Re:Verlichting
Moderator:Beheerders
Waarom is 2 uur te kort? Je gaat in de winter toch geen mega lange tochten rijden, zeker niet in het donker. 2 uur is plenty! Je moet er wel een LED verlichting bij hebben, want anders rij je zonder lamp als de batt leeg is.
Voor 300 euro neem ik aan dat de "gewone" verlichting ook LED is, en wel Luxeon LED"s oid.... Voor 300 euro koop je heel wat Li-ion / Li-poly batterijen (compact, licht), paar 5W Luxeon Emitters in een triolens, mooi behuzingkje frezen (koeling!) en dan denk ik dat alle lichtsetjes in die prijsklasse uit hun lijden verlost worden....
Ik ga het iig nog een keer proberen, die extreme LED"s beginnen nu ook een beetje betaalbaard te worden nl...
Ik ga het iig nog een keer proberen, die extreme LED"s beginnen nu ook een beetje betaalbaard te worden nl...
-
Heb net een nieuwe accupack voor mijn lampen gekocht. Een Ni-Mh pack, volgens de beschrijving moet deze ongeveer 4 uur licht geven op het kleine licht en 1 uur op het grote licht.
De Pack ligt nu aan de lading en zometeen gaat hij, als hij vol, aan het werk met de stopwatch ernaast. Zodra ik meer weet volgt het.
De Pack ligt nu aan de lading en zometeen gaat hij, als hij vol, aan het werk met de stopwatch ernaast. Zodra ik meer weet volgt het.
-
En ja hoor mijn nieuwe accupack doet het 4 uur met de kleine koplamp aan!!!
Nog een voordeel is dat deze pack veel kleiner en lichter is dan de orginele.
Is ook een Ni-Mh pack vandaar.
Laat het donkker maar komen. ;D
Nog een voordeel is dat deze pack veel kleiner en lichter is dan de orginele.
Is ook een Ni-Mh pack vandaar.
Laat het donkker maar komen. ;D
Komt die batterij pack ook van Sigma of wordt deze gemaakt door een andere fabrikant? Denk dat ik ook zo"n Mirageset ga kopen met die nieuwe batterij pack, de originele kan ik dan meepakken in m"n rugzak voor als ik wa langer wil rijden.
Greetz Benani
Greetz Benani
-
De nieuwe pack komt ook van Sigma en ik heb deze bij S-Tec gehaald inclusief een ander/ extra kabeltje met schakelaar voor 60,= Euro.
En ik kan je vertellend dat deze pack veel lichter en kleiner is dan de orginele.
En ik kan je vertellend dat deze pack veel lichter en kleiner is dan de orginele.
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
jojo schreef:
In bezit van sigma setje, werkt prima (of niet Rinse :P), helaas kun je er niet hele lange tochten mee rijden.
Jazeker, werkt uitstekend. Toch handig: Hij koopt er eentje en ik gebruik hem..

Rinse
Rinse Appelstroop schreef:
Toch handig: Hij koopt er eentje en ik gebruik hem..
Zo sociaal ben ik nou eenmaal

Rond de 60 euro met 20W lamp erbij.
Niemand hier toevallig interesse voor een HID Solarc lamp? Het principe is hetzelfde als bij de verlichting op de duurdere modellen van BMW/Mercerdes.. Blauwsig licht, rond de 40-50W Halogeenequivalent licht en het gebruikt slechts 13W vermogen. Het zijn dezelfde units als Lupine gebruikt in haar modellen....
Sluit dit lampje aan op je Sigma accu en je hebt zo"n 3u aan daglicht.
Niemand hier toevallig interesse voor een HID Solarc lamp? Het principe is hetzelfde als bij de verlichting op de duurdere modellen van BMW/Mercerdes.. Blauwsig licht, rond de 40-50W Halogeenequivalent licht en het gebruikt slechts 13W vermogen. Het zijn dezelfde units als Lupine gebruikt in haar modellen....
Sluit dit lampje aan op je Sigma accu en je hebt zo"n 3u aan daglicht.
-
Wellicht een afbeelding hiervan?!?
De site van Solarc geeft een mooie impressie van het systeem.
Units (ook in zwart te krijgen):
Licht van een 5W spot halogeenlamp:
Een Solarc unit: ;D

