Re:lx crank
Moderator:Beheerders
Ze zijn er niet voor gemaakt, maar ik denk dat het wel gaat. Altijd beter als vierkant denk ik. Wel vervelend dat er niet wat sterkere octalink bb"s gemaakt worden voor dit gebruik...
ik moet er toch een xt bb bij kopen ofzo . Nu rij ik met een lx crank die van staal is zo oud is dat ding gewoon. Die ik nu heb buigt, kraakt, moet ik aandraaien enzo . Maar hij is toch sterk ;D
als je ze nu voor 20 euro kan krijgen, ga ervoor, maar als je ze nieuw koopt zou ik toc andere overwegen, buiten de shimano saint bestaat er niet echt een shimano crank die bestand is tegen freeride gebruik, aangezien jij hier over Ua spreekt zal mss zelfs een saint niet meer voldoende zijn en zou ik opteren voor cromo 3 piece cranks, die zijn gemaakt om street en dirt te weerstaan, dus als je die LX cranks nieuw zou kopen, niet doen, ze plooien gewoon te snel, bovendien zal ook de pedaaldraad te snel verslijten (daarom zitten er op truvativ hussefelts juist cromo insert stukjes waar de pedalen inmoeten)
ik vergelijk het met de prut die ik nou heb , een chromo crank val lx uit het jaar 0 met een vierkante deore bb en dat weerstaat drops van een 2 meter . Door al die jaren heen is lx toch wel iets verbeterd en dus sterker of is die chromo troep nou zo sterk.
Urban Monkey schreef:
ik vergelijk het met de prut die ik nou heb , een chromo crank val lx uit het jaar 0 met een vierkante deore bb en dat weerstaat drops van een 2 meter . Door al die jaren heen is lx toch wel iets verbeterd en dus sterker of is die chromo troep nou zo sterk.
die cromo crank op zick zal steviger zijn want chromo is veel sterker dan die alu troep waar ze ze nu van maken en de pedaaldraad in die cromo zal mss wel beter zijn, maar die vierkante as vormt een probleem aangezien een vierkante niet veel torsie aankan. ja drops van 2 meter maar voor hoelang? als je die LX"en de volle pot of een aanzienlijke fractie daarvan gaat betalen zou ik passen en gaan voor 3 piece BMX cranks met bsa bb of met adapter want dat zijn cranks die wel gemaakt zijn voor UA en zo, wel niet echt UA, want daar wordt veel drops to flat gedaan en niets houdt het op termijn bij drops to flat aangezien dat zo slopend werkt, maar voor street (geen UA dus) zijn 3 piece het beste
En hoe zit dat dan met een chainguide/ bashring?
En en lx crankset kost misschien net 100 eurie en een 3 piece kost 3 piece keer zoveel volgens mij
En en lx crankset kost misschien net 100 eurie en een 3 piece kost 3 piece keer zoveel volgens mij
-
Je heb van planet X al een 3 piece crank voor € 187 bij B2B.
Een LX crank zou ik niet kopen want bij supersloper was zijn trapper er al na twee weken uitgebroken (je kon de trapper er zo uit trekken). :"(
Een LX crank zou ik niet kopen want bij supersloper was zijn trapper er al na twee weken uitgebroken (je kon de trapper er zo uit trekken). :"(
Maar het gaat er om dat ik er een bashring en een chainguide erop krijg
Daniel air Prijkel schreef:
komt dus door de alu pedaal draad
Urban Monkey schreef:
Maar het gaat er om dat ik er een bashring en een chainguide erop krijg
dat krijg je er bij 3 piece ook wel op
-
k rij mee de nieve lx op zich niet slecht, ze leven nog maar som kraken ze wat en moet je ze wat aandraaien. wel vervelend. ze zijn goed, maar niet heel goed. koop gewoon een hussefelt of holzfeller ofhoenomet?? , race face
,....

jack flash schreef:
k rij mee de nieve lx op zich niet slecht, ze leven nog maar som kraken ze wat en moet je ze wat aandraaien. wel vervelend. ze zijn goed, maar niet heel goed. koop gewoon een hussefelt of holzfeller ofhoenomet?? , race face![]()
,....
race face ma geen prodigies want die hebben ook alu pedaaldraad, gade dus gewoon hetzelfde mee voor hebben, pak face face north shore dan
kort gezegd gaat je veel kosten ;D
of 2e hands en dan is het meestal al versleten
of 2e hands en dan is het meestal al versleten
-
GT dudette schreef:
[Daniel air Prijkel schreef:
komt dus door de alu pedaal draad
De draad was niet van zijn trapper maar de draad was uit zijn crank
gebroken.
Ja maar kijk naar zijn naam , dat zegt toch al genoeg ;D