Lalmeister » di mei 18, 2004 12:25 pm

Ik zal het je laten weten als de vork geploft is, sjust heb "k nog nie geprobeerd om met dn ETA aan te springen, "k hou mn vork graag heel! ;) :P

Maar... heeft iemand ervaring of weet iemand het antwoord, ik hoor het graag!

Sk

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » di mei 18, 2004 2:04 pm

Kzou t niet doen.. kheb een mx comp eta, en ik moet zeggen met eta erop voelt een stoeprand al verrot aan.. Tgeeft geen lekker gevoel hoor als je de eta aan hebt en je springt ergens vanaf, en het lijkkt me al helemaal niet goed voor de vork... er zit iets veerweg in de vork om em heel te houden maar k denk dat je stom bezig bent als je met opzet gaat droppen met je eta aan... ksnap ook niet zo goed waarom je t zou willen ??? Hij zal wel niet direct ploffen maar goed :?

Pimiento

Bericht door Pimiento » wo mei 19, 2004 8:13 am

Zou het niet doen als ik jou was. Zocchi raadt het ten sterkste af, en als ie kapot gaat heb je geen garantie. Zoals gezegd, ETA is voor klimmen en vlak rijden, dient om de geometrie aan te passen zodat het makkelijker klimt. Een dergelijke geo lijkt me ook niet echt geschikt voor DJ, wel?

Lalmeister

Bericht door Lalmeister » wo mei 19, 2004 10:20 am

Oke, dank voor de reacties... was gewoon benieuwd of de vork "t zou houden. Voor dirt jumpen heb je een stijve vork nodig met ongeveer 100mm veerweg. Met de ETA aan verlaagt de vork iets, zodat tie van 130 naar +/- 110mm gaat en hij veert wat starrer. Maar zoals gezegd, ik ga het maar niet proberen! ;)

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » wo mei 19, 2004 3:23 pm

Lalmeister schreef: Oke, dank voor de reacties... was gewoon benieuwd of de vork "t zou houden. Voor dirt jumpen heb je een stijve vork nodig met ongeveer 100mm veerweg. Met de ETA aan verlaagt de vork iets, zodat tie van 130 naar +/- 110mm gaat en hij veert wat starrer. Maar zoals gezegd, ik ga het maar niet proberen! ;)

Volgens mij begrijp jij em verkeerd. als het goed is word je veerweg verlaagt naar 30 mm... of is da bij jouw anders?

edit uit je eerste post blijkt dat je dat zelf weet dus tzal wel een typfout zijn :)

Plaats reactie