nieuwe wielset
Moderator:Beheerders
Tune is licht en het loopt goed. Maar ze zijn niet super degelijk en ook de body"s willen weleens sneuvelen...
Ninko
Ninko
-
- Contacteer:
Re:nieuwe wielset
Waar vind k de prijzen van Tune?
Tune naven bevielen me anders zeer goed en ze zijn bovendien zeer licht!
Wat wel opvalt is dat wielen gebouwd met Tune naven altijd iets minder stijf zijn dan wielen die gebouwd zijn met Shimano of Hugi naven.
Althans, volgens de testen van de duitse bladen Bike en Mountainbike..
Maar niettemin kun je je afvragen of ze een meerprijs van 200 euro tov Hugi waard zijn natuurlijk
Wat wel opvalt is dat wielen gebouwd met Tune naven altijd iets minder stijf zijn dan wielen die gebouwd zijn met Shimano of Hugi naven.
Althans, volgens de testen van de duitse bladen Bike en Mountainbike..
Maar niettemin kun je je afvragen of ze een meerprijs van 200 euro tov Hugi waard zijn natuurlijk

Tune is PezaTrading. bel ze maar.
k@tze schreef:
Tune is gewoon top spul, ze hebben inderdaad problemen gehad met de keramische lageringen, maar die vind je alleen in de hele dure mig mag naven. Dit hebben ze btw al verholpen. De gewone Mig Mag en de King Kong navenset gebruiken andere lagers en zover ik weet heb ik nog geen enkel probleem.![]()
ok
k@tze schreef:
Tune is gewoon top spul, ze hebben inderdaad problemen gehad met de keramische lageringen, maar die vind je alleen in de hele dure mig mag naven. Dit hebben ze btw al verholpen. De gewone Mig Mag en de King Kong navenset gebruiken andere lagers en zover ik weet heb ik nog geen enkel probleem.![]()
En dan te bedenken dat ze een levensduur van 100 jaar clainen voor de keramishe lagering van het Tune Sixpack Slyline bracket........
Volgens mij werden die keramische lagers in naven enkel toegepast in de Mag 180/170/160 achternaaf icm een carbon as en Ti cassette body.
-
- Contacteer:
s-tec reageert bij mij snel op mails, gisteravond gestuurd nu al reactie..
Hope mini Set with wheelset Hügi 240 s / DT XR 4.1 D for 769 euro.
Lijkt mij een goede prijs toch!?
kdenk dat k ga shoppen morgen!!!
Edit: Dezelfde set kost bij b2b 947 euro.. scheelt toch eff mooi 178 euro"s
Wel duurder dan marta"s met crossmax XL maar dit is neem ik aan ook sterker en lichter ???
Hope mini Set with wheelset Hügi 240 s / DT XR 4.1 D for 769 euro.
Lijkt mij een goede prijs toch!?

