iddFry schreef:waar heb je uitgehangen de laatste jaren? de 2002 XT remmen waren 4 pot.thomasmb schreef:Dus de huidige XT's zijn 4pots of pas 2009 ?De Jean schreef:Xt 4 pots !
de nieuwe saints zullen ook wel bomme zijn.
als dat qua looks en status te min is: talk to Ollie. Ik zou graag Hopes van hem kopen maar die XT's willen maar niet kapot!
Hmm ik zou ze zelf wellis wille ontluchten om te kijken wat het geeft en olie bijvullen maar wie weet is het gewoon geldverspilling in dit geval
Remmen , niets lijkt goed te zijn ...
Moderator:Beheerders
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
- Berichten:2007
- Lid geworden op:di mei 16, 2006 10:09 pm
- Locatie:Lichtaart, België
- Contacteer:
Wel in 2002 was ik 12 jaar en was ik niet bezig met het bikegebeurenTrekrules schreef:iddFry schreef:waar heb je uitgehangen de laatste jaren? de 2002 XT remmen waren 4 pot.thomasmb schreef: Dus de huidige XT's zijn 4pots of pas 2009 ?
Hmm ik zou ze zelf wellis wille ontluchten om te kijken wat het geeft en olie bijvullen maar wie weet is het gewoon geldverspilling in dit geval

Pas het voorbije jaar heb ik intresse in deze hele zooi

Re: Remmen , niets lijkt goed te zijn ...
wat is daar mis mee?kevinv10 schreef:2jaar geleden in les gets ook echt......
weet je het zeker?kevinv10 schreef:geen afstelling van de afstand van je levers tot je stuur

