wie heeft ervaring met de Dual Ring Security Chainguide/bash

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Ghostdog - X
Contacteer:
wie heeft ervaring met de Dual Ring Security Chainguide/bash

Bericht door Ghostdog - X » za jan 24, 2004 10:10 am

Afbeelding

Kan ik die op mijn frame monteren? Ik heb een planet-x compo. En die heeft niet van die standaard oogjes voor een chainguide.

En werkt dit goed, zo"n chainguid waarbij je nog wel van 2 bladen gebruik kan maken? Ik wil namelijk mijn granny disc niet opofferen omdat ik ook nog wel eens omhoog rijdt in de alpen/pyreneen. ;D

mzl, Jop

zonoskar

Re:wie heeft ervaring met de Dual Ring Security Chainguide/b

Bericht door zonoskar » za jan 24, 2004 10:42 am

Ik heb zo"n ding en als je een frame hebt zonder die ISCG oogjes (heb ik ook niet), dan verdraait de chainguide wel erg snel moet ik zeggen. Verder is het wel een fijn ding, hij ratelt alleen een beetje. Ik vind alleen de bashguard nogal groot voor een 32T, misschien toch eens een 36T erop zetten....

El Florio

Bericht door El Florio » zo jan 25, 2004 2:47 pm

Hey Jop,

Ik heb er zo ene op mijn Compo. Hij is idd niet geruisloos, maar dat beetje geluid maakt weinig uit.

Dat heeft trouwens met de juiste kettinglijn te maken. Ik rij met RaceFace Prodigy DH en daar heb ik de vulring van 2,5mm voor de trapas al uitgehaald en vervangen door eentje van 1,7mm (dunner kon ik nergens vinden).

Voor de rest vind ik hem wel zijn geld waard. Ik gebruik de chainguide in combinatie met 22t en 36t tandwielen, zonder problemen. De bashguard is voor max. 44t maar er zou ook een kleinere versie bestaan. Je kan eventueel ook een andere bashguard monteren.

Als je nog iets wil weten, vraag je het maar op msn.

M@lphy

Bericht door M@lphy » di jan 27, 2004 5:44 pm

zonoskar schreef:
Ik heb zo"n ding en als je een frame hebt zonder die ISCG oogjes (heb ik ook niet), dan verdraait de chainguide wel erg snel moet ik zeggen.

BB cup nóg vaster aandraaien Zono! ;)

zonoskar

Bericht door zonoskar » di jan 27, 2004 6:59 pm

Ik heb graag nog draad in m"n BB, dus vaster dan ik nu heb gedaan durf ik niet. Don"t underestimate the power of chainsuck :)

M@lphy

Bericht door M@lphy » di jan 27, 2004 7:13 pm

Ik óók... maar een verschuivende "boomerang" is ook niks,
dan zit ie dus éch wel te los Zono.

Kettingzuig? Met een single ring no problemo! ;)
Zet Oma maar bij het grof vuil... met Shimano MEGA 9 speed heb je die toch niet nodig!

Plaats reactie