Welke vork
Moderator:Beheerders
hoi ik zit met een vraag,
ik heb een nieuwe fiets gekocht nu kan ik kiezen uit ook nog een andere vork als de standaard vork
welke is volgens jullie het beste:
*De Scarab(80mm) of de Phaon(85 mm versie)
standaard vork is de scarab.
ik heb een nieuwe fiets gekocht nu kan ik kiezen uit ook nog een andere vork als de standaard vork
welke is volgens jullie het beste:
*De Scarab(80mm) of de Phaon(85 mm versie)
standaard vork is de scarab.
Re:Welke vork
hangt er vanaf welke scareb......
dusssss©
dusssss©
http://www.bike2build.nl/toonartikel.ph ... d904f6dae9
deze sry ;D
kan alleen geen pic vinden van die Phaon
is namelijk van eind 2003 de Phaon van nu heeft een veer weg van 90-125
deze is het dus niet!!
deze sry ;D
kan alleen geen pic vinden van die Phaon

is namelijk van eind 2003 de Phaon van nu heeft een veer weg van 90-125
deze is het dus niet!!
Niet beter om wat meer geld uit te geven en een Skareb Platinum SPV kopen, dat schijnt dus een van de beste XC-racing vorks te zijn op dit moment (ook volgens Bike Magazin, test April 2004)
wat is het vershil dan tussen de twee scarab"s
Wat het verschil is tussen de twee skarebs?
SPV
Dat is geloof ik net zoiets als die brain-demper van Specialized. Dat zit niet op de super, maar wel op de platinum. Kijk ook op http://www.answerproducts.com/depts.asp ... familyid=4
SPV
Dat is geloof ik net zoiets als die brain-demper van Specialized. Dat zit niet op de super, maar wel op de platinum. Kijk ook op http://www.answerproducts.com/depts.asp ... familyid=4
Ik zou voor de magura gaan...
betere kwaliteit....
succes
mzzls BlackBox
betere kwaliteit....
succes
mzzls BlackBox
De Ronin kwam een stuk slechter uit de test van Bike Magazin dan de Skareb Platinum SPV
R@coon schreef:
De Ronin kwam een stuk slechter uit de test van Bike Magazin dan de Skareb Platinum SPV
Het gaat hier ook niet om de ROnin, maar om de Phaon...
Als je tussen die twee vorken gaat kiezen (phaon en skareb) dan zul je eerst es ffetjes moeten kijken wat je met die fiets gaat doen.
Deze vorken hebben namelijk twee totaal verschillende doeleinden...
de fiets is de M8 van stevens,
hij wordt voor XC gebruikt,
maar de phaon (85mm) is toch ook een XC vork.
volgens zijn het allebei XC vorken.
Maar welke hebben jullie nu de beste ervaringen mee?
hij wordt voor XC gebruikt,
maar de phaon (85mm) is toch ook een XC vork.
volgens zijn het allebei XC vorken.
Maar welke hebben jullie nu de beste ervaringen mee?
De Phaon is dacht ik meer een Enduro vork, de Ronin is de XC-Racing vork
R@coon schreef:
De Phaon is dacht ik meer een Enduro vork, de Ronin is de XC-Racing vork
Copy that.
Koenie hier heeft een Ronin overlaatst gekocht (Gekocht?

Contact him! Ik zou dan in ieder geval voor de Ronin gaan, en niet de Phaon.
die skareb super zit ook in een van onze fietsen en als ik op die vork flink een douw geef zit ie al op de bodem dus dat lijkt me niet zon goede.
Crash 666 Nobrainer schreef:
die skareb super zit ook in een van onze fietsen en als ik op die vork flink een douw geef zit ie al op de bodem dus dat lijkt me niet zon goede.
ideetje om een keer wat meer luchtdruk op je vork te zetten....
-
- Contacteer:
bas1981 schreef:
Kunnen er ook nog andere vorken in, of kun je die niet gemakkelijk krijgen van je dealer, anders zijn er misschien nog meer alternatieven
(om "t ingewikkelder te maken