Edit: Dezelfde set kost bij b2b 947 euro.. scheelt toch eff mooi 178 euro"s
Wel duurder dan marta"s met crossmax XL maar dit is neem ik aan ook sterker en lichter ???
Zeker sterker en zeker lichter!
Echt een hele mooie set die lekker allround is en niet te zwaar.
Kan je je ook in de bergen mee vertonen!
Mooie keus en een mooie prijs!
Congratzzz!
Echt een hele mooie set die lekker allround is en niet te zwaar.
Kan je je ook in de bergen mee vertonen!
Mooie keus en een mooie prijs!
Congratzzz!
hope mini"s? ik zou dan voor marta"s gaan.
@Jur, ligt je keuze toe... waarom Marta boven Mini?
Ik wil eigenlijk ook wel eens weten waarom Juriaan Marta"s zou nemen ipv Hope Mini"s!
Hope Mini"s lijken mij iets allrounder dan Marta"s.
Ze zijn misschien iets zwaarder maar blijven wel langer werken in een lange afdaling.
Ik ben altijd van mening dat je beter iets te zware remmen kan hebben dan je werkelijk nodig hebt.
Ik heb toen ik remmen moest kopen ook lang zitten twijfelen of ik Marta"s of XT 4-zuiger zou nemen.
Ik ben uiteindelijk voor XT 4-zuiger gegaan omdat ik liever betrouwbare remmen heb in een lange afdaling in de alpen of zo.
Ik kom misschien maar eens per jaar in de alpen maar toch heb ik liever vaak iets over dan heeeel af en toe iets te weinig.
Vanuit dit oogpunt zeg ik dus Mini"s ipv Marta"s.
Hope Mini"s lijken mij iets allrounder dan Marta"s.
Ze zijn misschien iets zwaarder maar blijven wel langer werken in een lange afdaling.
Ik ben altijd van mening dat je beter iets te zware remmen kan hebben dan je werkelijk nodig hebt.
Ik heb toen ik remmen moest kopen ook lang zitten twijfelen of ik Marta"s of XT 4-zuiger zou nemen.
Ik ben uiteindelijk voor XT 4-zuiger gegaan omdat ik liever betrouwbare remmen heb in een lange afdaling in de alpen of zo.
Ik kom misschien maar eens per jaar in de alpen maar toch heb ik liever vaak iets over dan heeeel af en toe iets te weinig.
Vanuit dit oogpunt zeg ik dus Mini"s ipv Marta"s.
ff een vraag van een schijfremmen nono ::)
Hoezo blijven Mini"s "langer" werken dan Marta"s, stoppen die automatisch na een tijdje remmen ofzo....en wat heeft dat dan weer met het gewicht te maken???
Ik wil binnenkort wellicht ook over op schijven, en dit vind ik wel nuttige info.
dusssss©
Hoezo blijven Mini"s "langer" werken dan Marta"s, stoppen die automatisch na een tijdje remmen ofzo....en wat heeft dat dan weer met het gewicht te maken???
Ik wil binnenkort wellicht ook over op schijven, en dit vind ik wel nuttige info.
dusssss©
Volgens tests hebben Mini"s minder last van fading en minder last van verlies van drukpunt dan Marta"s.
De Mini"s kunnen beter tegen de hoge temperaturen die vrijkomen bij langdurig remmen.
Bij Marta"s kan een zwaardere rijder bij lange afdalingen en hogere snelheden de hendel doortrekken tot tegen het stuur zonder dat de remmen werken.
Dit heeft met het verliezen van het drukpunt te maken wat aan het rem medium ligt. (de remvloeistof of de olie)
Fading heeft te maken met de werking van de blokken op de schijf tijdens hoge temperaturen.
De Mini"s kunnen beter tegen de hoge temperaturen die vrijkomen bij langdurig remmen.
Bij Marta"s kan een zwaardere rijder bij lange afdalingen en hogere snelheden de hendel doortrekken tot tegen het stuur zonder dat de remmen werken.
Dit heeft met het verliezen van het drukpunt te maken wat aan het rem medium ligt. (de remvloeistof of de olie)
Fading heeft te maken met de werking van de blokken op de schijf tijdens hoge temperaturen.
leesvoer...
http://www.mtbbritain.co.uk/hope_mini_m ... aulic.html
en dan nog pagina 2.
Remmen kunnen gaan blokkeren bij warmte, dit verschilt per type en duur van het remmen. De remvloeistof gaat koken en zet uit waardoor remblokken kunnen blokkeren. Zo heeft iedere systeem zijn pros en cons. Ik ben zeer tevreden over Hayes HFX (DH) en de nieuwe levers van Hope (M4 en Mini en de nieuwe 2004 modellen) Verder is de C2 (Hope) een geweldig remmetje vanwege de afstelling die vanaf het stuur kunt doen. Magura vind ik een te plastic uiterlijk en de feeling vind ik niet lekker.
...bedank voor het commentaar Cube.
http://www.mtbbritain.co.uk/hope_mini_m ... aulic.html
en dan nog pagina 2.
Remmen kunnen gaan blokkeren bij warmte, dit verschilt per type en duur van het remmen. De remvloeistof gaat koken en zet uit waardoor remblokken kunnen blokkeren. Zo heeft iedere systeem zijn pros en cons. Ik ben zeer tevreden over Hayes HFX (DH) en de nieuwe levers van Hope (M4 en Mini en de nieuwe 2004 modellen) Verder is de C2 (Hope) een geweldig remmetje vanwege de afstelling die vanaf het stuur kunt doen. Magura vind ik een te plastic uiterlijk en de feeling vind ik niet lekker.
...bedank voor het commentaar Cube.
k@tze schreef:
...
...
Copy that... Hope"s; monteren en rijden. Beide hendels dezeflde slag en geen gezever. Bij Magura wil dat nog al eens schelen om allerlei onverklaarbare redenen. Zo schijnen sommige moddelen nogal graag in de remklauw wat beweging te hebben (uit elkaar drukken van de caliper) bij het remmen. Zou een aantal van de rare verschijnselen kunnen verklaren. Die Magura remmen die ik geprobeerd heb, hebben geen van alle mij overtuigd. De Hope Mini"s hebben me nergens tegen gestaan, enkel op het klapperen van de remblokken in de remklauw na. Dit probleem is echter redelijk te verhelpen door de veer die tussen de blokken zit wat op te rekken of gewoon koperpasta tegen de zuiger aan te smeren, waar het remblokje tegen aan hangt.
-
- Contacteer:
Kga morgen lekker naar s-tec en ik maar k daar mijn keuze, de prijs van de wielset vin k hoe langer ik er over nadenk toch wel hoog... Marta sl met een paar onyx en wel de DT velgen bieden ze aan voor 599.. kdenk op t moment dat ik TOCH maar daar voor ga want de al vin k de mini"s en 240 s wel erg vet... tword wel ergggg duur (voor mijn doen) misschien dat mini"s en marta"s nog eff te vergelijken valt.. maar op t moment denk ik dat onyx naven misschien ook wel goed genoeg voor mij zijn..
ps.. kzie door de bomen t bos niet meer begrijp je wel..kmoet gewoon naar die winkel en wat kopen.. Zoveel goeds op de markt, kword er gek van
ps.. kzie door de bomen t bos niet meer begrijp je wel..kmoet gewoon naar die winkel en wat kopen.. Zoveel goeds op de markt, kword er gek van