Brum. schreef:
De site van Solarc geeft een mooie impressie van het systeem.
![]()
![]()
![]()
ik hoop dat je zelf toch ook wel begrijpt dat deze vergelijking niet helemaal opgaat!!!!!
De tweede foto is gewoon overall lichter.
Maw dit slaat echt helemaal nergens op en is zeker niet objectief.
Wil ik het toch een tikie mee oneens zijn: In de achtergrond staat een fabriekspand, dat is nauwelijks lichter. Vooruit laat "t een half stoppie zijn. De rest van het "lichter lijken" is gewoon een kwestie van een shit objectief met flare . . IMHO natuurlijk ;D
hier heb je je 5W foto nadat ik even aan de curve heb getrokken:
dussssss©

dussssss©
@rene,
neem van mij aan dat je bij dit soort vergelijken ALTIJD word geflest.
De werkelijkheid word altijd een "handje geholpen"
dusssss©
neem van mij aan dat je bij dit soort vergelijken ALTIJD word geflest.
De werkelijkheid word altijd een "handje geholpen"
dusssss©
.... en daar zie je dus duidelijk op de bosrand rechts licht dat over de "dijk" links komt. Wat je dus op die andere foto lang zo duidelijk niet ziet . . .
Oké, er zal misschien iets verschil in sluitertijd hebben gezeten, maar dan nog is het verschil in lampjes groter. ...
Ben wel benieuwd naar een vergelijk in LW op, bijvoorbeeld, 5 meter afstand.... Wie heeft de lampjes, ik regel wel een lichtmeter ;D
Oké, er zal misschien iets verschil in sluitertijd hebben gezeten, maar dan nog is het verschil in lampjes groter. ...
Ben wel benieuwd naar een vergelijk in LW op, bijvoorbeeld, 5 meter afstand.... Wie heeft de lampjes, ik regel wel een lichtmeter ;D
helaas geen EXIF info bij de foto"s, maar je maakt mij niet wijs dat dat lampie op ± 100 mtr die dijk en die bosjes zeker 3 stoppen lichter maakt.
Maar goed ontopic maar weer
dusssss©
Maar goed ontopic maar weer
dusssss©
Wil ik het nog wel eens over hebben, want dat is volgens mij nevernooit geen 3 stops ;D
Maar goed: on topic: De belangrijkste info over dat lampje: Kost da?
en als je geen Sigma accu hebt: hoeveel volt moet "ie hebben?
Maar goed: on topic: De belangrijkste info over dat lampje: Kost da?
en als je geen Sigma accu hebt: hoeveel volt moet "ie hebben?
Deze test komt van de Duitse fietsersbond af, om te kijken welke lichten goed zijn, hierbij hebben ze ook nog even wat "illegale" lichten getest, zoals deze HID.
En het is wel eerlijk vergeleken, de camera/lamp etc hebben allemaal een vaste positie en er word met dezelfde instellingen geschoten (f/8 8s volgensmij)...
De vergelijking lijkt misschien beetje vals, maar het lichtje heeft dezelfde output als één BMW Xeon koplamp op groot licht, gebundeld in een straal van zo"n 20 graden. Als je met je HID achter iemand aan rijdt met een 20W halo op z"n stuur rijdt die kerel gewoon in zijn eigen schaduw en is het licht van zijn lamp bijna niet zichtbaar....
En kijk dan maar eens op de site van Lupine, daar staat ook een mooie vergelijking, en die hebben er niets aan om het te flessen, er worden alleen maar eigen producten vergeleken.
Deze unit zo"n 12-14V (12V SLA / 10-11-12 cels Nimh-nicd/ 4 cels Li-ion). De Lupine units lopen op 7,2V, maar die hebben een custom ballast en hebben ook meer lichtoutput dan de andere Solarc units..
En het is wel eerlijk vergeleken, de camera/lamp etc hebben allemaal een vaste positie en er word met dezelfde instellingen geschoten (f/8 8s volgensmij)...
De vergelijking lijkt misschien beetje vals, maar het lichtje heeft dezelfde output als één BMW Xeon koplamp op groot licht, gebundeld in een straal van zo"n 20 graden. Als je met je HID achter iemand aan rijdt met een 20W halo op z"n stuur rijdt die kerel gewoon in zijn eigen schaduw en is het licht van zijn lamp bijna niet zichtbaar....
En kijk dan maar eens op de site van Lupine, daar staat ook een mooie vergelijking, en die hebben er niets aan om het te flessen, er worden alleen maar eigen producten vergeleken.
Deze unit zo"n 12-14V (12V SLA / 10-11-12 cels Nimh-nicd/ 4 cels Li-ion). De Lupine units lopen op 7,2V, maar die hebben een custom ballast en hebben ook meer lichtoutput dan de andere Solarc units..
Weet iemand wa die lampen van Lupine kosten? Zitten der wel een paar tussen die serieus wa licht geven! Net wat ik zoek.