Vork kopen in buitenland
Moderator:Beheerders
Vanmiddag s-tec opgebeld, wil namelijk een Magura Ronin vork aanschaffen. Die hebben ze daar voor 449 EUR en dat scheelt nogal wat met Nederland. Woon niet zo ver weg, dus dacht ik moet er maar eens heen.
Vraag me alleen af hoe het gaat met garantie enz. Ik meen dat die vorken eens in de twee jaar ofzo gereviseerd moeten worden, moet de vork dan terug naar Duitsland? Denk niet dat lokale LBS m gaat opsturen?
Vraag me alleen af hoe het gaat met garantie enz. Ik meen dat die vorken eens in de twee jaar ofzo gereviseerd moeten worden, moet de vork dan terug naar Duitsland? Denk niet dat lokale LBS m gaat opsturen?
-
Re:Vork kopen in buitenland
Garantie zal altijd via de importeur gaan bij het land waar je de vork hebt gekocht. Servicebeurten kunnen via elke goede LBS (en sommigen doen het ondehoud gewoon zelf), maar als je de vork daar niet gekocht hebt, zul je wel altijd moeten betalen...
Maar aan de andere kant: Ik wacht nu al een dikke maand op mijn in Nederland bestelde Ronin, ik zou hem haast ook in Duitsland kopen, voor minder geld!
Groet, Lars
ps: Elke luchtvork minimaal eens per jaar uit elkaar voor onderhoud, de meeste merken zelfs 2 keer. Voor de zekerheid kun je de Rond ook het best 2x per jaar uit elkaar laten halen.
Maar aan de andere kant: Ik wacht nu al een dikke maand op mijn in Nederland bestelde Ronin, ik zou hem haast ook in Duitsland kopen, voor minder geld!
Groet, Lars
ps: Elke luchtvork minimaal eens per jaar uit elkaar voor onderhoud, de meeste merken zelfs 2 keer. Voor de zekerheid kun je de Rond ook het best 2x per jaar uit elkaar laten halen.
Reviseren heeft niks met garantie te maken, dus als je LBS coulant is zal hij hem ook best voor je willen reviseren of laten reviseren.
Hij verdient er immers ook geld aan en zal dus waarschijnlijk niet moeilijk doen!
Ik heb mijn Fox vork ook in Duitsland gekocht en accepteer dat als er wat kapot gaat ik hem op eigen kosten terug zal moeten sturen naar Duitsland.
Geen groot probleem denk ik, hoe groot is het risico werkelijk???
Ik denk vrij klein, en bovendien kost opsturen veel minder dan de € 169,- prijsvoordeel die ik had tov Nederland.
Hij verdient er immers ook geld aan en zal dus waarschijnlijk niet moeilijk doen!
Ik heb mijn Fox vork ook in Duitsland gekocht en accepteer dat als er wat kapot gaat ik hem op eigen kosten terug zal moeten sturen naar Duitsland.
Geen groot probleem denk ik, hoe groot is het risico werkelijk???
Ik denk vrij klein, en bovendien kost opsturen veel minder dan de € 169,- prijsvoordeel die ik had tov Nederland.
een dikke maand??De Lars Cuevas schreef: Garantie zal altijd via de importeur gaan bij het land waar je de vork hebt gekocht. Servicebeurten kunnen via elke goede LBS (en sommigen doen het ondehoud gewoon zelf), maar als je de vork daar niet gekocht hebt, zul je wel altijd moeten betalen...
ik moet 1 week w8ten op mijn Ronin 80mm Disk versie,
teminste zei de LBS is wel lang een MAAND!
gvd krijg dat quote niet weg ??? ???
ik wel voor jou...
beter thnx ;D ;D