Re:blackspire/BBB tandbladen
Moderator:Beheerders
Welke zijn beter:gaan langer mee,en schakelen beter
-
ik ben goed te spreken over bbb. had eerst lx middenblad maar die boog om als een hoepel, das echt blik. bbb is cnc gefreesd alu en het schakeld prima.
ik moet zeggen dat ik nog niet met blackspire heb gereden maar bbb is gewoon heel degelijk wat mij betreft.
ik moet zeggen dat ik nog niet met blackspire heb gereden maar bbb is gewoon heel degelijk wat mij betreft.
de blackspire blade koste wel veel meer den de bbb maar ze zijn volges mij hun geld wel waard ( heb 3de rit met een 46 van bbb 3 tanden afgereden

-
ik heb alleen ervaring met black spire tandwielen en niet met de bbb"s
ik rijd nu al ongeveer 7000km met mijn tandwilen en nu beginnen ze wel te verslijten
schakelen gaat iets minder soepel dan bij mijn vorig dat waren xtr
maar ik denk dat zo te zien dat die bbb niet beter zullen schakelen dan de black spire"s en echt goedkoop zijn de bbb"s ook niet
ben nu op mijn andere fiets aan het rijden met race face denk dat die te vergelijken zijn met black spire
als je toch iets goedkopere tandwielen moet hebben dan moet je eens gaan kijken bij TA die zijn vrij goed schakelen goed en verslijten minder snel dan shimano wel iets sneller dan black spire maar zijn een stuk goedkoper
ik rijd nu al ongeveer 7000km met mijn tandwilen en nu beginnen ze wel te verslijten
maar ik denk dat zo te zien dat die bbb niet beter zullen schakelen dan de black spire"s en echt goedkoop zijn de bbb"s ook niet
ben nu op mijn andere fiets aan het rijden met race face denk dat die te vergelijken zijn met black spire
als je toch iets goedkopere tandwielen moet hebben dan moet je eens gaan kijken bij TA die zijn vrij goed schakelen goed en verslijten minder snel dan shimano wel iets sneller dan black spire maar zijn een stuk goedkoper
-
die TA"s trekken snel krom
Ik gebruik TA"s, super.....die Shitmano dingen zijn binnen No time, helemaal weg, deze houden t nu al een tijdje uit...
- Xircuit
- Contacteer:
Great Manitou schreef:
ik heb alleen ervaring met black spire tandwielen en niet met de bbb"s
7000km?
pffff, ik spring een gat in de lucht als ik een 3de haal... Ik heb met een BBB midden blad gereden en dat beviel goed, schakelt goed, slijtage na +-1000km minimaal.
moete dringend uw ketting is veranderen
Als ge regelmatig uw ketting vervangt rij je echt oneindig lang met tandbladen (buiten shimano bladen)
Bij mij staat er een 46 ta plateau op en ik lieg niet als ik zeg ddat er al meer dan 20000 km opstaan .
Natuurlijk als je er een versleten ketting op zou leggen zou je er amper 1000 km mee rijden .
Als ge regelmatig uw ketting vervangt rij je echt oneindig lang met tandbladen (buiten shimano bladen)
Bij mij staat er een 46 ta plateau op en ik lieg niet als ik zeg ddat er al meer dan 20000 km opstaan .
Natuurlijk als je er een versleten ketting op zou leggen zou je er amper 1000 km mee rijden .
- Xircuit
- Contacteer:
en om hoeveel km"s vervangt u de ketting dan?
-
ff over bbb, ik dacht wel eens gehoort te hebben dat het verzonnen is door een nederlander?? iemand die het zeker weet?
TA bladen pakken... stuk goedkoper en schakelen erg goed... heb er nog nooit een krom getrokken...
mvg Ninko
mvg Ninko
hang van de weersomstandigheden af en de rijder natuurlijk bij mij rond de 1000 km
BBB=Blackspire (hoorde/.las ik ergens)
BBB is prima, beter dan die bl*ddie Shimano XT bladen (= mijn ervaring)
BBB is prima, beter dan die bl*ddie Shimano XT bladen (= mijn ervaring)
Ninko schreef:
TA bladen pakken... stuk goedkoper en schakelen erg goed... heb er nog nooit een krom getrokken...
mvg Ninko
Wou ik net zeggen. Erg fijne bladen zijn dat.
Sufkut schreef:
[Ninko schreef:
mvg Ninko
Wou ik net zeggen. Erg fijne bladen zijn dat.
idd, ze zijn slijtvaster dan een LX en DEORE, enkel schakelen ze wel minder goed op een LX-crankset. voor het grootste blad is het goed te doen, op en van het middelste schakelen is heel wat minder.
en wat het aantal kilometers betreft dat je rijd, kan k maar 1 tip geven: goed poetsen

volgens mn fietsenmaker gaan blackspirebladen beduidend langer mee dan bbb"s. Nou heeft hij natuurlijk een zeker belang in het verhaal, maar ik geloof in dit geval wel dat dit zijn ervaring is.
aju, olaf
aju, olaf