Bruno schreef:
Volgens mij gaat tuning de werking niet echt erg veranderen tijdens het remmen. Om het nu ff makkelijk te maken, laten we zeggen dat als je hard in de remmen gaat nog een dikke 5cm veerweg hebt en je krijgt dan een reeks remputten, gaat de vork door tuning met die 5cm genoeg hebben ??? ik denk alleszins niet
Maar zat eigenlijk te wachten op antwoord van BF, die kan mss meer verduidelijking brengen, heeft al wat meer ervaring met die dingen.
Hoe wil jij je rijstijl anders omschrijven? bvb: Ik gooi alles dicht als ik een bocht nader? Volgens mij gaat tuning meer om de discipline die je rijdt FR of DH of ... Dat vraagt om een verschillende afstelling. Je kan ook je voorkeuren wat meer specifiëren maar om je rijstijl helemaal uit de doeken te doen tot het kleinste detail?
toch wel beste kerel. toch wel.
mijn gevoel (ik kan alleen daar op afgaan) is al da ne marzocchi (gevoeld op shiver, 888, JuniorT) heel snel diep gaat in zn travel, beduidend meer dan n Dorado. Dus die vijf cm , da scheelt al om mee te beginnen. Ik kan daar geen cijfers op plakken of ne TPC+ daar effectief hoger staat, en zo ja hoeveel cm....
Ik vond mn Shiver veel spikes hebben door remputten (bvb net voor de rechtse draai op t einde van de startdrop in Todtnau vroeger, of morzine) Om een of andere reden vind ik mn dorado in zulke situaties echt beter dempen. Toen ik deze zomer met 888 reed waren mijn armen ook echt veel vermoeider dan met mn Dorado.
Ik heb Bromont en Mt Sainte Anne met 888 gedaan en in mt st A moest ik op de langste piste (de 1837 into Worldcup voor wie er ook was) vaak 4 keer stoppen om ni door mn handen te zakken. Terwijl ik de weken ervoor badwildbad makkelijk in 1 run uitreed. Toegegeven, MT Ste Anne is langer en zwaarder, maar t verschil was echt niet evenredig.
Qua rijstijl: goh, hoe begin je da te omschrijven. Geen idee. Ik sta veel recht, zet nooit mn voet uit, en zit nogal naar voor op mn fiets in vgl met anderen. "blok" remmen: not really, (wa te veel) slepend remmen. Daarbuiten hou iik mn stuur met mn 2 handen vast en doe ik overal backflip can can