het zit zo, die scarab zit standaard in de fets
en ik zag die phaon staan leek me wel een gave vork is niet de freeride versie !!!
maar in eind 2003 is er een phaon uitgekomen met een veerweg van resp 85mm hier gaat het dus over maar deze vork is dus met veren en olie geloof ik .
ik rijdt nu op een Quake air firm tech (70mm resp veerweg)
rijdt super die vork, nu vroeg ik me alleen af of ik die scarab kon vergelijken met de quake . Omdat dat dit ook een luchtvork is.....
ik heb altijd magura gereden en nu zag ik die scarab, die zit er dus gemonteerd in de fiets,
toen heb ik gevraagt of ik niet een magura vork erin kon hebben toen kwam de LBS met de Phaon aanzetten dus dit is mijn eenige optie ;D
voor de afgesproken prijs natuurlijk,
Maar nu is de vraag moet ik de standaard vork Scarab(lucht) laten zitten
of de Phaon nemen(veren)?????
Maar jullie vinden die scarab dus klote ofzo??? ???
en ik zag die phaon staan leek me wel een gave vork is niet de freeride versie !!!
maar in eind 2003 is er een phaon uitgekomen met een veerweg van resp 85mm hier gaat het dus over maar deze vork is dus met veren en olie geloof ik .
ik rijdt nu op een Quake air firm tech (70mm resp veerweg)
rijdt super die vork, nu vroeg ik me alleen af of ik die scarab kon vergelijken met de quake . Omdat dat dit ook een luchtvork is.....
ik heb altijd magura gereden en nu zag ik die scarab, die zit er dus gemonteerd in de fiets,
toen heb ik gevraagt of ik niet een magura vork erin kon hebben toen kwam de LBS met de Phaon aanzetten dus dit is mijn eenige optie ;D
voor de afgesproken prijs natuurlijk,
Maar nu is de vraag moet ik de standaard vork Scarab(lucht) laten zitten
of de Phaon nemen(veren)?????
Maar jullie vinden die scarab dus klote ofzo??? ???
Die scareb heeft bij bepaalde modellen een lage zijdelingse stijheid. Plus de demping van de lagere type comp enzo schijnen nog al wat slap te zijn. Echter schijnt de spv vork (het duurdere type) weer te kunnen concureren met een vork als Fox f 80x terra logic.
Maar magura heeft hele stijve vorken die allemaal geen krimp geven. En ik denk persoonlijk dat ze ook nog eens een betere afdichting hebben. Maar dan zou ik toch wat meer betalen en een ronin kopen. Die heeft een hele goede instelling voor de demping. Plus hij is zeker stijver wanneer je gebruik maakt van schijfremmen.
mzzl
Gène
Maar magura heeft hele stijve vorken die allemaal geen krimp geven. En ik denk persoonlijk dat ze ook nog eens een betere afdichting hebben. Maar dan zou ik toch wat meer betalen en een ronin kopen. Die heeft een hele goede instelling voor de demping. Plus hij is zeker stijver wanneer je gebruik maakt van schijfremmen.
mzzl
Gène
nou het is toch de scarab geworden.
gisteren op gehaald
pic van fiets:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=194094
tot nu toe op verharde weg ,gedraagd de vork zijn eigen goed vindt ik
maar we zullen zien in de mud ;D
als de vork tegen valt, ga ik alsnog een ronin halen.
kun je bij de LBS gewoon je vork inruiken???
gisteren op gehaald

pic van fiets:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=194094
tot nu toe op verharde weg ,gedraagd de vork zijn eigen goed vindt ik
maar we zullen zien in de mud ;D
als de vork tegen valt, ga ik alsnog een ronin halen.
kun je bij de LBS gewoon je vork inruiken???
Mooi ding!
Of je LBS zo blij is als je weer terugkomt voor een nieuwe vork, dat weet ik nit. Had je misschien betere afspraken met hem moeten maken tijdens de aankoop?
Of je LBS zo blij is als je weer terugkomt voor een nieuwe vork, dat weet ik nit. Had je misschien betere afspraken met hem moeten maken tijdens de aankoop?
ja daar zit ook weer wat in ja!
maarja hij valt ook nog niet tegen tot nu toe ;D
maarja hij valt ook nog niet tegen tot nu toe ;D
Gefeli met je aankoop, is een beste vork! Mooie bike ook, veel plezier dr mee.
PS, tis een Skareb, geen Skarab
PS, tis een Skareb, geen Skarab
kk
ben vandaag nog ff langs LBS geweest en ze zetten er een zwaardere veer in , want als ik ga staan en duw op de vork via stuur zit hij onderin.
maar ik vindt het tevens ook best een stare vork maar das mijn mening natuurlijk.
ben vandaag nog ff langs LBS geweest en ze zetten er een zwaardere veer in , want als ik ga staan en duw op de vork via stuur zit hij onderin.
maar ik vindt het tevens ook best een stare vork maar das mijn mening natuurlijk.