Hallo allemaal heben er mensen ervaring met shimano derailleurs
met sram shifters ik wil even weten hoe dit bevalt
shimano derailleurs met SRam shifters ?
Moderator:Beheerders
-
Re:shimano derailleurs met SRam shifters ?
net als met SRAM derailleurs denk, het schakeld. Tis gewoon wat je lekkerder vind, rapidfire of gripshift. Verdere schakelprestaties ligt puur bij je derailleur zelf. (en de afstelling daarvan)
Ik neem aan dat je weet dat SRAM shifters niet samen gaan met shimano derailleurs... Alleen de shimano compatible SRAM"s doen dat wel.
Ik neem aan dat je weet dat SRAM shifters niet samen gaan met shimano derailleurs... Alleen de shimano compatible SRAM"s doen dat wel.
Thanks God
maar dat bedoel ik niet ik hoorde dat de sram compatible groep
kwalitatief snel minder word ( dus vaker afstellen ) daarom wou ik weten wat de ervaringen zijn met deze combinatie

maar dat bedoel ik niet ik hoorde dat de sram compatible groep
kwalitatief snel minder word ( dus vaker afstellen ) daarom wou ik weten wat de ervaringen zijn met deze combinatie
probleemloos

Yep, ik rij sinds een paar maanden met de combinatie xtr derailleur achter, xt derailleur voor en SRAM Rocket shorty grip shifters. Hiervoor gebruikte ik Shimano XT shifters. Ik wilde eens iets anders en tot nu toe bevalt het prima. Het schakelen gaat naar mijn menig natuurlijker dan de flippper de flappers van Shimano. Moet wel wennen aan de volgende punten :
1. Handvat is dikker dan je gewend bent
2. Moet meerdere kliks geven om voor naar een ander blad te gaan.
3. Remgrepen staan meer naar binnen, omdat mechanisme van SRAM breder is dan dat van Shimano (if you know what I mean)
Geen spijt van de verandering gehad tot nu toe. Over de duurzaamheid van de Sram shiffters kan ik niets zeggen.
En last but not least, het ziet er beter uit dan de Shimano flippers.
1. Handvat is dikker dan je gewend bent
2. Moet meerdere kliks geven om voor naar een ander blad te gaan.
3. Remgrepen staan meer naar binnen, omdat mechanisme van SRAM breder is dan dat van Shimano (if you know what I mean)
Geen spijt van de verandering gehad tot nu toe. Over de duurzaamheid van de Sram shiffters kan ik niets zeggen.
En last but not least, het ziet er beter uit dan de Shimano flippers.