lagers: schandalig!

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

faxe

Bericht door faxe » di mar 08, 2011 11:21 pm

willem12 schreef:Dan toch maar eens "vlakken"en kijken of je trapas wel precies gelijkmatig horizontaal ligt...
Heb bij het inleveren van de fiets vandaag dit wel even aangekaart. Zoals ik hiervoor ook al geschreven heb, weet ik niet of je bij mijn fiets met excentrische trapas iets kunt vlakken.

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr mar 11, 2011 6:14 pm

cyberhawk schreef: Ehh sorry..? Shimano heeft de slechtste naven op de markt imo
Enne hope en elke andere goede fabrikant heeft zo'n btje de lagers zo ver mogenlijk naar buiten staan ?'t enige wat ik ze gun is het idee van hollowtech mits..! Dat wel van hun is ? Alhoewel een goede isis bb ook perfect werkt...!
Shimano naven werken best goed. Je moet alleen leren hoe je zel af moet stellen en schoon moet houden. Tuurlijk kunnen er wat zaken beter (meer pallen/beter aangrijpen) maar qua prijs kwaliteit zijn de volgens mij de beste.

Tevens staan de lagers alleen bij Shimano allebei ongeveer even wijd naar buiten. De rest van de naven heeft het rechteraslager ter hoogte van de spaken staan. Komt door het patent van Shimano op de body die je erop schroeft. (volgens mij, en er zullen best wel enkele naven zijn met brede lagers. Maar dit zijn er slechts een paar)

Hehehe Mateis was me voor.

Idd het rechterlager heeft het zwaar te verduren. Maar met jaarlijks onderhoud niks aan het handje. En vooral netjes afstellen. 90% van de mensen doet dat fout.
Laatst gewijzigd door didadunlop op vr mar 11, 2011 6:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr mar 11, 2011 6:17 pm

willem12 schreef:Dan toch maar eens "vlakken"en kijken of je trapas wel precies gelijkmatig horizontaal ligt...
Hetgeen bij buitenboordlagers bijna onmogelijk is aangezien je de as er niet in perst maar in schuift en je twee lagers links en rechts gebruikt die je er separaat inschroeft. Dat is niet exact uit te lijnen (zoals al door Jeroen opgemerkt).
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Plaats reactie