Re:Deore schijfremmen te weinig remkracht.
Moderator:Beheerders
Ik heb sinds 3 maanden deore m525 schijfremmen maar ik ben er niet echt tevreden over. Heb al rode ebc blokjes besteld, maar of dat gaat helpen. Ze geven namelijk te weinig power. Ik heb ook geen zin om 8" hayes schijf en adapter voor niets te kopen als dat niet veel verbetering brengt.
Als ik andere mensen over hun deore"s hoor praten schijnen ze toch erg tevreden te zijn qua remkracht. Ik ben zelfs erg licht, maar toch remmen ze te slecht voor mij. Wie heeft er tips? Gaan grote hayes schijven mij helpen of toch andere remmen?
Als ik andere mensen over hun deore"s hoor praten schijnen ze toch erg tevreden te zijn qua remkracht. Ik ben zelfs erg licht, maar toch remmen ze te slecht voor mij. Wie heeft er tips? Gaan grote hayes schijven mij helpen of toch andere remmen?
Klinkt alsof je blokken in aanraking zijn gekomen met vet/olie.
Probeer eens je blokken en schijf te ontvetten met 96% pure alcohol (te koop bij de drogist).
Als dit niet werkt kan je idd de rode EBC"s proberen maar deze slijten wel erg hard zeggen ze.
Ontvet iig je schijf voordat je nieuwe blokken monteerd!
Zijn de blokken wel goed ingereden???(lijkt me wel na 3 mnd)
Zelf rem ik blokken altijd in door een stukje van ongeveer 500 tot 750m met de remmen aangetrokken te gaan fietsen.
Je voelt de remkracht dan toenemen en moet de hendel steeds iets meer laten vieren.
Probeer eens je blokken en schijf te ontvetten met 96% pure alcohol (te koop bij de drogist).
Als dit niet werkt kan je idd de rode EBC"s proberen maar deze slijten wel erg hard zeggen ze.
Ontvet iig je schijf voordat je nieuwe blokken monteerd!
Zijn de blokken wel goed ingereden???(lijkt me wel na 3 mnd)
Zelf rem ik blokken altijd in door een stukje van ongeveer 500 tot 750m met de remmen aangetrokken te gaan fietsen.
Je voelt de remkracht dan toenemen en moet de hendel steeds iets meer laten vieren.
hoor juist vaak dat die dingen even hard remmen als xt maar dat xt beter te doseren is.
inremmen is belangrijk!!
paar keer zo hard mogelijk(zonder te slippen) remmen van 30 naar 0 ofzo. Of idd wat cubeman doet.
Ze zullen dan ook heel warm worden. Bij mij remmen ze dan even slecht, laat ik ze afkoelen, dan remmen ze weer super, ook al worden ze daarna weer heel warm
inremmen is belangrijk!!
paar keer zo hard mogelijk(zonder te slippen) remmen van 30 naar 0 ofzo. Of idd wat cubeman doet.
Ze zullen dan ook heel warm worden. Bij mij remmen ze dan even slecht, laat ik ze afkoelen, dan remmen ze weer super, ook al worden ze daarna weer heel warm
grotere schijven helpt trouwens wel als je het nu nog slecht vindt!
Ik heb ook een deore schijfrem, bij mij remde hij in het begin ook heel slecht omdat er olie op mijn remblokken zaten.
Toen had ik BBB remblokken gekocht en dat remde veeeel beter, en ik heb er 1 uur geleden een 8" Hayes schijf op gezet en dat remt helemaal geweldig.
Toen had ik BBB remblokken gekocht en dat remde veeeel beter, en ik heb er 1 uur geleden een 8" Hayes schijf op gezet en dat remt helemaal geweldig.
Bedankt voor de tips, ik ga eens wat proberen.
Gewoon met alcohol de schijven schoonmaken of wat zorgt voor het beste resultaat?
Gewoon met alcohol de schijven schoonmaken of wat zorgt voor het beste resultaat?
Lees het Topic over het reinigen van schijfremmen eens zou ik zeggen:)
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=14802
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=14802
ja mijn hayes hebben dat ook, olie op gedrupt, schijf 10 keer na elkaar met isopropanol en industriele ontvetter schoon gemaakt, rode EBC blokken erop, ingeremd en al en raar maar waar, ze remmen nog steeds niet
, er zit geen lucht in de leidingen want ik kan men handel niet te ver trekken maar ik zal ze nog eens bleeden

-
Eventueel in het buitenland in een flinke afdaling lang remmen de blokken worden dan flink warm/ heet en als het ware gebakken.
Hierdoor remmen ze beter en gaan langer mee. Mijn eerste setje heb ik ooit in de regen gebruikt en niet goed ingereden hierna hebben ze nooit zo goed geremd. Daarna bovenstaande gedaan en een wereld van verschil was het gevolg. Succes ermee.
Hierdoor remmen ze beter en gaan langer mee. Mijn eerste setje heb ik ooit in de regen gebruikt en niet goed ingereden hierna hebben ze nooit zo goed geremd. Daarna bovenstaande gedaan en een wereld van verschil was het gevolg. Succes ermee.
Remblokjes kan je ontvetten door ze in een pannetje met water uit te koken. Het water ook volledig laten verdampen en de blokjes nog even droog op het vuur (in het pannetje dus) laten staan.
-
Luc schreef:
Remblokjes kan je ontvetten door ze in een pannetje met water uit te koken. Het water ook volledig laten verdampen en de blokjes nog even droog op het vuur (in het pannetje dus) laten staan.
HAHAHAHAHAHAHAH, je bent er dan wel zeker van dat alle beestjes dood zijn...

Dit is echt geen grap. Het werkt !