Nieuw versnellingsysteem
Moderator:Beheerders
Re:Nieuw versnellingsysteem
Aarzel vooral niet om tekst en uitleg te geven
Interne vesnellingen in de cranks lijkt "t, maar hoeveel? En wat is die lompe schijf die tegen "t wiel aan zit?
Wat voor merk is dit? Biomega?

Interne vesnellingen in de cranks lijkt "t, maar hoeveel? En wat is die lompe schijf die tegen "t wiel aan zit?
Wat voor merk is dit? Biomega?
In de crank zit niets bijzonders. In het achterwiel zit een constructie waardoor een in diameter variabel "tandwiel"ontstaat.
beetje het zelfde systeem wat er tegenwoordig in de overbrenging van een moderne scooter zit..
Hoe harder je trapt, hoe kleiner het het "tandwiel" aan de achterzijde word...
Ziet er alleen wel vrij kwetsbaar uit allemaal... Vrij gevoelig voor modder lijkt me..
mzzl Gemini
Edit: alhoewel... d"r zit een versnellingskabel aan dus het zal toch niet automatisch gaan...
Hoe harder je trapt, hoe kleiner het het "tandwiel" aan de achterzijde word...
Ziet er alleen wel vrij kwetsbaar uit allemaal... Vrij gevoelig voor modder lijkt me..
mzzl Gemini
Edit: alhoewel... d"r zit een versnellingskabel aan dus het zal toch niet automatisch gaan...
had GT dit ook tig jaren terug niet?
Geef mij maar de oud vertrouwde der.

- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
jojo schreef:
Geef mij maar de oud vertrouwde der.![]()
groot gelijk. waarom verandering? verandering geeft angst. lang leve conservativiteit.
en waarom wel? derraileurs zijn prima. doortrappen, afbreken, kabels smeren, onderhoud, ketting smeren, ketting kan breken, chainstuck, regelmatig afstellen,...
waarom op zoek naar nieuwe systemen?
-
neen, GT had een bike met een enkle achterbrug, (soort van lefty) maat daardoor moest de schijfrem in het midden van de speciale naaf gezet worden, en de naaf werd dan zo heel groot, (of zo ist was het) ik herriner me het artikel in de o² bikers...
dirk de schurk schreef:
[jojo schreef:
Geef mij maar de oud vertrouwde der.![]()
groot gelijk. waarom verandering? verandering geeft angst. lang leve conservativiteit.
en waarom wel? derraileurs zijn prima. doortrappen, afbreken, kabels smeren, onderhoud, ketting smeren, ketting kan breken, chainstuck, regelmatig afstellen,...
waarom op zoek naar nieuwe systemen?
You"re damn right ;D ;D ;D. Ik vind een derailleur maar helemaal niks om de bovengenoemde redenen. Het is gewoon te kwetsbaar. Mijn Enduro frame gaat eraan (ook met rubber spacers). Naafversnelling vind ik nog steeds erg mooi vooral de rohloff naaf :P :P. Een uitgebreide versnelling in de crank en bracket behuizing zou mogelijk moeten zijn denk ik maar kom eerst maar eens met een ontwerp en super sterke materialen. Misschien dat shitmano nog wel belangstelling voor je heeft.