velg en shijf-rem velgen, verschil in sterkte?
Moderator:Beheerders
hooi,
weet iemand of heeft iemand er ooit veel van gemerkt of er veel verschil in zit in schijfrem of velgrem-velgen??
met dat U vorm en V vorm enzo?
bednakt en fijne feestdagen nog ;D
weet iemand of heeft iemand er ooit veel van gemerkt of er veel verschil in zit in schijfrem of velgrem-velgen??
met dat U vorm en V vorm enzo?
bednakt en fijne feestdagen nog ;D
-
Re:planet x bmf wielen
b2b? 24 martijn heeft ze er ook vandaan dus....?
daar zijn alleen de velgen geen wielsets

-
je kunt ze bellen... maar nee klopt ze staan niet op de site als complete wielen

Re:velg en shijf-rem velgen, verschil in sterkte?
daar zit normaal geen verschil op, als ge ziet, voor dirt worden meestal velgrem-velgen genomen voor de HS33 or vbrake erop terwijl bij DH ze met schijfrem velgen rijden, ze zijn dus allebei in vrij sterke soorten te krijg
weet ook iemand waar je stevige wielsets voor dirt kunt krijgen op internet? ???
Daar heb ik ook wel eens naar gevraagd bij mijn dealer en die zij dat er wel degelijk verschil is. De wand aan de binnenzijde van een 517"tje is dunner dan een 317"tje (disc he) en kan derhalve beter de krachten van de spaken opnemen dan de niet disc velg. Dat moet ook wel want een velg krijgt een totaal andere belasting als je met schijven gaat rijden, immers er komen door het remmen nu trekkrachten op de spaken te staan. De V-vorm is ook geschikter voor zo"n belasting

- King Zeus @ DirtE19
B-J-E schreef:
weet ook iemand waar je stevige wielsets voor dirt kunt krijgen op internet? ???
www.funn.co.uk
- King Zeus @ DirtE19
dan zou ik eerder voor de mag 30 of doublewide of sinlgetrack van sun ringlé gaan
dat is tog voor schijfrem??
ik ben op zoek naar velgen voor velgrem
ik ben op zoek naar velgen voor velgrem

- King Zeus @ DirtE19
het uur van die post verklaart veel ;D
neje dan zou ik opteren voor halo sas (((of combat) deze zijn zowel voor schijf als voor velgrem te verkrijgen) en ze zijn ergeuuuh shik int goud!!!
) of mavic EX721
ik hoop dat je er hier wel iets mee bent
Greetz King Zeus
neje dan zou ik opteren voor halo sas (((of combat) deze zijn zowel voor schijf als voor velgrem te verkrijgen) en ze zijn ergeuuuh shik int goud!!!

ik hoop dat je er hier wel iets mee bent

Greetz King Zeus