Magura HS-11 of Deore XT V-brakes
Moderator:Beheerders
Hallo,
Ik heb een vraagje. Binnenkort krijg ik mijn nieuwe fiets, die is afgemonteerd met Deore en LX. Er zitten Deore remmen op. Ik wil ze graag vervangen voor V-brakes van LX of XT of hydraulische remmen omdat deze recht op de velg remmen.
Ik heb een aantal opties:
LX V-brakes meerprijs 35,-
XT V-brakes meerprijs 45,-
Magura HS 11 meerprijs 50,-
ik ga er dan vanuit dat de deore hendels goed combineren met de LX of XT brakes... wat is jullie advies...
Groet
Re:Magura HS-11 of Deore XT V-brakes
Meer prijs HS33, of is die optie er niet??
Ja ga dan voor de HS 33 en bezuinig vooral niet op de remmen.
De HS 33 geven namenlijk meer power da HS11 en zijn makkelijker bij te stellen.
Je kunt ook LX of XT remmen nemen. Dat gaat prima. Dus de keuze is aan jouw.
mzzl
Gène
De HS 33 geven namenlijk meer power da HS11 en zijn makkelijker bij te stellen.
Je kunt ook LX of XT remmen nemen. Dat gaat prima. Dus de keuze is aan jouw.
mzzl
Gène
zijn hs11 remmen niet bedoeld voor weggebruik
volgens mij wel.... HS11 is meer voor tourfietsen.....
HS33 is echt helemaal het beste dat me ooit is overkomen!! rij er nu 2,5 jaar mee en als deze op zijn of kapot gaan zullen er absoluut weer hs33"ers op komen....
XT remmen piepen trouwens vaak als de hel.... (geen ervaring maar van horen zeggen...)
mzzl Gemini
HS33 is echt helemaal het beste dat me ooit is overkomen!! rij er nu 2,5 jaar mee en als deze op zijn of kapot gaan zullen er absoluut weer hs33"ers op komen....
XT remmen piepen trouwens vaak als de hel.... (geen ervaring maar van horen zeggen...)
mzzl Gemini
Gemini schreef:
volgens mij wel.... HS11 is meer voor tourfietsen.....
mzzl Gemini
XT remmen piepen idd als de hel (wel ervaring mee en ook door veel horen zeggen) neem dan LX.
Ik zou als ik jou was(en anders ook) HS 33 nemen, daar krijg je absoluut geen spijt van en is ongeveer de beste "upgrade" die ik ooit aan mijn fiets heb gedaan.
Heb ze nu 1,5 jaar, nog nooit hoeven bijstellen, nog steeds de eerste remblokken (ik rem alleen voor overstekende kippetjes ;D ;D ;D) en ze doe altijd geluidsloos hun werk.
dusssss©
Als je voor V-brakes gaat.. neem dan LX ipv XT. De XT voorrem is in tegenstelling tot de LX zeer lastig piepvrij af te stellen.
Thomas schreef:
Als je voor V-brakes gaat.. neem dan LX ipv XT. De XT voorrem is in tegenstelling tot de LX zeer lastig piepvrij af te stellen.
"zeer lastig" vind ik nogal zwakjes uitgedrukt. Zeg maar gerust NIET!!!!
dusssss©
-
BOSS schreef:
[Thomas schreef:
dusssss©
ik moet nu toch wel zegge dat het mij gelukt is. Het heeft effe geduurd , ma nu is het dik in orde, "t is gewoon een kwestie van afstellen en bijstellen en een dosis geluk misschien, dus ik zou nooit zomaar zeggen dat het onmogelijk is!
Azonic-xc-er schreef:
[BOSS schreef:
[Thomas schreef:
dusssss©
ik moet nu toch wel zegge dat het mij gelukt is. Het heeft effe geduurd , ma nu is het dik in orde, "t is gewoon een kwestie van afstellen en bijstellen en een dosis geluk misschien, dus ik zou nooit zomaar zeggen dat het onmogelijk is!
lucky you ;D ;D

je bent een zeldzaamheid
dusssss©
- Xircuit
- Contacteer:
Als je voor hydro"s gaat: Geen HS-11, te weinig power, maar ga voor HS-33
Als je voor Shimano gaat, ga voor XT, want LX heeft weinig power vind ik, beviel mij zeer slecht. Ik heb die van mij na 200KM vervangen door een paar stok-oude Avid Single Digit v-brakes.
Dus: Als je een paar echte v-brakes wil: AVID, geen onnodig paralel push systeem, geen gepiep, wel power, wel lichter, beter te doseren en betaalbaar.
Avid Roeleert!
ene, er zijn speciale Blokken tegen het piepen op de markt van BBB!
Als je voor Shimano gaat, ga voor XT, want LX heeft weinig power vind ik, beviel mij zeer slecht. Ik heb die van mij na 200KM vervangen door een paar stok-oude Avid Single Digit v-brakes.
Dus: Als je een paar echte v-brakes wil: AVID, geen onnodig paralel push systeem, geen gepiep, wel power, wel lichter, beter te doseren en betaalbaar.
Avid Roeleert!
ene, er zijn speciale Blokken tegen het piepen op de markt van BBB!
-
XT brakes kopen en los daarbij de veren van de XTR bestellen, dan heb je geen of minder speling op de rem en gaat hij niet piepen
Anders hs33 nemen, goed laten monteren en je hebt idd heel lang plezier..
hs 11 is niet goed genoeg voor xc..
Ik rijd zelf met XT hydro disc... en moet zeggen NIETS remt fijner.. :P
Greetz Koen

Anders hs33 nemen, goed laten monteren en je hebt idd heel lang plezier..
hs 11 is niet goed genoeg voor xc..
Ik rijd zelf met XT hydro disc... en moet zeggen NIETS remt fijner.. :P
Greetz Koen
Ik heb mijn conclusies getrokken. HS-11 is te licht bevonden en word het dus niet, evenmin als LX.
Ik ga dus voor de XT of ik laat de standaard deore brakes zitten en vervang deze later voor HS-33 oid...
Dank u wel heren....