Mavic XL
Moderator:Beheerders
Dag MTBers,
Zijn er ook nog mensen die wel te spreken zijn, over de
Mavic crossmax XL ???
Ik heb het gevoel dat deze steeds worden afgezeken.
Waarom ????
Ik heb interesse in dit wiel, maar door jullie twijfel ik.
Wat is er nu niet goed aan dit wiel ???
groeten AD
Zijn er ook nog mensen die wel te spreken zijn, over de
Mavic crossmax XL ???
Ik heb het gevoel dat deze steeds worden afgezeken.
Waarom ????
Ik heb interesse in dit wiel, maar door jullie twijfel ik.
Wat is er nu niet goed aan dit wiel ???
groeten AD
-
Re:Mavic XL
2 vrienden van me hebben deze wielen gehad. Ze waren er allebei absoluut niet tevreden over. De wielen zijn slap (veel zijwaartse flex), lastig weer op spanning te brengen en hebben een freewheel wat niet helemaal recht op de as lijkt te zitten............................................................dus in één woord: ruk.
Ik heb volgens mij ook nog nooit iets positief over deze wielen gehoord.
F.
Ik heb volgens mij ook nog nooit iets positief over deze wielen gehoord.
F.
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
2 Vrienden van mij rijden allebei zover ik weet zonder problemen met crossmax xl rond.
zitten ook allebei op het forum; Legion en Ruben. Zelf rij ik met gewone crossmax uit 2001 en daar heb ook nog geen problemen mee gehad.
RInse
zitten ook allebei op het forum; Legion en Ruben. Zelf rij ik met gewone crossmax uit 2001 en daar heb ook nog geen problemen mee gehad.
RInse
een handgespaakt setje is:
-stijver
-goedkoper
-kwalitatiever
-mooier(persoonlijk)
-makkelijker zelf te onderhouden(spaak vervangen, iedere LBS heeft ze op vooraad)
-lichter
nog meer argumenten nodig???
dusssss©
-stijver
-goedkoper
-kwalitatiever
-mooier(persoonlijk)
-makkelijker zelf te onderhouden(spaak vervangen, iedere LBS heeft ze op vooraad)
-lichter
dusssss©
Rinse Appelstroop schreef:
2 Vrienden van mij rijden allebei zover ik weet zonder problemen met crossmax xl rond.
RInse
*meldt zich*
Idd, probleemloos. Ik heb m"n achterwiel laatst voor "t eerst helemaal uit elkaar gehaald na 9 maanden trouwe dienst en dat zag er ook allemaal nog prima uit. Je moet er maar van houden, maar ik vind ze erg mooi.
Misschien moet je Dn Helle eens vragen naar zijn ervaringen met het freewheel van Mavic

Cubeman schreef:
Misschien moet je Dn Helle eens vragen naar zijn ervaringen met het freewheel van Mavic![]()
Freewheel van Mavic Crossroc: Ruk..
Of deze ook in de Crossmax worden gemonteerd, durf ik niet te zeggen.
crossroc en crossmax zijn andere vrijwielen!
Bij de crossroc is dat een volledig vrijwiel, en die zijn idd erg slecht afgedicht. Bijd e crossmax is dat eigenlijk een huls alleen, de palletjes zitten op een uitstekend deel van het wiel vast. Dit is wel wat sterker en erg makkelijk te onderhouden. Wel is het erg duur als je iets aan die huls hebt (dan komt er wat speling op en kraakt die): 75 euro.
Nu weet ik niet of dat bij die XL"s ook zo werkt...
Bij de crossroc is dat een volledig vrijwiel, en die zijn idd erg slecht afgedicht. Bijd e crossmax is dat eigenlijk een huls alleen, de palletjes zitten op een uitstekend deel van het wiel vast. Dit is wel wat sterker en erg makkelijk te onderhouden. Wel is het erg duur als je iets aan die huls hebt (dan komt er wat speling op en kraakt die): 75 euro.
BOSS schreef:
een handgespaakt setje is:
-stijver
-goedkoper
-kwalitatiever
-mooier(persoonlijk)
-lichter
dusssss©
Ben het helemaal met je eens, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat een crosmaxx xl daardoor slecht is..
Bijna alleen maar goede ervaringen mee. Mooi, tubeless zonder die dikke vette nippels alhoewel een XL ook wel vet zijn omdat de spaken zo vet zijn, licht, voeldoende stijf, de best rijdende wielen die ik ooit gehad heb period.
Nadelen: Zeer gevoelig voor steenslag en dat is zekers geen geintje te noemen, dure spaken maar dat zijn mijn droomspaken X-Ray spaken ook, verbuigen makkelijk, kerfslaggevoelig want alu, Ventielconstructie in de velg mag wel wat beter uitgedacht worden, bij sommige wielen komt water naar binnen ::), duur.
Conclusie: Volgende wielset wordt waarschijnlijk iets in de trend van tubeless velg met sapim x-ray spaken en Chrisking naven of iets goedkoper, DT 240"s.
Ik heb na een jaar nog geen problemen gehad en toch behoorlijk misbruikt.
Nadelen: Zeer gevoelig voor steenslag en dat is zekers geen geintje te noemen, dure spaken maar dat zijn mijn droomspaken X-Ray spaken ook, verbuigen makkelijk, kerfslaggevoelig want alu, Ventielconstructie in de velg mag wel wat beter uitgedacht worden, bij sommige wielen komt water naar binnen ::), duur.
Conclusie: Volgende wielset wordt waarschijnlijk iets in de trend van tubeless velg met sapim x-ray spaken en Chrisking naven of iets goedkoper, DT 240"s.
Ik heb na een jaar nog geen problemen gehad en toch behoorlijk misbruikt.
ROXY schreef:
crossroc en crossmax zijn andere vrijwielen!
XL werkt ook zo.