achter derailleur raakt frame
Moderator:Beheerders
bij harde klappen raakt mn achterderailleur de achterbrug. ik ken dat schroefje bij de bevestiging van de achterderailleur niet verder verstellen zodat de veer nog strakker zou moeten komen te staan, wat doen julie hiertegen?
thx J
thx J
Re:achter derailleur raakt frame
Ik rem meestal af voor de bobbeltjes, waar ik van denk: daar gaat mijn fiets van rammelen....
:-*
Nu serieus, tegen dat rammelen kun je vrij weinig doen, behalve dat je je liggende achterbrug bescherming (die ook tegen kettingslag beschermt) doortrekt tot aan je derailleur...

Nu serieus, tegen dat rammelen kun je vrij weinig doen, behalve dat je je liggende achterbrug bescherming (die ook tegen kettingslag beschermt) doortrekt tot aan je derailleur...
zeker bij fietsen met een "horst" link een bekend " probleem. ik heb een stukje vilt op de achter derailleur geplakt. hij rammelt een stuk minder

Jurriaan schreef:
zeker bij fietsen met een "horst" link een bekend " probleem. ik heb een stukje vilt op de achter derailleur geplakt. hij rammelt een stuk minder![]()
wat is horst? :-[
De soort linkage die Intense en Specialized gebruiken voor de link tussen frame en achterbrug.
Daar klappert het dus meer. Maar Een stukje vilt is ook een goede optie.
Daar klappert het dus meer. Maar Een stukje vilt is ook een goede optie.
ik bedoel met vilt zo plakkertje die je onder een stoelpoot kan plakken
Jurriaan schreef:
ik bedoel met vilt zo plakkertje die je onder een stoelpoot kan plakken
ha thanks
wat raar dat ze dr niet gewoon een sterkere veer inzetten...
Koop een 2003/2004 XTR achter derailleur want daar zit standaard een rubber beschermstukje op om dit te voorkomen!
Cubeman schreef:
Koop een 2003/2004 XTR achter derailleur want daar zit standaard een rubber beschermstukje op om dit te voorkomen!
Of plak er zelf gewoon een rubbertje op

is dit alleen een Shimano probleem of heeft SRAM dat ook? Ik vind de veren van SRAM toch altijd erg stug.
Bij SRAM derailleurs heb je er geen last van (van dat klapperen).
Horst is de voornaam van de heer Leitner, die veel geld verdiende aan een patent dat hij heeft op de plaats van een tweede draaipunt (dicht bij de achternaaf) tussen achternaaf en bottombracket voor full suspension fietsen.
Dit patent heeft hij verkocht aan Specialized, die er nu een goede boterham mee verdient.
Horst is de voornaam van de heer Leitner, die veel geld verdiende aan een patent dat hij heeft op de plaats van een tweede draaipunt (dicht bij de achternaaf) tussen achternaaf en bottombracket voor full suspension fietsen.
Dit patent heeft hij verkocht aan Specialized, die er nu een goede boterham mee verdient.