Mijn motto is: "kennis moet je delen"
Ik weet uit ervaring hoe lastig het is om de juiste remmen te kiezen.
Je wil in principe een ultra lichte rem maar dat gaat weer slecht samen met hoge remkracht er lage gevoeligheid voor hogere temperaturen.
De remkracht en duurzaamheid van een DH rem gaan nog steeds niet samen met het ultra lage gewicht wat menig XC rijder wil.
Dat die Hayes waar je het over hebt fijner aanvoelen dan de Marta"s heeft veel te maken met de hoeveelheid materiaal die zich weer lineair verhoud met het gewicht van de rem.
Het is altijd de vraag hoeveel gewicht je op wil offeren voor een stevige, krachtige en duurzame rem.
Zoals veel in het leven is ook dit meestal een compromis!

Ik weet uit ervaring hoe lastig het is om de juiste remmen te kiezen.
Je wil in principe een ultra lichte rem maar dat gaat weer slecht samen met hoge remkracht er lage gevoeligheid voor hogere temperaturen.
De remkracht en duurzaamheid van een DH rem gaan nog steeds niet samen met het ultra lage gewicht wat menig XC rijder wil.
Dat die Hayes waar je het over hebt fijner aanvoelen dan de Marta"s heeft veel te maken met de hoeveelheid materiaal die zich weer lineair verhoud met het gewicht van de rem.
Het is altijd de vraag hoeveel gewicht je op wil offeren voor een stevige, krachtige en duurzame rem.
Zoals veel in het leven is ook dit meestal een compromis!
de een leest tests waarin Hope mini de hemel wordt in geprezen, de ander leest tests waarin blijkt dat ze niet al te best presteren..
vb deze test en ook de test in de Bike.
En dit zie je bij meer merken, positieve en negatieven testen
vb deze test en ook de test in de Bike.
En dit zie je bij meer merken, positieve en negatieven testen
Wat zou het eerlijk zijn als alle bladen hetzelfde zoude testen en dezelfde conclusies zouden trekken......
Bij de Duitse bladen willen Duitse producten vaak erg goed uit de bus komen, of dit toeval is betwijfel ik!
Maar in Engelse bladen komen juist Engelse producten weer erg goed uit de bus.
Ik baseer me meestal op gebruiks recenties die mensen her en der achterlaten en op ervaringen van mensen die ik spreek en ontmoet.
Bij de Duitse bladen willen Duitse producten vaak erg goed uit de bus komen, of dit toeval is betwijfel ik!
Maar in Engelse bladen komen juist Engelse producten weer erg goed uit de bus.
Ik baseer me meestal op gebruiks recenties die mensen her en der achterlaten en op ervaringen van mensen die ik spreek en ontmoet.
-
- Contacteer:
Keuze is gemaakt..
Marta SL remmen ;D
Onyx naaf en DT wielen!!
Marta SL remmen ;D
Onyx naaf en DT wielen!!
FREAKaZOID schreef:
Keuze is gemaakt..
Marta SL remmen ;D
Onyx naaf en DT wielen!!
zeker weten????, geen 240S en Hope mini???
Die Onyx is een stuk zwaarder als de 240S hoor

Ik zou er nog een nachie over slapen...
dusssss©
Freek je zou vandaag naar S-Tec gaan!
Ben je geslaagd?????
Let us know!
grtz
Ben je geslaagd?????
Let us know!
grtz
-
- Contacteer:
ja de Marta SL en de onyx en de DT wielen zitten er al op!
Kben er zelf blij mee, kvond het meer dan genoeg geld en kvraag me af wat k er van zou merken als ik de 240s had gedaan. Wrm k voor marta sl heb gekozen ipv hope mini?? hmmm geen id eigenlijk.. allebei mooi
en goed 
Edit: Ik thuis gekomen uit Duitsland.. hebben die gasten me 2 linker remmen gegeven.. dus ik weeer op en neer gescheurd.. SHIT happends!
Kben er zelf blij mee, kvond het meer dan genoeg geld en kvraag me af wat k er van zou merken als ik de 240s had gedaan. Wrm k voor marta sl heb gekozen ipv hope mini?? hmmm geen id eigenlijk.. allebei mooi

Edit: Ik thuis gekomen uit Duitsland.. hebben die gasten me 2 linker remmen gegeven.. dus ik weeer op en neer gescheurd.. SHIT happends!
FREAKaZOID schreef:
ja de Marta SL en de onyx en de DT wielen zitten er al op!
Kben er zelf blij mee, kvond het meer dan genoeg geld en kvraag me af wat k er van zou merken als ik de 240s had gedaan. Wrm k voor marta sl heb gekozen ipv hope mini?? hmmm geen id eigenlijk.. allebei mooien goed
![]()
mooi man, maarreh heb je het niet laten monteren dan???
dussssss©