Welke allround band....

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Ant
Welke allround band....

Bericht door Ant » zo mei 02, 2004 8:56 pm

Hoi,

Ik dacht ik ga eens nieuwe banden kopen, want de IRC Mythos bandjes worden wat kaal (die achter tenminste, vraag me af of de voorband ooit gaat slijten), maar een goede keuze maken is lastiger dan ik dacht.

Ik wil graag een allround band waarbij ik in verschillende weersomstandigheden in het Brabantse zanderige/modderige bos kan scheuren, en ook nog af en toe in Limburg of de Ardennen kan rijden.
Bij een paar LBS"en advies gevraagd. Hoor ik elke keer iets anders. De eerste adviseert Schwalbe Racing Ralphs of Black Jacks. De 2e adviseert Hutchinson Pythons.
Ik heb zelf ook nog eens op internet en diverse forums zitten snuffelen en heb de indruk gekregen dat geen van de genoemde banden echt in de regen en modder veel grip bieden.

Op de Hutchinson site zeggen ze ook dat de Python niet voor in de regen is. Daarvoor is de Spider wel geschikt staat er. Wellicht wil ik die nu gaan kopen, maar ik hoor ook graag meningen van de kenners hier. Iemand ervaringen met de Spiders of nog andere merken/types die ik in overweging kan nemen. Ik heb overigens geen tubeless...

Alvast bedankt....!

BOSS
Contacteer:

Re:Welke allround band....

Bericht door BOSS » zo mei 02, 2004 9:23 pm

ik zou 2 setjes banden kopen, voor de droge NL zomers & harde winters een setje Fast Fred 2.35 kevlar en voor de natte voor- en najaars een setje noppen, Jimmy"s ofzo.
Ik rij zelf al weer bijna 2 maanden met de Fast Freds hier in Schoorl e.o. al moet ik wel toegeven dat het hier snel erg droog is.

In de zomer heb je ZO VEEL voordeel van die Fast Freds dat wil je echt niet weten. ;D ;)
Lopen heerlijk soepel, je kunt ze met weinig druk rijden waardoor je veel grip hebt en makkelijk door de zanderige gedeeltes rijdt en lekker comfortabel.

dusssss©

Erikje

Bericht door Erikje » zo mei 02, 2004 9:35 pm

Bossss heeft dussss ssssentjes teveel ( :P)
Ik zou voor de Black Jack"s gaan, het hele jaar door goede grip en lage rolweerstand, eigenlijk het beste van 2 werelden. En je hoeft geen wereldtijden neer te zetten, dus het minimale verschil in weerstand tussen RR/FA en BJ"s kom je nooit te weten, wel de mate van slijtage en lekbestendigheid.

Btw, ik kan het weten!

Erikje

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma mei 03, 2004 6:27 pm

conti vertical pro, super bandje. na dik 2 jaar er mee fietsen geen nadeel gevonden.

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » di mei 04, 2004 10:56 am

Of conti explorer ipv vertical, als je wat smaller en lichter wil. Lekker bandje. Doet alles wat ie moet doen, niet in 1 ding goed.

ook fijn; Michelin Front S en XLS, maar minder in de regen vond ik.

BlackBox

Bericht door BlackBox » di mei 04, 2004 11:15 am

Ik heb nog pythons voor je liggen en musquitos...:)
FOR SALE.....
sla je slag zou ik zeggen

mzzls BlackBox

Ant

Bericht door Ant » di mei 04, 2004 11:58 am

Heb zojuist toch maar Black Jacks gekocht. Allemaal bedankt voor de reakties....

Erikje

Bericht door Erikje » di mei 04, 2004 4:12 pm

Gefeliciteerd, goude keuze Afbeelding

Erikje

Ant

Bericht door Ant » di mei 04, 2004 4:19 pm

Dank je....

Geldt overigens ook voor de prijsverschillen. Ik heb ze gevonden vanaf 20,50 tot 35 euro of zo. Wilde ze graag hebben voor de challenge, maar anders had ik nog een hoop geld kunnen besparen/verdienen....

fredo

Bericht door fredo » di mei 04, 2004 7:53 pm

en bovendien zijn de hutchinson"s dikke shit banden. >:( >:(

ze maken zowel hun binnen als buitenbanden veel te dun (geldt toch voor de light versie). ik heb eens 4 platte banden in 1.5 uur gereden (nee, t lag niet aan de velg) en dat is me te veel.

een binnenbandje plakken, moet je niet eens aan beginnen. je scheurt er toch meer gaten in.

Dick Pony

Bericht door Dick Pony » za mei 08, 2004 3:20 pm

In ruim een jaar rijden met Hutchinson Mosquito nog geen enkele lekke band gehad. [afkloppen] Dus daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Plaats reactie