specialized fsr team dh ..... achterbrug mbt. vulringen

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » zo aug 03, 2008 9:06 pm

Hey,
Jep. Haha.
Die gast met die speci, rode haren he?
Grtz.

X rider

Bericht door X rider » di aug 05, 2008 12:35 am

Djamgils schreef:er zijn maar weinig tips te geven.

zorg ervoor dat je kracht zet op de ring die vast komt te zitten, meestal de buitenring.
Bij een klempassing het klemoppervlak invetten, en bij een losse passing loctite voor cylindrische delen gebruiken(type weet ik niet uit me hoofd).
De grootste lagers in het frame kan ik er met veel kracht met de hand indrukken.
Aan de ene kant zou de buitenring van het lager vast moeten zitten zodat de binnenring kan bewegen en niet het hele lager gaat bewegen in het gat, dus zou zeggen vast zetten met loctite dan.....? Maar gaat het dan niet naar verloop van tijd kraken, omdat je dan geen lagervet gebruikt?

de wat kleinere lagers moet ik er wel met een lagerpers inzetten, deze zou ik dus met lagervet moeten monteren?

Alvast bedankt voor de aanwijzing in iedergeval, ik zat er zelf namelijk een beetje over te twijfelen maar als mensen kunnen bevestigen hoe het moet dan ben ik overtuigt van een goede montage.

Plaats reactie