Re: Achterdemper ??
Moderator:Beheerders
Dag mede DP"ers.
Slecht nieuws, vandaag wezen biken en heb me achterdemper kapot gesprongen. heb de fiets nu 2 weken en vandaag heb ik weer eens goed gebiked , zo goed dat ik mijn achterdemper naar de maan heb gesprongen
het merk en type weet ik niet maar dat is ook niet belangrijk.
Nu moet ik een nieuwe demper kopen, antans sparen.
Ik wil daarbij jullie hulp op roepen, ik rij vrij agressief en moet dus een goede demper hebben die ook wat kan hebben Qua schokken.
Hopen dat ik jullie hier goed mee heb geinformeerd !
Groeten Bjorn :-[
Slecht nieuws, vandaag wezen biken en heb me achterdemper kapot gesprongen. heb de fiets nu 2 weken en vandaag heb ik weer eens goed gebiked , zo goed dat ik mijn achterdemper naar de maan heb gesprongen
het merk en type weet ik niet maar dat is ook niet belangrijk.
Nu moet ik een nieuwe demper kopen, antans sparen.
Ik wil daarbij jullie hulp op roepen, ik rij vrij agressief en moet dus een goede demper hebben die ook wat kan hebben Qua schokken.
Hopen dat ik jullie hier goed mee heb geinformeerd !
Groeten Bjorn :-[
TumTum schreef:
5th element?
He, anders noem je even een willekeurig merk!
Toch misschien wel handig als je weet wat voor demper je had, of iig wat de inbouw maat moet zijn....
Lucht of veer ???
je had toch een B1 he?
bij bikefun.nl hebben ze een fox vanilla voor 75€ in de aanbieding, lijkt me leuk dempertje, als het past.. is 165mm inbouw.
Deze dus *klik*
bij bikefun.nl hebben ze een fox vanilla voor 75€ in de aanbieding, lijkt me leuk dempertje, als het past.. is 165mm inbouw.
Deze dus *klik*
- King Zeus @ DirtE19
misschien is het ook handig om te vertellen welke klasse je rijdt. Rij je XC of DS of Freeride...
anngezien je met B1 rijd denk ik dat je met een woodbumble of dat type rijdt, en dan is die fox idd een mooie demper...
greetz king zeus
anngezien je met B1 rijd denk ik dat je met een woodbumble of dat type rijdt, en dan is die fox idd een mooie demper...
greetz king zeus
contact me voor een Fox Vanilla R met stugge 850 veer
dit is doc z"n bike: http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=145641
-
- Forumbeheerder
gewoon 2 vraagjes:
Is die fiets wel gebouwd voor wat Doc ermee doet? was de demper er ook te goei voor afgesteld?
Is die fiets wel gebouwd voor wat Doc ermee doet? was de demper er ook te goei voor afgesteld?
nou srry, voor de laate reactie" maar zit vol tot aan me nek met huiswerk enz.
De demper is inderdaad van die fotó die hierboven als link verwerkt staat.
Mijn rij klasse, ligt hier niet in de buurt. DH kan niet, geen bergen voor, maar ben bang dat ik over een paar maanden een keer wil gaan DH.
Mijn klasse nu is denk ik toch freeriden ::)
Ik zoek dus echt een demper die een tik kan verdragen, dus ook vooral het schroefdraad
.
Want nu zit ik gewoon met gebakken peren :"(
De demper is inderdaad van die fotó die hierboven als link verwerkt staat.
Mijn rij klasse, ligt hier niet in de buurt. DH kan niet, geen bergen voor, maar ben bang dat ik over een paar maanden een keer wil gaan DH.
Mijn klasse nu is denk ik toch freeriden ::)
Ik zoek dus echt een demper die een tik kan verdragen, dus ook vooral het schroefdraad

Want nu zit ik gewoon met gebakken peren :"(
die fox kan wel wat hebben hoor.. lijkt me ook al een heel stuk beter dan het (naamloze?) ding dat er nu in zit/zat. Denk ook niet dat je budget zo enorm is? meet even na hoe lang je demper is die er nu in zit anders, dan kun je ff kijken of het past..
Volgens mij zijn de Rock Shox SID dempers ook best aardig, ik heb er zelf een op mn Giant zitten en hij werkt na 4 jaar nog steeds prima. Het is een luchtdemper en als ik hem 1x per 2 weken ff goed op druk breng (stel hem meestal 5 tot 10 kg) zwaarder in dan ik ben dan is de achtervork lekker stijf.
Volgens mij zijn de Rock Shox SID dempers ook best aardig, ik heb er zelf een op mn Giant zitten en hij werkt na 4 jaar nog steeds prima. Het is een luchtdemper en als ik hem 1x per 2 weken ff goed op druk breng (stel hem meestal 5 tot 10 kg) zwaarder in dan ik ben dan is de achtervork lekker stijf.
maar is niet echt wat voor freeriden toch??
Als je toch bezig bent voor een demper, kijk dan meteen uit naar een nieuwe vork. Je kunt met die Magnum R nog niet eens fatsoelijk XCen (ik iig niet), laat staan freeriden...
Ik heb de fiets net 2 weken
, ben nog vol op aan het upgraden.
Ik denk toch dat ik voor die FOX VANILLA ga. veel mensen hier zijn er zeer positief over, bedankt voor de hulp.
(ps: met die voorvork komt het ook wel goed :-*)
EDIT::::
Iemand heeft me vertelt dat de DNM demper standaart in de hyper 2 zit ?

Ik denk toch dat ik voor die FOX VANILLA ga. veel mensen hier zijn er zeer positief over, bedankt voor de hulp.
(ps: met die voorvork komt het ook wel goed :-*)
Iemand heeft me vertelt dat de DNM demper standaart in de hyper 2 zit ?
juppe schreef:Volgens mij zijn de Rock Shox SID dempers ook best aardig, ik heb er zelf een op mn Giant zitten en hij werkt na 4 jaar nog steeds prima. Het is een luchtdemper en als ik hem 1x per 2 weken ff goed op druk breng (stel hem meestal 5 tot 10 kg) zwaarder in dan ik ben dan is de achtervork lekker stijf.
maar is niet echt wat voor freeriden toch??
Neen daar heb je gelijk in, het is echt een XC demper (denk ik...)
pfff sid is nx voor die man zo te horen beter fox of als ie cheap wil uit zijn dnm