sram / shimano hoe te vergelijken
Moderator:Beheerders
Hallo,
Ben op zoek naar een tweedehands fiets.
Heb van shimano wel aardig in me hoofd wat goed/beter/best is
Maar zou het ook graag vergelijken met sram
is bv sram 5.0 te vergelijken met deore ?? sram 7.0 met LX ??
Wie kan mij helpen
???
Ben op zoek naar een tweedehands fiets.
Heb van shimano wel aardig in me hoofd wat goed/beter/best is
Maar zou het ook graag vergelijken met sram
is bv sram 5.0 te vergelijken met deore ?? sram 7.0 met LX ??
Wie kan mij helpen
???
Re:sram / shimano hoe te vergelijken
x0 xtr
9.0 xt
7.0 lx
5.0 deore
enz
9.0 xt
7.0 lx
5.0 deore
enz
X.0 = XTR
9.0 (SL) = XT
7.0 = Deore/LX
5.0 = Alivio
9.0 (SL) = XT
7.0 = Deore/LX
5.0 = Alivio
-
dit is natuurlijk appels met hijskranen vergelijken. Hoe is deze vergelijking gemaakt, met het oog op gewicht? Quality? Duurzaamheid? Beetje krom allemaal....
ik denk dat brum met zijn vergelijking van 5.0 = Alivio heel erg in de buurt komt (5.0 is iig geen Deore)
Ik heb zo het vermoeden dat deze vergelijking op basis van de prijzen zijn opgesteld.....
Correct me if i"m wrong
Het is niet echt helemaal met elkaar te vergelijken. Net zoals elke roadie zijn shimano spullen met campagnolo probeert te vergelijken. Hij vergeet echter dat campagnolo gewoon 100x beter is en dat het niet te vergelijken is met shimano!
Dus.....
Massol
Correct me if i"m wrong
Het is niet echt helemaal met elkaar te vergelijken. Net zoals elke roadie zijn shimano spullen met campagnolo probeert te vergelijken. Hij vergeet echter dat campagnolo gewoon 100x beter is en dat het niet te vergelijken is met shimano!
Dus.....
Massol
Waarom rij je dan met XTR?
Dit is ook de vergelijking zoals Fiets en O2 bikers hem ongeveer aanhouden. Vergelijking is volgens mij op basis van doelgroep/soort gebruik. Dus zoals Shimano en Sram ze ook zelf op de website positioneren.
en waar staan de nieuwe serie van sram dna ?? de X.7 en de X.9 aangezien die beter moeten zijn dan de vorige
de X.7 moet dus beter zijn als de 7.0 en de X.9 iddem maar izz dat ook zo iemand ervaring mee ?? ???
de X.7 moet dus beter zijn als de 7.0 en de X.9 iddem maar izz dat ook zo iemand ervaring mee ?? ???
Brum schreef:
Omdat draai schakelaard kut zijn en ik wil gewoon een en dezelfde groep op me bike hebben en niet een mengelmoes van verschillende merken....
massol
Enne ik had het over reetfiets onderdelen en niet over mtb.....
rob_the_biker schreef:
[Brum schreef:
Omdat draai schakelaard kut zijn en ik wil gewoon een en dezelfde groep op me bike hebben en niet een mengelmoes van verschillende merken....
massol
Enne ik had het over reetfiets onderdelen en niet over mtb.....
Je hebt nu ook de Trigger shifters van Sram
Klopt maar da werkt dus echt voor geene meter in vergelijking met de XTR dual control!!!
Dus daarom XTR, punt uit!
Dus daarom XTR, punt uit!