Begrijp me niet verkeerd, is zeg heus niet dat de nines super remmen zijn, alleen dat ze me nog nooit in de steek hebben gelaten. Helemaal als je kijkt naar de prijs die je ervoor betaalt vind ik het een puik remmetje voor de beginnende rijder.[/quote]
Re: Remmen , niets lijkt goed te zijn ...
[/quote]Loeky schreef:wat is daar mis mee?kevinv10 schreef:2jaar geleden in les gets ook echt......
weet je het zeker?kevinv10 schreef:geen afstelling van de afstand van je levers tot je stuur![]()
Begrijp me niet verkeerd, is zeg heus niet dat de nines super remmen zijn, alleen dat ze me nog nooit in de steek hebben gelaten. Helemaal als je kijkt naar de prijs die je ervoor betaalt vind ik het een puik remmetje voor de beginnende rijder.
Je kon het idd verstellen, maar doordat je het rempunt niet kan verstellen had je daar eigenlijk niet veel aan.
Ik zou niemand deze remmen aanraden ook al zijn ze goedkoop. Een beginnend DHer heeft meer aan goede remmen...
SlapHappy
ik rijd zelf met de avid code's. af fabriek zijn die slecht onlucht dus dat kun je beter zelf nog even doen als je ze krijgt.
Mijn ervaring met het ontluchten van de avid remmen is dat je eigenlijk vrijwel niet aan de zuiger moet trekken, er komt gemakkelijk lucht langs het slangetje en dat pomp je vervolgens naar binnen. Beste is gewoon om alleen de leiding door te pompen en dan bovenaan bij de hendel niet te veel vacuum opbouwen met die zuiger.
voor een iets lager budget kun je de code 5 overwegen.
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=22190
Heel het nicolai/continental team reed daarmee dus slecht kunnen ze niet zijn.
Mijn ervaring met het ontluchten van de avid remmen is dat je eigenlijk vrijwel niet aan de zuiger moet trekken, er komt gemakkelijk lucht langs het slangetje en dat pomp je vervolgens naar binnen. Beste is gewoon om alleen de leiding door te pompen en dan bovenaan bij de hendel niet te veel vacuum opbouwen met die zuiger.
voor een iets lager budget kun je de code 5 overwegen.
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=22190
Heel het nicolai/continental team reed daarmee dus slecht kunnen ze niet zijn.
Voor een goed bod zou ik mss overwegen mijn V2's weg te doen...thomasmb schreef:Geld is het probleem niet ; ik vind gewoon 500 a 600€ net iets té veel voor wat remmenSneeck schreef:Tjsa, in jou ogen is "niets goed" en dat wat goed is is te duur...
Werken met je luie donder noemen ze dat![]()
Zulle dan de xt's of 7's worden
Heeft ronde wielen
-
- Berichten:2007
- Lid geworden op:di mei 16, 2006 10:09 pm
- Locatie:Lichtaart, België
- Contacteer:
* Wat versta jij onder een goed bod=Pashley= schreef:Voor een goed bod zou ik mss overwegen mijn V2's weg te doen...thomasmb schreef:Geld is het probleem niet ; ik vind gewoon 500 a 600€ net iets té veel voor wat remmenSneeck schreef:Tjsa, in jou ogen is "niets goed" en dat wat goed is is te duur...
Werken met je luie donder noemen ze dat![]()
Zulle dan de xt's of 7's worden
* Staat
* Ouderdom
* etc.
-
- Berichten:584
- Lid geworden op:vr jan 12, 2007 10:46 am
- Locatie:nijmegen
Heb 3 jaar met Hayes 9 gereden en zijn me altijd prima bevallen. Echter is het wel een verouderd model. Afgelopen jaar in Morzine was het niet meer te doen met die dingen. Vrijwel geen remkracht meer.
Heb nu Juicy 7's op de FR/DH en die doen het prima. Geen sponzig gevoel maar gewoon direct remmen wanneer ik dat wil. Het zijn dan misschien geen 'echte' dh/fr remmen maar ze doen wat ze moeten doen en dat is goed remmen!
Ben wel van plan om over te schakelen op Hope. Dit is vanwege het feit dat mijn enduro andere remmen wil en ik daar de Juicy 7's perfect voor vind. Ik ga dan voor de Hope M6 of V2. Vrienden van mij rijden hier ook mee en die waarderen ze behoorlijk en ze blijven het perfect doen, hoelang de afdaling ook is!
Heb ook altijd goede verhalen gehoord over de XT/SAINT remmen. 2009 komt de nieuwe SAINT uit. Het schijnt dat die remmen ook goed zijn (50% meer remkracht dan de huidige SAINT)
Groet Bas
Heb nu Juicy 7's op de FR/DH en die doen het prima. Geen sponzig gevoel maar gewoon direct remmen wanneer ik dat wil. Het zijn dan misschien geen 'echte' dh/fr remmen maar ze doen wat ze moeten doen en dat is goed remmen!
Ben wel van plan om over te schakelen op Hope. Dit is vanwege het feit dat mijn enduro andere remmen wil en ik daar de Juicy 7's perfect voor vind. Ik ga dan voor de Hope M6 of V2. Vrienden van mij rijden hier ook mee en die waarderen ze behoorlijk en ze blijven het perfect doen, hoelang de afdaling ook is!
Heb ook altijd goede verhalen gehoord over de XT/SAINT remmen. 2009 komt de nieuwe SAINT uit. Het schijnt dat die remmen ook goed zijn (50% meer remkracht dan de huidige SAINT)
Groet Bas
s' Avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen..
-
- Berichten:2836
- Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
- Locatie:limburg
- Contacteer:
-
- Berichten:2836
- Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
- Locatie:limburg
- Contacteer:
- Goofy @ Team SoliD
- Berichten:1238
- Lid geworden op:do jun 05, 2003 10:17 am
- Locatie:omg. Sittard
- Contacteer:
-
- Berichten:2007
- Lid geworden op:di mei 16, 2006 10:09 pm
- Locatie:Lichtaart, België
- Contacteer:
remgedrag is zeker inordenGoofy @ Team SoliD schreef:@ thomasmb:
misschien al eens gedacht aan een ander remgedrag? misschien rem je wel net iets te laat iedere keer dan heb je ook niets aan remmen. Je moet natuurlijk wel op tijd remmen.
![]()
ik heb op mijn dh bak hayes hfx9 zitten en daar kom ik prima mee weg.
G.

als ik je nog eens tegenkom in wberg ofzo en de kutremme zitte er nog op moet je zelf maar is aanvoelen :p
-
- Berichten:2836
- Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
- Locatie:limburg
- Contacteer:
ik heb met code en code 5 gereden op huurfietsen en op remkracht merkte ik geen verschil.Alleen heeft de code 5 geen afstel mogelijkheden zoals de code heeft en ze zijn zwaarder.Modulatie is wel top van beide remmen en ze remmen als ankers.Ik heb daarvoor met avid juicy's 3 gereden en dat was ook wel in orde alleen waren de remblokken verwisselen een beetje aan de lastige kant.Avid is algemeen een goed merk.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life