schijfremmen of v-brakes ?
Moderator:Beheerders
-
die v brakes met parrarlel systeem lx xt xtr willen nog wel ns gaan piepen terwijl de blokken wel goed gemonteerd zijn. dit komt doordat de rem uit meerdere onderdelen (parralellogram) bestaat, hierdoor ontstaan er gemakkelijk trillingen en piepen ze dus. avids hebben dit niet en zijn lichter, succes.
Re:schijfremmen of v-brakes ?
OK ::) ja ik had ff op B2B zitten kijken en daar zag ik ze staan....maar ik keek net nog ff en je hebt gelik :P ik kan gewoon niet lezen; er staat €80.50 per rem.
o jippie, dr is een vrouw bij op het forum, laten we met zn alle snel reageren en overdreven aardig doen.
-
GT dude schreef:
[Gottgens schreef:
Maar die Avids zijn ook wel prijzig of niet (voor V-brakes dan..) ?!? Zo"n €150.- per rem ofzo... kan je dan niet beter een complete HS33 set voor €165.- nemen.
das wel voor de mechanische avid schijfrem e slimmen, de beste mechanische schijfrem da er is, kheb der al mee gereden, onovertroffen.
Sterker nog, ik ga mijn XT schijfremmen weer weg doen, en m"n oude Avid CPS er weer op goochelen. Deze vind ik veeeeeeel fijner/beter. WIl niet zeggen dat de XT"s nie goed waren, alee ze zien er wel beter uit, maar voor de power moet je toch echt bij de CPS zijn.

avid schijfremmen zijn beter dan welke rem ook MAAR hebben veel meer onderhoud nodig
-
off tropic
Ga denk ik ook v-brakes kopen (XTR) maar hoe snel slijten je velgen eigenlijk. Aangezien ik best veel fiets zo wel binnen als buitenland vind het een beetje zonden als mijn crossmaxen binnen een jaar weg zijn gesleten. Of kan je ook een nieuwe velg los kopen?
Ga denk ik ook v-brakes kopen (XTR) maar hoe snel slijten je velgen eigenlijk. Aangezien ik best veel fiets zo wel binnen als buitenland vind het een beetje zonden als mijn crossmaxen binnen een jaar weg zijn gesleten. Of kan je ook een nieuwe velg los kopen?
baquelappe schreef:
[GT dude schreef:
[Gottgens schreef:
Maar die Avids zijn ook wel prijzig of niet (voor V-brakes dan..) ?!? Zo"n €150.- per rem ofzo... kan je dan niet beter een complete HS33 set voor €165.- nemen.
das wel voor de mechanische avid schijfrem e slimmen, de beste mechanische schijfrem da er is, kheb der al mee gereden, onovertroffen.
Sterker nog, ik ga mijn XT schijfremmen weer weg doen, en m"n oude Avid CPS er weer op goochelen. Deze vind ik veeeeeeel fijner/beter. WIl niet zeggen dat de XT"s nie goed waren, alee ze zien er wel beter uit, maar voor de power moet je toch echt bij de CPS zijn.![]()
begrijp ik het nou goed, een mechanische schijfrem beter dan een top hydraulische?? ik heb even rust nodig geloof ik
GT dude schreef: avid schijfremmen zijn beter dan welke rem ook

En ik ben Jomanda

Crash 666 schreef:
naar een bike aan t zoeken
we krijgen de komende weken mooie shit binne
van deore tot xtr voor scherpe prijzen
check anders ff www.matrabike.nl alleen de new bikes staan ernog nie op
en als ze zeggen dat daar troep word verkocht lullen ze uit hun nek![]()
;D
Nee dat is goed spul. Ik zou zeggen houdt het bij de idiote reclames in de krant a.u.b. Overige DP leden u bent gewaarschuwd.
On-topic: Sonja_v ik weet niet wat je precies allemaal wilt gaan doen, toertochten rijden e.d. In de regen rijden ;D. Mijn advies voor een beginner die het nog niet helemaal weet of mtb Uberhaupt iets voor hem of haar is, V-brake. Is goedkoper maar als je over een jaartje zegt tjeez wat is dat gaaf en je wilt een veel betere fiets kopen (zou kunnen) is de verkoopwaarde van zo"n fiets wel minder want schijfremmen zijn hot tegenwoordig

