Lekkende camelbak

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sven
Lekkende camelbak

Bericht door Sven » zo okt 19, 2003 11:18 am

Hey mensen...
Ik heb een probleem met mijn camelbak. Als ik water erin doe, de seal droogaak en dan de dop erop draai, is er geen probleem. Maar als er druk op komt (bijvoorbeeld in de camelbak) loopt er water rond de dop eruit. Beter gezegd, na een tijdje zit je met een halfvolle waterzak, en een natte camelbak...

Kan iemand mij vertellen wat het beste is om te doen? Het is een omega 3 liter waterzak.
Alvast bedankt!!

Jurriaan

Re:Lekkende camelbak

Bericht door Jurriaan » zo okt 19, 2003 1:00 pm

vaster dicht draaien helpt niet? hele dunnen rubbere ring er tussen doen, of loodgieters tape. valt te proberen.

Sven

Bericht door Sven » zo okt 19, 2003 3:27 pm

Je bedoelt die witte niet-plakkende tape die je ook om pijpleidingen (geen commentaar aub) heen draait?

En nee... vaster draaien gaat echt nie...zit gewoon op het einde...

Gast

Bericht door Gast » zo okt 19, 2003 5:57 pm

De overbodige lucht er uit drukken, wanneer je de zak sluit.Dan kan er niet zoveel druk op komen te staan.Als je hier zelf al niet achter was gekomen.En anders de RA company opbellen.Die kunnen dat wel voor je regelen.Ik zelf had een XSock van hun met een uitgescheurde kraag, en bij hun langsgeweest voor dat op de beurs en ze sturen me andere op :) .En goed opletten dat de seal ook goed blijft zitten tydens het er opo draaien.Ik heb dat zelf ook een paar keer gehad, dat de seal losging, nadat ik hem er in had gestopt.En hem vast wilde draaien.

The Flying V

Bericht door The Flying V » zo okt 19, 2003 6:17 pm

Dn Helle schreef:
Je bedoelt die witte niet-plakkende tape die je ook om pijpleidingen (geen commentaar aub) heen draait?

En nee... vaster draaien gaat echt nie...zit gewoon op het einde...

Iid, teflon tape! Ik heb dat (probleem) ook. Maar, niet zo overdreven als jij het hebt. ik heb het heeeel lichtjes. Het water komt tussen de ronde rubberen sluiting en de zak vandaan. Snappen jullie het nog? Nee, ik ook niet meer.. Misschien een tie-wrap om de ronding heen doen. Dan wel goed aantrekken.

V.

Sven

Bericht door Sven » zo okt 19, 2003 8:30 pm

The Flying V schreef:
Ik heb dat (probleem) ook. Maar, niet zo overdreven als jij het hebt. ik heb het heeeel lichtjes. Het water komt tussen de ronde rubberen sluiting en de zak vandaan. Snappen jullie het nog? Nee, ik ook niet meer.. Misschien een tie-wrap om de ronding heen doen. Dan wel goed aantrekken.

V.

Ik snap het tot de tiewrap...dan ben ik het kwijt... Om welke ronding moet ik het doen?

Als ik namelijk met teflontape ga kloten, wordt de plaatselijke loodgieter ook vrolijk tot en met... kan ik iedere keer dat ik de waterzak vul, nieuwe tape indraaien...

The Flying V

Bericht door The Flying V » zo okt 19, 2003 8:39 pm

Ik denk niet dat je Camelbak lekt waar je dat tape wilt doen, maar op een andere plek. Als je naar het gat kijkt zit binnenin schroef draad, daarom heen zit een plastice (zwarte) ring met een uitsteeksel om hem vast te houden. Tussen die ring en de ring met het schroefdraad zit je (Camelbak) zak geklemd. (Iig bij mij wel..) Ik denk dat je Camelbak daar lekt.

V.

Sven

Bericht door Sven » zo okt 19, 2003 8:48 pm

Neenee... weet zeeerzeker dat me waterzak tussen de vuldop en schroefdraad lekt... want daar zie ik namelijk de waterduppeltjes tevoorschijn komen...

The Flying V

Bericht door The Flying V » zo okt 19, 2003 8:51 pm

Stukje schroefdraad op je camelbak of dop geraveld of versleten?
Nieuwe dop een oplossing?

V.

Edit: Misschien wat gewoon (wel zacht) tape om het schroefdraad doen.

surfstad

Bericht door surfstad » zo okt 19, 2003 9:08 pm

Heb ik ook last van gehad. Die van mij Explodeerde vandaag op de Sjappietrails!

