Vork kopen in buitenland

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
santa
Vork kopen in buitenland

Bericht door santa » ma mei 10, 2004 5:45 pm

Vanmiddag s-tec opgebeld, wil namelijk een Magura Ronin vork aanschaffen. Die hebben ze daar voor 449 EUR en dat scheelt nogal wat met Nederland. Woon niet zo ver weg, dus dacht ik moet er maar eens heen.

Vraag me alleen af hoe het gaat met garantie enz. Ik meen dat die vorken eens in de twee jaar ofzo gereviseerd moeten worden, moet de vork dan terug naar Duitsland? Denk niet dat lokale LBS m gaat opsturen?

De Lars Cuevas

Re:Vork kopen in buitenland

Bericht door De Lars Cuevas » ma mei 10, 2004 6:27 pm

Garantie zal altijd via de importeur gaan bij het land waar je de vork hebt gekocht. Servicebeurten kunnen via elke goede LBS (en sommigen doen het ondehoud gewoon zelf), maar als je de vork daar niet gekocht hebt, zul je wel altijd moeten betalen...

Maar aan de andere kant: Ik wacht nu al een dikke maand op mijn in Nederland bestelde Ronin, ik zou hem haast ook in Duitsland kopen, voor minder geld!

Groet, Lars

ps: Elke luchtvork minimaal eens per jaar uit elkaar voor onderhoud, de meeste merken zelfs 2 keer. Voor de zekerheid kun je de Rond ook het best 2x per jaar uit elkaar laten halen.

Cubeman

Bericht door Cubeman » ma mei 10, 2004 6:29 pm

Reviseren heeft niks met garantie te maken, dus als je LBS coulant is zal hij hem ook best voor je willen reviseren of laten reviseren.
Hij verdient er immers ook geld aan en zal dus waarschijnlijk niet moeilijk doen!

Ik heb mijn Fox vork ook in Duitsland gekocht en accepteer dat als er wat kapot gaat ik hem op eigen kosten terug zal moeten sturen naar Duitsland.
Geen groot probleem denk ik, hoe groot is het risico werkelijk???
Ik denk vrij klein, en bovendien kost opsturen veel minder dan de € 169,- prijsvoordeel die ik had tov Nederland.

bas1981

Bericht door bas1981 » di mei 11, 2004 8:20 pm

De Lars Cuevas schreef: Garantie zal altijd via de importeur gaan bij het land waar je de vork hebt gekocht. Servicebeurten kunnen via elke goede LBS (en sommigen doen het ondehoud gewoon zelf), maar als je de vork daar niet gekocht hebt, zul je wel altijd moeten betalen...

Maar aan de andere kant: Ik wacht nu al een dikke maand op mijn in Nederland bestelde Ronin, ik zou hem haast ook in Duitsland kopen, voor minder geld!
een dikke maand??
ik moet 1 week w8ten op mijn Ronin 80mm Disk versie,
teminste zei de LBS is wel lang een MAAND!

bas1981

Bericht door bas1981 » di mei 11, 2004 8:22 pm

gvd krijg dat quote niet weg ??? ???

KoeniE

Bericht door KoeniE » di mei 11, 2004 10:04 pm

ik wel voor jou...

bas1981

Bericht door bas1981 » wo mei 12, 2004 11:28 am

beter thnx ;D ;D