Product ideeen, bikers opgelet!!!
Moderator:Beheerders
- King Zeus @ DirtE19
wat dacht je van knie-scheen bescherming die niet afzakt, schokken dempt en vleesetende trappers stopt...
tzou een gat in de markt zijn...
tzou een gat in de markt zijn...
-
Re:Product ideeen, bikers opgelet!!!
zou wel handig zijn ja, mijn pedaal heeft deze week een goeie maaltijd gehad :P
Deed wel pijn, vooral met die pinnetjes
Deed wel pijn, vooral met die pinnetjes
- Arnetteman
Ik weet wel wat leuks...weet niet of het er al is maar:
Cannondale heeft de Lefty.
Wat jij zou kunnen doen is een Righty voorvork maar dan met Headshok. Dan een frame waarvan het achterwiel ook maar aan 1 kant opgehangen is. Het leukste zou zijn als die dan de ophanging NIET aan de derailleurzijde heeft. Denk dat je best wel even zoet bent hiermee om te bedenken hoe zoiets inelkaar zou moeten kunnen komen te zitten. Leuke constructies verwacht ik.
Succes in ieder geval met wat je dan ook maar mag gaan bouwen.
Arnetteman
Cannondale heeft de Lefty.
Wat jij zou kunnen doen is een Righty voorvork maar dan met Headshok. Dan een frame waarvan het achterwiel ook maar aan 1 kant opgehangen is. Het leukste zou zijn als die dan de ophanging NIET aan de derailleurzijde heeft. Denk dat je best wel even zoet bent hiermee om te bedenken hoe zoiets inelkaar zou moeten kunnen komen te zitten. Leuke constructies verwacht ik.
Succes in ieder geval met wat je dan ook maar mag gaan bouwen.
Arnetteman

Dat lijkt me nu toch niet zo geweldig moeilijk te ontwerpen. Gewoon een gelijkaardige constructie voor de as als bij de Lefty en een systeem zoals bij de Saint achternaaf voor de derailleur, maar dan in een wat lichtere uitvoering.
Giant heeft zelfs vouwfietsen met voor en achter een "Righty" .............
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Arnetteman schreef:
Dan een frame waarvan het achterwiel ook maar aan 1 kant opgehangen is. Het leukste zou zijn als die dan de ophanging NIET aan de derailleurzijde heeft.
GT heeft ooit (1999 ofzo) een proto gehad met eenzijdige ophanging van het achterwiel. Erg vet zag dat eruit

ducati od heeft t op motorfietsen dus moet t ook wel op een atb toepasbaar zijn he.
- Arnetteman
Ok, het systeem bestaat dus al. Dan moeten we maar wat anders verzinnen voor ons aanstormend industrieel ontwerper. Iemand nog andere fantastische ideeen?
Arnetteman
Arnetteman