Sven

Bericht door Sven » zo okt 19, 2003 9:14 pm

The Flying V schreef:
Stukje schroefdraad op je camelbak of dop geraveld of versleten?
Nieuwe dop een oplossing?

V.

Edit: Misschien wat gewoon (wel zacht) tape om het schroefdraad doen.

Ik ga morgen es wat klooien.. Ik laat jullie wel wat weten wat de oplossing is geworden.

Alvast bedankt he!!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma okt 20, 2003 6:44 pm

heb ik ook gehad exact hetzelfde ook met een 3 liter omega uit mijn Mule. Gewoon teruggegaan naar mijn LBS, die heeft een nieuwe besteld en toen die binnen was heb ik hem omgeruild.
Lijkt mij typisch een geval van garantie, die dingen horen niet te lekken nl. daarom zit er zo"n mooie rubberen rand om de dop.
Mocht je LBS nix kunnen/willen doen, ff mailen met de importeur Europa, zit in Frankrijk volgens mij, die gasten zijn erg relekst en hebben mij al een keer eerder goed geholpen.

dusssss©

Sven

Bericht door Sven » ma okt 20, 2003 7:05 pm

Thnx boss, goeie tip... maar ik ga eerst es ff klooien met wat tape... (nog geen tijd gehad, ff verplaatst naar morgen ::))

Anders ga ik wel ff naar de fietsenboerrrr..

The Flying V

Bericht door The Flying V » ma okt 20, 2003 7:44 pm

Het product inruilen is idd een optie, maar zelf oplossen is altijd leuker! Heb je het probleem alleen in de kou?

V.

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » di okt 21, 2003 10:55 am

Vraag maar aan Caramba, die heeft er ook probs mee.

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » di okt 21, 2003 11:36 am

Mijn camelbak lekt bij het mondstuk. En ik moet de slang onder aan de zak elke keer vast duwen. Dus word voor mij ook tijd voor een nieuwe zak.

RInse

Sven

Bericht door Sven » di okt 21, 2003 1:23 pm

Elleuh!

Check... word wel een beetje duur om zelf te kopen... Ik ga me LBS es mailen, tis mij niet gelukt met de tape...

Enniewees. Harstikke bedankt voor alle tips. Ik ga het gooien op de garantietoer... :?

walter

Bericht door walter » di okt 21, 2003 5:20 pm

Had ik ook.
Omega lekt langs de dop. Het siliconen ringetje stroopt op bij "t vastdraaien.
Beetje vaseline eraan en gaan.
Je kan ook speciaal smeermiddel voor de levensmiddelindustrie gebruiken.
Of tien keer een beetje los en weer vast draaien.
In iedergeval altijd controleren, anders kans op een natte rug.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo okt 22, 2003 10:51 am

ik weet t niet hoor maarrr iedereen komt hier met "tips van oma" om een lekkende Camelbak te verhelpen.

Je betaalt toch niet bijna 100 euro (of weet ik hoeveel) voor iets dat lekt ??? ??? ???
Ook al is het buiten de garantie periode gewoon teruggaan naar je LBS en zeggen dat ie em opstuurt/vervangt en dan pas opstuurt(zoals bij mij).
Die dingen zijn duur genoeg en Camelbak is er behoorlijk trots op dat ze goede produkten maken, dan moeten ze ook niet moeilijk doen bij vervanging van produktiefouten.(en dat doen ze dus ook niet)

En zo te horen komt de klacht behoorlijk vaak voor.

dusssss©

Wytze

Bericht door Wytze » wo okt 22, 2003 11:39 am

beetje offtopic:

ik heb goede ervaringen met de imitatie camelback van Decathlon, iig geen 100 euro maar maar 35euro (complete (mooie!) rugtas)
voor dat geld kun je er dus nog 2 van die orginele camelback waterzakken bij kopen als het tuitje van decathlon je niet aanstaat.

Heb em nu een half jaar intensief gebruikt (ook naar de uni :) ) en nog geen naadje of ritsje of iets wat los zit. (itt mijn eastpak)

Raka

Bericht door Raka » do okt 23, 2003 7:34 pm

Bij mij lekte die ook (oud 3 liter model) . nadere inspectie wees uit dat de dichtring uitgedroogd was. Toen ik een nieuwe bestelde bij Bever zwerfsport kreeg ik een nieuwe ring en een nieuwe dop met ring, gratis, service van Camelbak!

Plaats reactie