Shiver sc

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jurriaan
Shiver sc

Bericht door Jurriaan » do okt 09, 2003 8:33 pm

gebruikers ervaring gevraagd. ik weet nog een shiver sc voor een goede prijs maar is het wat? (gebruikers ervaring van u zelf, dus niet uw neef daar de vriend van)

Ruben
Forumbeheerder

Re:Shiver sc

Bericht door Ruben » vr okt 10, 2003 11:32 am

Ziet er schitterend uit. De veelbesproken flex is nogal uit proporties gerukt, tenzijn je er vrezelijke dingen mee wilt doen. De beschermkappen slijten tegen je buitenpoten. Het nieuwere model heeft ETA en geen ECC, overig zo en zo nutteloos op deze vork. Hendeltje daarvan gebroken. De vering is typisch marzocchi, weinig progressief. Na een jaar rijden geen problemen mee gehad verder, maar nu toch een Sherman Flick, wat naar mijn idee een suprieure vork is vergeleken met de Shiver.

Ik zou zeggen, ga je voor de looks en freeride gebruik dan kopen, wil je performance ga dan voor een sherman (looks ook niet verkeerd overigens).

MrUnlimited

Bericht door MrUnlimited » vr okt 10, 2003 12:29 pm

Rij zelf met een Shiver DC maar het rijdt heerlijk. Heb vroeger met Rockshocks gereden maar sinds een paar jaar ben ik Marzocchi-fan ;). Heb ook nog een single crown vorkje liggen (olie/veer gedempt, open bath systeem ook een Marzocchi) en die gaat in een ander frame (Kirk Magnesium frame).

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr okt 10, 2003 2:52 pm

@Ruben, wat zijn de specifieke verschillen tussen Shiver en Sherman? merk je geen verschil in stijfheid tussen een Shiver en een sherman in een goeie scherp dipere bocht?

neutje

Bericht door neutje » za okt 11, 2003 12:20 pm

http://www.laufradprofis.de/oscomm2/cat ... cts_id=428

is dit wat?
ik ga die vork deze week bestellen hier, heeft grote laterale stijfheid( zijwaarts) 2004 model heeft nog maar 100 mmen geen eta meer. ik ga em gebruiken voor street dirt en dual.

Bombproof Koffiemolen

Bericht door Bombproof Koffiemolen » zo okt 12, 2003 10:03 am

He Jurriaaan, als je nadacht wist je dat Erik en ik allebei met een Shiver SC rijden in onze Giant XcX"s. We rijden allebei achterlijk (en we zijn het ook, Erik (rijdt) nog iets meer achterlijk dan ik, getuige zijn shuiver van enige tijd geleden.....;-) ) en die vork voldoet voor ons ruige XC en lichte FR-gebruik best goed. Okee, de vork is niet superstijf en flext best behoorlijk maar vinden wij niet superstorend. (kijk Ruben is lang zo zwaar en sterk niet als wij en rijdt ook niet zo lomp dus aan zijn woorden zou ik niet zo veel hechten (no hard feelings maar lijkt me wel duidelijk als je hem naast ons neer zet...) )
De vork heeft idd zo"n lock-out mogelijkheid die ik dus wel gebruik. Niet in Nederland maar wel in Zwitserland als ik over het asfalt ruim een uur moet klimmen van Kublis naar Pany bijvoorbeeld. Dan ben je blij dat je een lockout hebt, je hebt niet alleen dan geen hinderlijk pompen in de beklimming maar ook dat je stuur dan lager staat (je vork veert namelijk maximaal in) en je trekt je fiets bij hard aan je stuur trekken tenminste ook niet vol achterover in een wheely of nog erger! De vork slikt alle kutgeintjes die wij elke keer uithalen tijdens ons achterlijk doen/zijn. De vork is voor mij een ideale vork in Nederland maar ook voor in Zwitserland voor een marathon of zo. Tuurlijk weegt ie wat meer maar dat boeit mij niet zo, voor een echte klimfiets heb ik de Cannondale wel. in de zomer toen ik in Zwitserland zat was de fiets voor mij perfect. Voor 120 mm Achter 115 mm plush travel. Perfect. Ik zou hem kopen als ik jouw was. Jouw zo inschattende denk ik dat jij met jouw rijstijl en techniek nog niet eens tot het einde van de vork"s capaciteiten komt. Veel plezier ermee!

HoPe

Bericht door HoPe » zo okt 12, 2003 10:49 am

edit
Laatst gewijzigd door HoPe op di nov 01, 2016 4:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo okt 12, 2003 4:38 pm

de limit van een shiver sc haal ik eerder dan de limit van mijn huidige vork 8) de shiver zou zijn voor mijn nieuwe fietsje, wellicht dat ik daarmee eerder de limit haal dan mijn huidige fiets want die is mij nog steeds de baas. 8)
o ja Bram rijdt XcX, vriendendienstfietsje ;) maar ik wist niet dat je er een shiver in had.

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » ma okt 13, 2003 12:17 am

BOMBPROOF bram schreef:kijk Ruben is lang zo zwaar en sterk niet als wij en rijdt ook niet zo lomp dus aan zijn woorden zou ik niet zo veel hechten (no hard feelings maar lijkt me wel duidelijk als je hem naast ons neer zet...) )

Dat sterk pik ik dus niet, morgenavond 8 uur achter station amersfoort! ;D

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » ma okt 13, 2003 12:21 am

Jurriaan schreef:
@Ruben, wat zijn de specifieke verschillen tussen Shiver en Sherman? merk je geen verschil in stijfheid tussen een Shiver en een sherman in een goeie scherp dipere bocht?

Nee, er is niet genoeg flex om dat goed te vergelijken, en naar mijn gevoel is de Sherman iets langer (niet naast elkaar gehouden) waardoor het bochtengerdrag al heel anders is.

Ik denk dat als je wat langere afstanden wilt rijden de Shiver beter voor je is, hij spreekt wat minder snel aan, dus deint dan wat minder en zoals bram al zei, de lockout voor het klimmen.

Plaats reactie