baquelappe schreef: [Die Avid Ultimate v-brakes kosten idd zo"n 165 euros, de schijven komen rond de 200GT dude schreef: [das wel voor de mechanische avid schijfrem e slimmen, de beste mechanische schijfrem da er is, kheb der al mee gereden, onovertroffen.Gottgens schreef:
Sterker nog, ik ga mijn XT schijfremmen weer weg doen, en m"n oude Avid CPS er weer op goochelen. Deze vind ik veeeeeeel fijner/beter. WIl niet zeggen dat de XT"s nie goed waren, alee ze zien er wel beter uit, maar voor de power moet je toch echt bij de CPS zijn.Kijk eindelijk weer iemand die er verstand van heeft!
Was van de week maar wat blij dat ik die Avid schijf nog had toen mijn LX brake door de modder niet meer deed wat ie moest doen. Lang leve de Avid discs!
V brakes, schijfremmen of magura velgremmen?
http://www.adrenalinsports.nl/mountainb ... =tn_remmen
daar staat het even snel beschreven....
Ik ben persoonlijk een voorstander van schijfremmen omdat je dan geen gedoe meer hebt met kromme velgen, vieze wielen of slecht remmen. Ook de maguras en de V brakes kunnen goed bevallen maar ik zou ze dan wel nemen met keramische (aardewerk) velgen, die slijten namelijk niet (zo snel), want bij het remmen slijten je velgen als er prut, zand oid tussen zit. Maar wat moet je kiezen?
Dat ligt er helemaal aan waar je het voor wilt gebruiken en hoeveel je wilt besteden, wil je vaak intensief fietsen onder zware omstandigheden (zoals lange afdalingen, veel modder oid) dan zul je toch goede schijfremmen of velgremmen van Shimano LX of XT remmen moeten nemen in combinatie met keramische velgen.
Als je een collega/vriend/kennis hebt met een fiets maak je daar even een rondje op zodat je weet wat je met een fiets met remmen zoals diekan. De v-brakes en Hydraulische Magura"s zijn zeker niet slecht, de jongens die beweren dat dat wel zo is, kunnen het niet onderhouden. Alles werkt op zn eigen gebied. Succes met je keuze!
http://www.adrenalinsports.nl/mountainb ... =tn_remmen
daar staat het even snel beschreven....
Ik ben persoonlijk een voorstander van schijfremmen omdat je dan geen gedoe meer hebt met kromme velgen, vieze wielen of slecht remmen. Ook de maguras en de V brakes kunnen goed bevallen maar ik zou ze dan wel nemen met keramische (aardewerk) velgen, die slijten namelijk niet (zo snel), want bij het remmen slijten je velgen als er prut, zand oid tussen zit. Maar wat moet je kiezen?
Dat ligt er helemaal aan waar je het voor wilt gebruiken en hoeveel je wilt besteden, wil je vaak intensief fietsen onder zware omstandigheden (zoals lange afdalingen, veel modder oid) dan zul je toch goede schijfremmen of velgremmen van Shimano LX of XT remmen moeten nemen in combinatie met keramische velgen.
Als je een collega/vriend/kennis hebt met een fiets maak je daar even een rondje op zodat je weet wat je met een fiets met remmen zoals diekan. De v-brakes en Hydraulische Magura"s zijn zeker niet slecht, de jongens die beweren dat dat wel zo is, kunnen het niet onderhouden. Alles werkt op zn eigen gebied. Succes met je keuze!
Schijfremmen rulezzzz!!!!!
+Weinig onderhoud, goeie dosering, goeie remkracht, remblokjes gaan écht lang mee (in droge omstandigheden), remkracht in de modder.
-Prijzig, remblokjes slijten vlug bij modder, prijs remblokjes.
Conclusie: Een (wedstrijd)biker die uit is op prestatie en dosering een van een rem en een beetje geld over heeft, zou moeten kiezen voor een schijfrem.
Anderen zouden kunnen overwegen om HS-33 te nemen of een goeie paar v-brakes. Minstens Shimano LX of Avid SD-5.
Greetz,
Julien.
+Weinig onderhoud, goeie dosering, goeie remkracht, remblokjes gaan écht lang mee (in droge omstandigheden), remkracht in de modder.
-Prijzig, remblokjes slijten vlug bij modder, prijs remblokjes.
Conclusie: Een (wedstrijd)biker die uit is op prestatie en dosering een van een rem en een beetje geld over heeft, zou moeten kiezen voor een schijfrem.
Anderen zouden kunnen overwegen om HS-33 te nemen of een goeie paar v-brakes. Minstens Shimano LX of Avid SD-5.
Greetz,
Julien.