X.O

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
May
X.O

Bericht door May » wo feb 11, 2004 10:07 pm

Ben niet zo tevreden over de xtr schijfremmen, de remblokjes gaan veel te vlug. Mijn vraag nu kan ik andere remklauw steken met combinatie van die schifters?
Of moet ik eens iets anders proberen? Zoals X.O met Marta sl.
Of is er iets anders?

May&vin

KoeniE

Re:X.O

Bericht door KoeniE » wo feb 11, 2004 11:02 pm

mijn fiets een keer lenen ?

Sven

Bericht door Sven » do feb 12, 2004 9:31 am

Als je voor X.O. met Marta SL zou gaan, dan weet ik in ieder geval wel dat de remmen je niet in de steek zullen laten. Ik heb laatst met XTR gereden, en ik vond het toch wat sponziger aanvoelen.

Over het X.O. zelf zou ik het niet weten, dat zal waarschijnlijk een kwestie van ervaring zijn. :?

Binker

Bericht door Binker » do feb 12, 2004 10:00 am

Of een XO met een mono min ::)

Sven

Bericht door Sven » do feb 12, 2004 10:37 am

Binker schreef:
Of een XO met een mono min ::)

Zit toch 100 gram verschil, gekeken op de volledige voor en achterrem.
Maar als je wat ruigere xc wilt doen, is een Hope Mini toch wel erg fijn...

Binker

Bericht door Binker » do feb 12, 2004 11:33 am

Preciesssssssss. ;)

ZAG

Bericht door ZAG » do feb 12, 2004 2:57 pm

100 gram, WOW
als je dat bij velgen zou ik zeggen, je hebt gelijk.
maar bij remmen???
als je terugkomt van het fietsen ben je zo al een kilo lichter

de mono mini"s zijn trouwens wel beter dan de marta, de mini is degelijker

Brum.

Bericht door Brum. » do feb 12, 2004 4:33 pm

Tsja, de Marta"s zijn beter! Die zijn lichter...

Net wat je zoekt in een rem, maar gezien de specs van de overige onderdelen van May&Vin"s fietsen zullen de Mini"s te zwaar zijn schat ik zo. Heb ze zelf ook, wat problemen met de achterrem (keer moeten ontluchten), maar ze werken weer perfect! Ook in de modder gaan ze goed. Maar dit is bij XTR waarschijnlijk hetzelfde, hebben allebei de blokken redelijk dicht op schijf staan. Het drukpunt is véél harder als XTR"s, remkracht zal niet veel verschillen...

BLRacing

Bericht door BLRacing » do feb 12, 2004 6:56 pm

Probeer anders de Koolstop remblokken voor de XTR schijfremmen. Deze schijnen een 50% grotere remkracht te hebben volgens BIKE. Of EBC remblokken. Ik ga ze zekers uitproberen. Ik weet niet wat voor remblokken er nu inzitten bij jou maar de organische remblokken slijten veruit het snelst bij shimano xtr. En daarom heb ik de metallic remblokken. Gaan echt veel langer mee.
Ik vind het zonde van je geld om nu al andere schijfen nemen want er zijn andere opties.

May

Bericht door May » do feb 12, 2004 8:23 pm

Er zitten twee verschillende soorten op, staat nu bij de lbs kweet niet welke maar ik weet dat ze van shimano zelf zijn en dat de rechter anders is dan de linker. Volgens lbs worden ze ook zo geleverd (volledige fietsen). Koolstop ben al naar enkele winkels hier geweest maar niet in stock, wel besteld we zullen zien. 50% remkracht meer wil daarom nog niet zeggen dat ze dubbel zolang meegaan hé. Dat is toch wat ze bedoelen, denk ik?

May&vin

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do feb 12, 2004 8:49 pm

Marta"s heb ik laatst toch weer een paar gevoeld waarbij het drukpunt ver te zoeken was...en nee, ontluchten bood slechts tijdelijks soelaas...

Een veel voorkomend kwaaltje naar het schijnt.

Sven

Bericht door Sven » do feb 12, 2004 9:31 pm

Het schijnt dat sommige magura"s daar last van hebben. De vorige remmen die ik had (clara) hadden daar ook last van, en die heb ik onder garantie teruggestuurd. Toen kreeg ik ze weer top terug.

Nu heb ik dus die Marta Sl, en ik heb dus totaal geen last van wandelend drukpunt.
En dat zou ook niet horen op een rem.

Ninko

Bericht door Ninko » do feb 12, 2004 10:55 pm

X.O. en avid Juicy Seven :P

BLRacing

Bericht door BLRacing » vr feb 13, 2004 8:53 pm

May schreef:
Er zitten twee verschillende soorten op, staat nu bij de lbs kweet niet welke maar ik weet dat ze van shimano zelf zijn en dat de rechter anders is dan de linker. Volgens lbs worden ze ook zo geleverd (volledige fietsen). Koolstop ben al naar enkele winkels hier geweest maar niet in stock, wel besteld we zullen zien. 50% remkracht meer wil daarom nog niet zeggen dat ze dubbel zolang meegaan hé. Dat is toch wat ze bedoelen, denk ik?

May&vin

Je hebt gelijk. Maar ik weet wel dat de metallic pads van shimano een heel stuk langer meegaan. Of de Koolstops langer meegaan weet ik niet maar het zou heel goed kunnen.
Ik heb een specialized enduro en die had ook een remblokken mix van kunsthars en metallic. Na tweehonderd kilometer zie vanzelf al wel welke het snelst slijt. Een ongelooflijke stomme afmontage is dat want op deze manier probeerd shimano meer remblokken te verkopen ofzo á 25 euri per set voor XTR. En je krijgt problemen met de afstelling van je remblokken.

Plaats reactie