xtr wielen of crossmax sl disc?
Moderator:Beheerders
Hoi,
Ik ga xtr schijremmen laten monteren op mijn hardtail.
Nu twijfel ik voor de wielen nog tussen crossmax sl en xtr wielen.
Ik weeg 71kg en het is voor marathongebruik.
Welke zijn de beste?
Ik ga xtr schijremmen laten monteren op mijn hardtail.
Nu twijfel ik voor de wielen nog tussen crossmax sl en xtr wielen.
Ik weeg 71kg en het is voor marathongebruik.
Welke zijn de beste?
Re:xtr wielen of crossmax sl disc?
Heb beide en ben van beide tevreden voorlopig toch.
De crossmax al meer dan een jaar en de xtr een 8-tal maand.
Voor volgend jaar zou je de crossmax hunnen hebben met het centerlock systeem.
May&vin
De crossmax al meer dan een jaar en de xtr een 8-tal maand.
Voor volgend jaar zou je de crossmax hunnen hebben met het centerlock systeem.
May&vin
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik zou gaan voor 32 gaats XTR naven met een paar goede Mavic velgen..
Maar je bedoelt vast de wielsets...
Ik heb nog geen naven open gezien van de nieuwe XTR, maar ik ben altijd erg gesteld geweest op het lagerwerk van Shimano..
Maar je bedoelt vast de wielsets...
Ik heb nog geen naven open gezien van de nieuwe XTR, maar ik ben altijd erg gesteld geweest op het lagerwerk van Shimano..
Ik heb ook al gehoord dat Mavic soms problemen heeft met hun lagers.
En de XTR-wielen zijn iets goedkoper dan de Crossmaxen.
Dus mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de XTR-wielset, ik vind ze ook exclusiever.
En de XTR-wielen zijn iets goedkoper dan de Crossmaxen.
Dus mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de XTR-wielset, ik vind ze ook exclusiever.
DT 240s centerlock 28 hole 136 - 258 gr
28 aerolite spaken met prolock nippels 3x gekruist 245+21 gr
DT XR 4.1 D 850 gr
setje = even zwaar (1510 gr), altijd te repareren onderweg en daarom dus ideaal voor marathon gebruik !
even ter vergelijking
SL=1685 gr
XTR=1650 gr
28 aerolite spaken met prolock nippels 3x gekruist 245+21 gr
DT XR 4.1 D 850 gr
setje = even zwaar (1510 gr), altijd te repareren onderweg en daarom dus ideaal voor marathon gebruik !
even ter vergelijking
SL=1685 gr
XTR=1650 gr
Het gaat hier wel over de Crossmax SL disc.
Crossmax SL disc= 1685g
Crossmax SL disc= 1685g
XTR is 1650 gram, bijna 50 gr lichter als xmax sl.
Ik zou de XTR nemen vanwege het feit dat de alu spaken snel verbogen kunnen raken en gevoelig is voor steenslag. Bij mijn xmax xl setje is dat ook het geval, verbogen spaken en deuken en kerven in de spaken :"(
Ik weet alleen niet hoe het zit met stijfheid. Centerlock systeem vind ik wel een mooier systeem dan zes boutjes door je schijf. Je hebt geen last van slecht aangedraaide boutjes. Het is monteren, moer aandraaien klaar. Moet die natuurlijk ook goed vastgedraaid worden ::)
Ik vind de looks van xtr ook beter. SL vind ik bij de meeste fietsen gewoon niet staan.
Ik zou de XTR nemen vanwege het feit dat de alu spaken snel verbogen kunnen raken en gevoelig is voor steenslag. Bij mijn xmax xl setje is dat ook het geval, verbogen spaken en deuken en kerven in de spaken :"(
Ik weet alleen niet hoe het zit met stijfheid. Centerlock systeem vind ik wel een mooier systeem dan zes boutjes door je schijf. Je hebt geen last van slecht aangedraaide boutjes. Het is monteren, moer aandraaien klaar. Moet die natuurlijk ook goed vastgedraaid worden ::)
Ik vind de looks van xtr ook beter. SL vind ik bij de meeste fietsen gewoon niet staan.
Allemaal bedankt voor de reactie.
Ik ga voor de lichte, stijve wielen met super naven.
De XTR-wielen dus. And the looks ......wow!
Greetz,
Sickboy
Greetz,
Sickboy

ik zou elke dag van de week voor dat setje van Koenie gaan en op zondag 2 keer :Psickboy schreef: Allemaal bedankt voor de reactie.
Greetz,
Sickboy![]()
#sterker
#lichter
#goedkoper
#exclusiever
#betere naaf(industrielagers & meer aanslagpunten(of hoe heet dat) dan XTR)
keuze lijkt mij eenvodig
dusssss©
daarnaast geeft hij aan marathons te gaan rijden en als je iets wil als marathon rijder is makkelijk servicen... hier zitten gewone rechte spaken in je kan ze normaal spannen eventueel zo"n nood vouw spaak er in zetten tijdens een marathon altijd makkelijk bij te stellen en als je dat niet zelf kan kan elke fietsen boer het wel !
shimano gebruikt ook gewoon sapim spaken in hun wielen maar probeer zo"n wiel maar eens te richten... dat is wel zo"n apart vak dat kunnen maar een paar fietsenmakers. leuk als je marathon rijd en een spaak breekt... kan je gelijk niet meer verder.... tel nog wel even 2x 50 gram voor een velg lintje er bij en je kan niet tubeless rijden... (marathonners plakken toch gewoon :P)
shimano gebruikt ook gewoon sapim spaken in hun wielen maar probeer zo"n wiel maar eens te richten... dat is wel zo"n apart vak dat kunnen maar een paar fietsenmakers. leuk als je marathon rijd en een spaak breekt... kan je gelijk niet meer verder.... tel nog wel even 2x 50 gram voor een velg lintje er bij en je kan niet tubeless rijden... (marathonners plakken toch gewoon :P)
waarom rijden er uberhaupt nog mensen rond met XTR-wilen of X-maxen ??? ??? ???
Ik heb dit iig nooit begrepen, maar ja wie ben ik
:P
dusssss©
Ik heb dit iig nooit begrepen, maar ja wie ben ik

dusssss©
looks? laten zien dat je geld hebt ? ik weet het niet wat ik wel weet is dat ik zweer bij gewone wielen en met 28 platte spaken heb je de looks ook wel mee

BOSS schreef:
waarom rijden er uberhaupt nog mensen rond met XTR-wilen of X-maxen ??? ??? ???
Ik heb dit iig nooit begrepen, maar ja wie ben ik:P
dusssss©
Posers, RM rijders ?
;D ;D
dat is het zelfde toch

Precies maar denk dat geld er niks mee te maken heeft, wel de blits maken met mooie spulle!

Trouwens zou zelf ook voor de Koenie suggestie gaan XTR spreekt me niet aan en Crossmax SL ziet er te breekbaar uit IMHO.
Crossmax zijn stijver dan de XTR.... dus vooral voor lange afstanden...
Mja ik zou zelf eik niej weten...
LtrZZZ BlackBox
Mja ik zou zelf eik niej weten...
LtrZZZ BlackBox